Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko minä muuttunut vai vihreät?

Vierailija
19.04.2011 |

Olen ollut "aina" Vihreiden kannattaja. Tähän asti.

Tänä vuonna jouduin toteamaan, että joka ikisessä vaalikoneessa jäivät pitelemään häntäpäätä, eikä mun mielipiteet menneet oikein mitenkään päin yksiin ehdokkaiden kanssa. Parhaallakin tulos oli jotain 50% luokkaa.

Miten minusta tuli takinkääntäjä? Vai käänsikö puolue takkia keskenkaiken?

Jouduin hairahtumaan KD:n puoleen, kun piti valita se pienin paha o_O (VAIKKA en väkisin haluakaan luomisoppia kouluihin - en välttämättä edes uskontotunteja ja mielestäni homot vois ihan hyvin mennä naimisiin...- ei kaiva mun napaani)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sulla on tapahtunut käänne konservatiivisempaan suuntaan. Koska ainakin mulle vaalikone antoi edelleen vihreitä edustajia, kuten viime vaaleissakin. Oletko kenties saanut lapsia sitten viime kerran? Ehkä susta on tullut perhekeskeinen vanhanaikainen av-mamma!

Vierailija
2/12 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreät käytännössä vastustavat perhemallia, jossa lapsella on äiti ja isä ja kaikki asuvat samassa taloudessa. Samoin he vastustavat uskonnonopetusta ja yleisemminkin käsitystä, jonka mukaan on absoluuttisesti vääriä ja oikeita asioita. Kaikki on suhteellista nääs ja kulttuurisidonnaista.

Kun on vanhempi, niin tällaisia käsityksiä ei vaan voi enää allekirjoittaa. Itselleni kävi ihan samoin kuin sulle. Mä vaan loikkaisn persujen äänestäjäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minulta lähti ääni ihan muualle sen jälkeen, kun Vihreät istuivat tyytyväisinä hallituksessa joka myönsi luvan kahden uuden ydinvoimalan rakentamiselle, mutta yrittää ydinvoiman vastustamisella kuitenkin yhä ratsastaa.

Ydinvoima ei ole mulle mikään kynnyskysymys, mutta tuon tapainen periaatteidensa myyminen oli mulle liikaa ja veikkaanpa, että monelle muullekin.

Vierailija
4/12 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muutenkin lapsiperhesuuntaan? Minä nimittäin sain tänä vuonna vihreitä vaalikoneesta, vaikka aina aiemmin olen saanut kokoomuksen ehdokkaita.

No, mun ääni meni sitten sun puolesta niille vihreille. ;)

Vierailija
5/12 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minä olen vanhemmiten löytänyt maailmasta ne harmaankin värit, enkä todellakaan pidä oikeastaan mitään asiaa absoluuttisesti vääränä tai oikeana. No, okei kaikki pedofiliat ja kidutukset ja eläimiinsekaantumiset ja ja ja... Mutta siis ns. normaaliuden rajoissa liikkuvat yhteiskunnalliset asiat eivät ole niin mustavalkoisia kuin esimerkiksi KDt haluaisivat niiden olevan. Mutta mulla ei siis ole niitä lapsia, jonka vuoksi saattaisin yhtäkkiä kokea uskonnonopetuksen ja koulujen suvivirret jotenkin maailman tärkeimmiksi asioiksi.

t. ekaksi vastannut

Vierailija
6/12 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreiden ihannemaassa kaikki vaan mellakoivat, tuhrivat ja tahrivat kaikki paikat ja polttavat hasista. Kaikki elävät perustulolla, kukaan ei tee töitä, ja hamppuviljelmästä, äidiltä ja mummilta lisätulot.

Ulkomailta mustaa miestä viihdykkeeksi.

Muut? maksavat huvit.

Sähkö tulee pistorasiasta. Ympäristö tuhotaan, kun OIKEAA ympäristösuojelua ei tehdä, vaan kielletään järkevä ja puuhastellaan tehottomien toimenpiteiden parissa.

Ei taida olla perheellisen vaihtoehto?

Vierailija
7/12 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreät on nykyään kaupunkifestareista diggailevien opiskelijoiden puolue, jonka painopiste on monikulttuurisuuden ja vapaamielisyyden tukemisessa (Ruotsin vihreissähän keskustellaan jo lukumääräneutraalista avioliittolaista ja sama on varmaan kohta Suomessakin edessä).

