Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hjelp,uusi juurohoito vai hampaanpoisto,kellään kokemuksia??

Vierailija
18.04.2011 |

Ja uskaltaako kunnallisella tehdä vai pitäisikö valita yksityinen?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mietit? Jos hammas särkee,niin sillonhan juurihoito ei ole onnistunut. Juurihoitohan tarkottaa käytännössä hampaan hermojen "tuhoamista" eli sen takia juurihoidettu hammas ei yleensä kipuile. Jos taan hammasta ei särje,niin miksi sille pitäis tehä yhtään mitään..

Vierailija
2/8 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tehty 4 kertaa juurihoito (kelatkaa, ikääki on vaan vähä päälle 20!)

tosiaan lähettivät yksityiselle koska hammas oli niin pahassa kunnossa että oli pakko laittaa lähete että sai nopeasti hoitoon. Siellä sitten otettiin kuvat ja oli hammaslääkäri aika ihmeissään kun hammas oli lähes kokonaan luutunut ja kuollut mutta kipu oli silti käsittämätöntä... eli aikasempi juurihoito ei ollut onnistunut ja uusikshan se meni! Nyt ei tosiaan enää ole särkenyt sitten =D

mutta kannattaa nyt ainakin yrittää eka juurihoitaa uudestaan jos mahdollista, riippuu teitty mikä hammas että haittaako paljoa jos poistetaan yms.

Muista vaan pyytää puudutukset, itse en suostu tuoliin edes istumaan ennenku on kolme ampullia menny =D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pian,edellinen juurihoito tehty 3v.sitten.Alkoi oireilee särkyjen kanssa.

Aika siis varattu ja tutkimukset tehty...ei vaan tiiä mihin päätyis...

Vierailija
4/8 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika varattu hampaanpoistoon kunnalliselle mutta menen ja kerron et haluun juurihoidon kuitenkin vielä,ellei lääkäri käännä mun päätäni tai jotain...

kiitos vastauksista! AP

Vierailija
5/8 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yrittäisin pitää hampaat suussa niin kauan kuin mahdollista. Lukuunottamatta viisaudenhampaita. Itse poistattaisin vasta jos olisi aivan pakko.

Vierailija
6/8 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseltäni vedettiin hammas pois, se oli takimmainen jossa oli niin suuri reikä, ettei sitä kannattanut juurihoitaa eli enää juurikaan hoitaa.

Kunnallisella hampaan poisto maksoi 50€, juurihoitoa olisi tarvinnut useammankin kerran eli ehkä 100€ olisi mennyt. Särkylääkkeellä ja penisiliini kuurilla olen toipunut toimenpiteestä, joka ei ollutkaan helpoimmasta päästä, koska hammas lähti useampana palasena, koska se oli niin rikkinäinen.

En kuitenkaan suosittele ap:lle kumpaakaan ratkaisun teet itse, mutta itse olen oppinut, että hampaat pitää pestä paremmin ne takana olevatkin.

Vierailija
7/8 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuo juurihoito maksaa?

ja jouduin käymään siis kokonaista 4 kertaa samalla hammaslääkärillä noin viikon välein koska se juurihoidettu hammas oli alkanut ''syövyttämään'' myös viereistä hammasta eli puudutukset+kahden hampaan paikkaus+ hammaskuvaus+ yhden hampaan juurhoito ja hinta oli jotain 220e...en sitten tiedä jos pelkkä juurihoito oisko ollu jotain 80-100e luokkaa...

t. oisko ollu 4? tää joka kerto omasta juurihoidosta kuitenki..

Vierailija
8/8 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitä ei enää särje, siihen voisi laittaa kruunun. Kruunu suojaa juurihoidon vuoksi haurasta hammasta, ettei se lohkeile. Kruunu on kestävä ja hyvä ratkaisu.

Jos hammas taas joudutaan poistamaan, niin silloin tarvitaan keinojuuri, johon kiinnitetään kruunu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän