Äsken ulkona nähtyä/kuultua...
Äiti ja lapsi hiekkalaatikolla. Lapsella Ticketin välikausipuku päällä. Mitään muuta en tuon reilun tunnin aikana kuullut kuin "älä mene sinne, siellä on märkää, älä mene sinne, likaat itsesi, varo käsiä, varo jalkoja, likaat itsesi jne" Lapsi ei saanut tehdä mitään! Meidän taapero remusi menemään "rymyhaalariksi" ostetussa Lassien puvussa, ei tarvinnut varoa, senkun antoi mennä vaan. Sääliksi kävi toista lasta=(
Kommentit (40)
vai oliko tässä kyse nimenomaan haalareiden merkistä tai jotain? meni vähän ohi?
Kyllä mäkin olen kieltänyt omia lapsiani mylvimästä kuravellissä, tosin silloin jos ei oo ollut asiaan sopivia kenkiä ja hanskoja, eli että kastuu..palelluttaa itsensä ja tulee sitten kipeeksi.
Kaks ekaa vastaajaa tais nimenomaan kuulua tähän äitiryhmään, jotka ostavat lapselle kalliita merkkivaatteita vain näyttääkseen. Oon huomannut että mitä kalliimmat vaatteet sen huonommin menee.
kyllä sun pitäisi adaptoida tai pakkohuostaanottaa kaikki maailman lapset, kun olet niin täydellinen äiti.
Minä olin lapsen kanssa myös tänään pihalla leikkimässä hetken ennen kuin lähdettiin anopin luo käymään ja kyllä kieltelin lasta sottaamasta itseään siellä.
Joskus tuntuu siltä, että vaatteet ovat joillekin tärkeämpiä kuin lapsi.
Merkkivaatteet eivät myöskään tee sen käyttäjästä tärkeämpää. Pinnallista arvostella lapsia heidän vaatteidensa perusteella.
vai oliko tässä kyse nimenomaan haalareiden merkistä tai jotain? meni vähän ohi? Kyllä mäkin olen kieltänyt omia lapsiani mylvimästä kuravellissä, tosin silloin jos ei oo ollut asiaan sopivia kenkiä ja hanskoja, eli että kastuu..palelluttaa itsensä ja tulee sitten kipeeksi.
Niin, että siellä jotain voi tehdäkin pelkäämättä että likaantuu
siis se oli aloituksen pointti lähinnä, että mitä iloa mennä "näyttelemään" lasta puistoihin yms leikkipaikoille kalliissa merkkivaatteissa, kun lapsi ei todellakaan saa tehdä mitään! Kun ilmat nyt ovat mitä ovat, ja lapset enemmän kuin paljon kiinnostuneita vedestä, sulavasta lumesta, kurasta jne, niin mikä siinä on, ettei vanhempien päähän mene se, että lapsen voisi pukea asianmukaisesti ja katsoa enemmän ulos ikkunasta ja lämpömittaria kuin sinne peiliin!
kun yksi äiti oli sanonut lapsensa pph:lle että lasta ei sitten saa päästää hiekalle ettei puku kastu ja mene likaiseksi. Yritäpäs pitää yksi lapsi koko ajan vaikka keinumassa tai kävelyasennossa, ettei se vaan likaisi haalariaan! Ihan oli yhtä kurainen kuin muutkin ja savu nousi äitinsä päästä
Joskus tuntuu siltä, että vaatteet ovat joillekin tärkeämpiä kuin lapsi.
Merkkivaatteet eivät myöskään tee sen käyttäjästä tärkeämpää. Pinnallista arvostella lapsia heidän vaatteidensa perusteella.
oon täysin samaa mieltä. oikeesti en tiedä mikä on tiketin haalari :D lassien tiedän kyllä. Mä ostan mitä sattuu ja minkämerkkistä sattuu.
mutta meni vaan ohi toi haalarimerkkien sanelu? oliko kyse et molemmilla lapsilla oli välikausihaalarit ja toinen ei saanut mennä kuraan, vai mikä täh häh??
tiedä mikä on merkkihaalari ja mikä ei. Mulla on 3 vuotias lapsi
En ole kertaakaan ulkoillessaamme katsonut minkä merkkinen haalari jollain toisella lapsella on.
Olenko huono äiti?
puistoon asianmukaiset vermeet päälle jotta lapsi pääsee kunnolla möyrimään niin halutessaan.
Sen Ticketin jälleenmyyntiarvo katsos huutiksessa laskee jos siinä on pinttynyttä mutaa leikkipuistosta.
siis se oli aloituksen pointti lähinnä, että mitä iloa mennä "näyttelemään" lasta puistoihin yms leikkipaikoille kalliissa merkkivaatteissa, kun lapsi ei todellakaan saa tehdä mitään! Kun ilmat nyt ovat mitä ovat, ja lapset enemmän kuin paljon kiinnostuneita vedestä, sulavasta lumesta, kurasta jne, niin mikä siinä on, ettei vanhempien päähän mene se, että lapsen voisi pukea asianmukaisesti ja katsoa enemmän ulos ikkunasta ja lämpömittaria kuin sinne peiliin!
No ne pelkää et ne kalliit vaatteet menee rikki ja likaiseksi :P Joo ja ne kuralätäköt on ihan ältsyn kivoja ja houkuttelevia,hahah.
kuravermeet vaan päälle ja antaa lasten nauttia siitä mitä he parhaiten osaa, leikkiä :)
Mun lapsella on paljon merkkivaatteita, myös tuo Ticketin välikausipuku. Hän saa sotkea hiekkalaatikolla niin paljon kuin huvittaa, sillä meillä on hyvä pyykkikone. On meillä niitä Lassienkin pukuja talvella ollut ja ihan samalla tavalla saa niittenkin kanssa lumihangessa möyriä. Oliko tämä aloitus vain kateellinen Tickettipukua kohtaan vai mistä moinen?
lapset ei saa leikkiä, ja sotkeakin niitä kamppeitaan rauhassa. Minä ostan ulkovaatteet nimenomaan juuri sen mukaan, mikä kestää vettä ja kulutusta. Meillä käytetään lähinnä Travalle Remua ja Reimateciä, siis sen takia, että ne pitää hyvin vettä, ja kestää kulutusta. Lapset myllää pitkin pihaa ja kuralätäköitä juuri niin paljon kuin haluavat.
Hoitolasten annan myös leikkiä ihan kaikessa rauhassa, painotan aina hoitosuhteen alussa jo vanhemmille, että lasten ulkovaatteet pitää olla asianmukaiset, ja sellaiset joilla saa leikkiä rauhassa. Minä en ala vaatteita suojelemaan pihalla, ei siitä mitään tule.
Yhden hoitolapsen äiti on kyllä sellainen joka aina kauhistelee, jos lapsen vaatteet on kurassa, mutta lapsella on aina säähän sopivat vaatteet, tiedä sitten mitä ajattelee, mutta niin kauan kuin minä olen lapsista hoitovastuussa, omista tai vieraista, niin siihen katsoen puetaan, että leikkiä saa vapaasti :)
ja omakotitalon hyvä puoli on siis tässä,ettei tasan tarkkaa kukaa kyttää ja seuraa ja sitten kirjoittele palstoille että ;ajatelkaas että näin kommentoi lapsilleen! eipähän pääse kukaan kiillottelemaan kruunuaan mun sanomisista!
voihan olla että olivat menossa suoraan puistosta johonkin minkä vuoksi äiti ei halunnut että lapsi sotkee itsensä. Ei se välttämättä sitä tarkoita että äiti ei koskaan anna lapsensa leikkiä kuraleikkejä.
voihan olla että olivat menossa suoraan puistosta johonkin minkä vuoksi äiti ei halunnut että lapsi sotkee itsensä. Ei se välttämättä sitä tarkoita että äiti ei koskaan anna lapsensa leikkiä kuraleikkejä.
Ja ihmettelen että miksi pitää heti olla ajattelemassa että lapsella on kamala äiti joka ei ajattele mitään muuta kuin vaatteita.
On meillä lapsilla siistimmät ulkoiluvaatteet ja sitten remuamisvaatteet erikseen.
Meidän lapsi sai mummoltaan lahjaksi Ticketin puvun. En olisi itse ostanut sellaista lapselle, mutta mummo nyt jostain saanut päähänsä ostaa tuollaisen. Ei käytetä sitä normileikeissä, kun tuntuu että puku on vähän liian arvokas semmoiseen. Käytän sitä lähinnä kauppareissuilla ja kyläreissuilla yms.
Erikseen on sitten nämä leikkimishaalarit, joilla ei ole mitään väliä.
ei petä koskaan!!!!
on siinä mammalla ollut tunti elämää!!!
Meidän lapsi sai mummoltaan lahjaksi Ticketin puvun. En olisi itse ostanut sellaista lapselle, mutta mummo nyt jostain saanut päähänsä ostaa tuollaisen. Ei käytetä sitä normileikeissä, kun tuntuu että puku on vähän liian arvokas semmoiseen. Käytän sitä lähinnä kauppareissuilla ja kyläreissuilla yms.
Erikseen on sitten nämä leikkimishaalarit, joilla ei ole mitään väliä.
Mihin sitä pukua sitten säästät? Pian jää pieneksi kuitenkin. Eikö se puku olisi järkevintä käyttää kunnolla kun on maksanut paljon ja on hyvät ominaisuudet? Muutenhan mummon rahat menee ihan hukkaan.
Sekö oli tämän avauksen tarkoitus?