Minuakaan ei homojen avioliitot häiritse, mutta ihmettelen, miksi tästä puhutaan kuin maailman tärkeimmästä asiasta. Suomessa elää rekisteröidyssä parisuhteessa muutama sata ihmistä eikä uusi laki toisi mitään muutosta (ulkomailta ei kuitenkaan anneta homopareille adoptiolapsia)!

Maailmalla tapahtuu öljykatastrofeja ja ydinonnettomuuksia, ja Vihreät puuhaavat "naimalakkoa" uuden avioliittolain puolesta. Hohhoijaa.

Vierailija
8/12 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin perheettömänä citysinkkuna äänestin aina Vihreitä, mutta nyt kun asumme täällä pk-seudun taajamilla ok-talossa niin kyllä on ajatusmaailma muuttunut jo ihan taloudelisen pakon sanelemana.

Vihreät ilmeisesti olettavat, että kaikilla on toimiva joukkoliikenne oven edestä ja että talon lämpimänä pitäminen on valintakysymys. Okei, kyse on toki omasta valinnasta muuttaa pois keskustasta, mutta ei näillä tileillä osteta perheasuntoa ydinkeskustasta.

Olemme yrittäneet käyttää sähköä lämmitykseen niin vähän kuin mahdoliista - ja luonnollisesti vähentää muuta sähkön kulutusta - mutta se nyt vaan on fakta, että asumme alueella jossa on puolet vuodesta kylmää ja sitä kämppää nyt vaan on pakko lämmittää joten energiaveron nosto on kyllä mua sapettanut todella paljon.

Samoin ajatus ruuhkamaksuista - maksan niitä mielelläni ihan heti, kun joukkoliikenne täällä kehyskunnassa on edes alkeellisella tasolla.

Sylettää nykyisin esim. Jyrki Kasvi, joka ajeli eduskunnan taksikortilla paikasta toiseen - siitähän sitä saa perspektiiviä vantaalaisen/espoolaisen/järvenpääläisen perheen arkeen samalla kun pohtii ruuhkamaksuja.

Lisäksi vihreiden istuminen hallituksessa joka tulee ydinvoimaa oli varmaan se viimeinen niitti.

Vierailija
9/12 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvin virtsarakon syöpä uusiutui tuohon ainaan. ( http://jyrkikasvi.puheenvuoro.uusisuomi.fi/70292-tyonhaussa ) Sanoisin, että ihan kelvollinen syy käyttää taksia.

Vierailija
10/12 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten itsekin totesi, tuosta olisi varmaan kannattanut mainita...

Kasvin virtsarakon syöpä uusiutui tuohon ainaan. ( <a href="http://jyrkikasvi.puheenvuoro.uusisuomi.fi/70292-tyonhaussa" alt="http://jyrkikasvi.puheenvuoro.uusisuomi.fi/70292-tyonhaussa">http://jyrkikasvi.puheenvuoro.uusisuomi.fi/70292-tyonhaussa</a&gt; ) Sanoisin, että ihan kelvollinen syy käyttää taksia.

Vierailija
11/12 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sen lisäksi että sain vasta valittua vuoden tietotekniikkavaikuttajana todella paljon puhujapyyntöjä ja luentokeikkoja, minun virtsarakon syöpäni uusi, kuten jo edellä totesin."

Miten tämä liittyy eduskuntatyöskentelyyn..? Eikös se taksikortti ole siihen tarkoitettu terveydentilasta huolimatta?

Vierailija
12/12 |
19.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreät käytännössä vastustavat perhemallia, jossa lapsella on äiti ja isä ja kaikki asuvat samassa taloudessa. Samoin he vastustavat uskonnonopetusta ja yleisemminkin käsitystä, jonka mukaan on absoluuttisesti vääriä ja oikeita asioita. Kaikki on suhteellista nääs ja kulttuurisidonnaista.

Kun on vanhempi, niin tällaisia käsityksiä ei vaan voi enää allekirjoittaa. Itselleni kävi ihan samoin kuin sulle. Mä vaan loikkaisn persujen äänestäjäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä