Hoitolapsi siirtynyt takaisin pienempaan vaippakokoon, huoh.
Hoitolapsi melkein 2v (15kg) on kahyttanyt Pampersin kokoa 5 jo pitkan aikaa ja nyt on kuukauden verran pitanyt kokoa 4+, silla seurauksella etta suurinpiirtein yhden juomamukillisen jalkeen kastuu jo housut lapi. Saan olla koko ajan vaihtamassa vaippaa, noin 5-6 10h hoitopaivan aikana, mika minusta on aika monta vaippaa. Myos vaatteet kastellut pari kertaa viime viikolla ja talla viikolla jo eilen ja tanaan. Eika aiti koskaan laita varavaatteita, eika palauta lainaamiani omien lasten vaatteita. Joten v...n hauskaa. Eiko kotona koskaan satu ylivuotoja, vai eiko anneta juomista. Hoidossa pyytaa usein juomista, jota tietty tarjoan.
Kommentit (5)
Meidän juuri 1 v täyttänyt käyttää kokoa 4... Miksi ihmeessä siislapsella on tuota kokoa? Onko se S-marketissa 10 snt halvempi vai?
Ei oo ihan normaalia että lapsi pissaa noin paljon vaippaan, kuitenkin olis jo ihan hyvä ikä opetella kokonaan kuivaksi!
ei malta istua missaan sekuntia kauempaa joten ei potallakaan.
aina yhtä hankalaa vaippojen osto, yritän muistella mitä lapsi suunnilleen voisi painaa. Saati jos mies ostaa...! Kunhan on vaippoja.
Joten taatusti meillä koot vaihtelee ja pomppii, ja merkit myös.
Jos koko ei riitä, voithan ystävällisesti vihjaista asiasta vanhemmille - ehkä he eivät ole huomanneet samaa ongelmaa kotona. (Itse en ainakaan huomaa enkä tutkiskele vaippoja, hyvä että muistan joskus vaihtaa niitä.)
Tai jos ovat tehneet sen kustannussyistä (jos joskus itse jaksan, saatan myös verrata kpl-hintoja ja ottaa sen mukaan edullisempaa), niin sano että tulee lopulta halvemmaksi ostaa tarpeeksi isoa vaippaa, kun sitä ei tarvitse aivan yhtä usein vaihtaa.
kovasti sitä, että hoitaja -AMMATTILAINEN, joka suuren osan ajasta lapsiani hoitaa- kertoo minulle, millaiset vaipat, vaatteet ym. ovat milloinkin lapselle parhaat ja joita hän toivoo käytettävän. Esim. hoitajat ovat toivoneet, että käytetään avattavia vaippoja housuvaippojen sijaan, ei jarrusukkia kenkiin, ei kosteussuojahaalareita vaan kurikset, nimet kaikkiin vaatteisiin ym ym. Erittäin kiitollinen olen aina näistä ohjeista ja aina kyselenkin niitä, kun olen aikeissa ostaa jotain. Rohkeutta!!
Meidän hoitaja potattaa jo tosi pienenä. Hänellekin helpompaa.