Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on FTP-siirto ja miten se toimii?

Vierailija
18.04.2011 |

mulle on annettu tunnari ja salasana joiden avulla pitäisi siirtää yksi tiedosto, mutta en yhtään tiedä mitä pitäisi tehdä.

AV-mammat osaa varmasti auttaa niin ei mun tartte paljastaa tyhmyyttäni tuolle tiedoston pyytäjälle ;)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet sinne FTP-sivustolle, annat käyttäjätunnuksen ja salansanan. Sieltä sitten aukeaa kansiot ja tiedostot. Klikkaa hiirellä sitä tiedostoa niin se pyytää tallentamaan.

Vierailija
2/5 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle kerrottu mitään muuta kuin tunnussana ja salasana, näillä pyydettiin siirtämään tiedosto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla täytyy olla tiedossa myös se kone (eli serveri eli palvelin) jolle tiedosto pitää siirtää. Samaten olisi varmaan hyödyllistä hakeaa ja asentaa joku graafinen FTP-ohjelma jolla saat hieman tiedostonhallinnalta näyttävässä käyttöliittymässä siirrettyä sen tiedoston eikä tarvitse alkaa komentoriviltä siirtämään...

FTP-ohjelmia on ilmaisena vaikkapa CuteFTP joka löytynee googlettamalla, tai vaikka FieZilla.

CuteFTP:stä löysin jopa ohjeen (tuossa tietysti palvelimen tietoihin ei kirjoiteta MBnetin palvelinta vaan se mihin sinun pitää tiedosto siirtää): http://www.mbnet.fi/mbinternet/ohjeet/cuteftp/

Vierailija
4/5 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitää tietää, mistä haet nuo fileet. Onko antajalla omat kotisivut tai organisaatiolla joku tiedostopalvelin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän