hupihuutaja huusi yli lähes 300 euron tuotteen
Hupihuutaja huusi ja oikein kisasi tuotteen voitosta, joten hinta nousi lähelle 300 euroa. Huutaja otti heti kohteen sulkeuduttua yhteyttä, ettei kykene maksamaan tuotetta viikossa, joka on minun antamani "normaali maksuaika". Sovittiin, että hän maksaa perjantaina ja vielä saman pankin kautta kuin mikä minulla on. No, eipä maksua näkynyt vielä tänä aamuna. Otin juuri yhteyttä myyjään ja soitin hänelle, painoi punaista luuria. Sitten pistin tekstarin ja sähköpostiviestin ja yritin soittaa uudelleen, tällä kertaa se meni vastaajaan ja jätin viestin. Lähetin vielä yhden tekstarinkin. Kaikki viestini ovat olleet erittäin asiallisia ja ystävällisessä hengessä kirjoitettuja. Nyt huomasin, että huutaja on poistanut profiilistaan oman kuvauksensa (jossa kertoi olevansa aloitteleva huutis-käyttäjä jne.)
Hän ei myöskään ole tunnistautunut käyttäjä. Palautteita yhteensä 6.
En ole postittanut tuotetta, joten siinä mielessä voin pistää sen uudelleen myyntiin tai tarjota sistä edellisen tarjouksen tekijälle.
Silti tekisi mieleni karhuta a saataviani, ihan periaatteesta. Huutaja on sitoutunut ostamaan tuotteen huudettuaan sen, joten voinko karhuta saataviani käräjäoikeuden kautta? Vai pitääkö minun vain pommittaa tätä kyseistä henkilöä viesteilläni vai miten tällaista henkilöä voisi näpäyttää? Ottaa päähän aika lailla.
Kommentit (21)
Ostaja siis ilmoitti maksavansa samasta pankista kuin missä mulla on tili. Sovittiin, että pe 15. päivä maksaa. Ei ole rahoja näkynyt. Äsken tuli yhden sanan mittainen viesti "Jorvissa". Ehkä jotain on sattunut, mut ei olisi ollut iso vaiva kirjoittaa esim. en jaksa nyt ajatella Huutis-asioita, pistä tavara myyntiin ja mulle nega. Tai: en voi nyt hoitaa maksua mutta varmasti hoidan kahden viikon päästä jos vain sopii. Tai: haluan kyllä lunastaa huudon mutta saanko lisää maksuaikaa.
Tai mitä tahansa. Nyt en tiedä, Kuinka kauan tässä pitää odotella, kun en tiedä, mikä on tilanne. Vai onko tuo kenties vain tekosyy - en haluisi uskoa niin.
Odota nyt vielä viikko. Jos ei rahaa näy, tuote myyntiin ja nega.
Anna tollasten olla. Ja voihan sillä nyt olla joku hyvä syykin.
Niin, ja sen olen tästä oppinut että tästä lähtien rajaan ilmoituksen näkemisen niin, että siihen voivat tehdä huutoja vain tunnistautuneet. Samoin määrittelen minimipalautemäärän. Tämä ostajahan ei ollut tunnistautunut ja ainoastaan kuusi palautetta.
niin ap tasan tarkkaan maksaa oikeudenkäynti- sekä ulosottokulut. Ja tietenkin nuo oikeudenkäyntikulut maksetaan etukäteen.
Todennäköisesti oikeus vielä sovittelisi tuota juttua, se ostaja kun ei ole vielä edes saanut tuotetta. Joutuisi todennäköisesti maksamaan jotain korvauksia ap:lle jos ap ei sattuisikaan saamaan tuotetta uudestaan kaupaksi tai ap:n puhelinkuluja. Epäilen, että oikeduenkäyntikulutkin menisivät puoliksi kun kyse ei ole mistään suuresta oikeudellsesta ongelmasta - tässä saattaa oikeus joutua pohtimaan miten ja missä vaiheessa se kauppasopimus ap:n ja ostajan välillä on juridisesti oikein syntynytkään - vai onko syntynyt ollenkaan.
veikkaisin 400-500 euroa kuluiksi.
tajuatko yhtään mitä se maksaa?
En tajua, siksi kyselenkin täällä. Oletan, että kyse on noin satasesta?
ja tuote uudestaan myyntiin. Onhan tuo ärsyttävää, mutta sellainen riskihän huutiksessa on..
Mutta yleensä säikäyttää jo se syyte tuollaiset ap:n kuvailemat ääliöt hoitamaan ne rahat ja vähän äkkiä.
Ap. sinuna vähintään uhkaisin rikosilmoituksella.
tuote on edelleen myyjällä!
Mutta yleensä säikäyttää jo se syyte tuollaiset ap:n kuvailemat ääliöt hoitamaan ne rahat ja vähän äkkiä. Ap. sinuna vähintään uhkaisin rikosilmoituksella.
niin ei se vielä voikaan näkyä sun tililläsi. Mun tilillä se näkyisi vasta tiistaina. Joten en ymmärrä mitä kiukkuat. Tosin ihmetyttää miksi ei ole vastannut sinulle.
niin ei se vielä voikaan näkyä sun tililläsi. Mun tilillä se näkyisi vasta tiistaina. Joten en ymmärrä mitä kiukkuat. Tosin ihmetyttää miksi ei ole vastannut sinulle.
pitäis näkyä heti jos on kerran sama pankki?
pitäis näkyä heti jos on kerran sama pankki?
parempaa tekemistä kuin käsitellä juttua, jossa joku ei sitten ostakaan jotain huutistuotetta vaikka ensin niin lupailee? Eihän se edes ole sitä tuotetta vielä saanut, joten kyseessä on todella pieni juttu. Sinua varmaan harmittaa turha ajan haaskaus, mutta ei tässä nyt oikeesti ole kyseessä mikään suuri rikos. Eihän sulle ole tuosta edes tullut mitään rahallista tappiota, ainoa mikä on haaskaantunut on aika. Aika kohtuutonta viedä tuollainen oikeuteen, siitä saattaa jopa tulla sulle itselles kuluja. Vittuuntunut tuomari kohtuullistaa oikeudenkäyntikuluja ja paukauttaa sulle maksettavaksi niistä osan.
En usko, että huutajalla on mitään velvollisuutta ostaa tuotetta. Normaalistikin nettikaupassa on palautusoikeus. En tiedä, mitä laki tarkalleen sanoo huutokaupoista, mutta en usko, että siinä suurta eroa on. Turha tästä on mussuttaa. On itsellenikin käynyt näin, mutta en minä voi mitään vaatia, kun tavara ei ole vaihtanut omistajaa.
19: Tuskin, tässähän on vasta vierähtänyt viisi vuotta. Ei mikään pankki niin nopeasti toimi.
Ainakin täällä ruotsissa olevassa traderassa on huuto sitova. Itse olin tilanteessa jossa ostaja ei pystynytkään noutamaan huonekalua, ja maksoi omasta aloitteestaan vain kyseisen myyntisumman (70e) tililleni kysyttyään ensin onko hän myös sidottu noutamaan vai riittääkö maksaminen. Oikeudenkäynnillä voi uhata, mutta ei kannattavaa viedä asiaa eteen päin kustannusten takia. Mutta anna aikaa ostajalle ottaa yhteyttä jos nyt oikeasti on siellä jorvissa eikä vain sano niin :)
No ei se nyt ihan noin mene. Se, että hakee tuomiota velkomusasiassa, maksaa myös sille jotain, joka sitä hakee. Siis se prosessi. Sitten siitä annetaan "yksipuolinen tuomio velkomusasiassa" ja se menee ulosottomiehelle. Oikeudenkäyntikuluja tulee tuskin ollenkaan.