Nyt Katainen on ruotsinkielisessä lehdessä vaatimassa sekä pakkoruotsia että pakkovenäjää
Eikö Jyrki "lyhyt matikka kutonen" Katainen tajua, että vain hyvin pieni osa oppilaista selväisi kolmen vieraan kielen opiskelusta? Englantiahan kukaan tervejärkinen ei voisi jättää opiskelemasta.
Kommentit (3)
Pienen kansan elinehto on ihmisten hyvä kielitaito. Tämähän vain korostuu tulevaisuudessa. Ainahan löytyy niitä laiskoja, jotka vetoavat "huonoon kielipäähän" jos ei viitsi opiskella. Minä olin koulussa ihan surkea matematiikassa koska en viitsinyt tehdä yhtään töitä sen eteen. Lopulta päädyin kuitenkin tekemään töitä hyvinkin moninutkaisten laskujen pariin, vaati sen opiskelun sitten myöhemmin. Matikkapäässäni ei ollut mitään vikaa, vain asenteessa.
MUTTA MIKSI YHDEN KIELISTÄ PITÄISI AINA JA EHDOTTOMASTI OLLA RUOTSI ???
Tätä ei kukaan ole vielä koskaan pystynyt selittämään. Totta kai kaikki ymmärrämme, että kielitaito on hyvästä, mutta miksi yhden pitäisi aina olla ruotsi.
Virolahden mallia, jossa valitaan venäjää ala-asteelta, joka jatkuu sitten pakollisen yläasteen loppuu saakka. Lisäksi siis pakkoruotsia.
http://www.dn.se/nyheter/varlden/odesval-for-svenskan-i-finska-skolor
Pienen kansan elinehto on ihmisten hyvä kielitaito. Tämähän vain korostuu tulevaisuudessa. Ainahan löytyy niitä laiskoja, jotka vetoavat "huonoon kielipäähän" jos ei viitsi opiskella. Minä olin koulussa ihan surkea matematiikassa koska en viitsinyt tehdä yhtään töitä sen eteen. Lopulta päädyin kuitenkin tekemään töitä hyvinkin moninutkaisten laskujen pariin, vaati sen opiskelun sitten myöhemmin. Matikkapäässäni ei ollut mitään vikaa, vain asenteessa.