Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskovat, tuntuuko teistä koskaan, ettette istu seurakunnan muottiin? :(

Vierailija
03.06.2008 |

Minusta on tuntunut tältä jo pitkään, mutta olen pikku hiljaa oppinut olemaan asian kanssa sinut. Seurakunnilla on puutteensa mutta niin on minullakin, ihmiset ovat erilaisia eikä kukaan ei voi miellyttää kaikkia. Tämän kanssa on vain opittava elämään.

Tänään kuitenkin sain taas kylmän suihkun niskaan. Juttelin parin uskovan kaverini kanssa, ja he kertoivat oman seurakuntansa tavoista, joita selvästikin pitivät hyvinä, oikeina ja raamatullisina. Minua alkoi melkein itkettää kun tajusin miltä minusta tuntui: tuo on kylmää, armotonta, tuomitsevaa, ylihengellistä toisten yläpuolelle asettumista. :((

En paljastanut heille ajatuksiani, mutta jälkeenpäin oloni oli masentunut: nämä ihmiset, joita olen kunnioittanut hyvinkin paljon, edustavat juuri sitä kristillisyyttä josta minä vieraannun enemmän ja enemmän. En tiedä mihin kuulun, mutta sen tiedän, mihin en halua kuulua. :((

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaako sinua joku tietty seurakunta vai yksittäisten ihmisten ajatukset?

Vierailija
2/5 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oho, niin tunteesi on ihan oikea ja ok.

Luota omaantuntoosi ja ole rauhallisin mielin. Tärkeintä on se, että sinulal on oma yhteytesi Jumalaan, ja että Hän tietää mitä tunnet.

Moni seurakunnissa ja muualla omassa uskossaan voi olla tuomitseva, saarnaava ja sellainen lainalainen.. se on heidän asiansa. Moni on hiljaa uskovainen ja antaa pauhaajien pauhata seurakunnissaan omassa rauhassaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua rupesi ällottämään kirkon materialismi.

Olin aika aktiivinen ja vuosia jopa maksoin kymmenyksetkin. Yhteen aikaan itsekin sorruin siihen tuomitsevaisuuteen. Mutta en usko että Jeesus käski opetuslasten mennä ja tuomita kaikki kansat. Joten nyt olen paljon avarakatseisempi ja olen lopettanut rahan antamisen kirkolle ja haaveilen jopa eroa miehestäni. Joka uskovaisuudestaan huolimatta ei ole koskaan harjoittanut sitä mitä väittää uskovansa

Vierailija
4/5 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkialla ole tuommoista.

Vierailija
5/5 |
03.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietynlaiseen kristillisyyteen, jota on monissa tuntemissani seurakunnissa (ainakin ev.lut. Kansanlähetys, Kansan Raamattuseura, helluntai- ja vapaakirkko, monet ns. uudet seurakunnat). Ja tästä kristillisyydessä nimenomaan tiettyihin osa-alueisiin. On siinä paljon hyvääkin.

ap