Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koska olen tyttö :-(

Vierailija
15.04.2011 |

Juuri äsken Plan gaalassa oli pieni tyttö, 8-vuotias, joka eli mummonsa kanssa. Mummo näytti mun ikäiseltäni (olen 43-vuotias). Lapsi on vuotta kuopustani vanhempi.

Joinain päivinä heillä ei ole ruuaksi muuta kuin vähän riisiä. Niinä päivinä mummo ei usein syönyt mitään, jotta lapsille riittäisi.

Pieni ihminen toivoi nukkea, oikein kovasti. Mummonsa katsoi kulkiessaan tarkkaan, että jos näkisi vaikka hylätyn nuken, jonka voisi pestä ja viedä lapselle.

Itku tuli. Vaikka kuinka tietää, että osalla on niin hurjan hurjan vähän, on se aina yhtä hurja tajuta. Lapsi oli muuten erittäin hyvin hoidetun näköinen: puhtaat vaatteet ja nätisti laitettu tukka. Mummo siis yritti todella parhaansa.

(Ja joo: kolahti siksi, että oli ikäiseni. Ja lapsenlapsensa minun lapseni ikäinen.)

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukkeja on nurkat pullollaan. Be vaan ei taida koskaan löytää sinne perille missä ko tyttö asuu. Lelujan tuskin voi lahjoittaa rahaa vain...

Vierailija
2/15 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka usein täälläkin on ketjuja missä jotkut vahtoo siitä miten ei ikinä vois asua jossain itä-helsingin slummissa tms.Toivottavasti samaiset hienohelmat katsoo ohjelman ja näkee mikä on slummi.Suomessa ei ole slummeja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

:-(

Vierailija
4/15 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä yksi Ugandassa ja toinen Intiassa!ovat ikionnellisia kun saavat käydä koulua!voit myös ottaa vaikka jonkun ystäväsi kanssa puoliksi..voit muuttaa jonkun ihmisen maailman,usein auttaa koko sukua kun tyttö kouluttautuu=)harkitsethan!

Vierailija
5/15 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kans mietin tota ainaista ostamista... Huoh, on tämä elämä niin epäreilua välillä.

Vierailija
6/15 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukkeja on nurkat pullollaan. Be vaan ei taida koskaan löytää sinne perille missä ko tyttö asuu. Lelujan tuskin voi lahjoittaa rahaa vain...

jotka vievät esim. Afrikkaan koko ajan tavaraa (ihan suomalaisiakin) tyyliin kaikki kelpaa. Meiltäkin lähtenyt sinne lasten vanhat kengät, vaatteet, leluja jne. Onhan näitä "lelukeräyksiä" ollut ihan tuonne rajan taaksekin. Mekin yritämme aina levittää sanaa kun kontti lähtee kohti Afrikkaa, mutta eihän se kaikkia "osallistumaan halukkaita" aina tavoita, mutta monia uusiakin ylimääräisistä tavaroista eroon haluvia on vuodenkin aikana löytynyt. :)

Vierailija
7/15 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan nyt Unicefin lapsilisää ja laitamme säännöllisesti rahaa mm. tämän gaalan tyyppisiin keräyksiin. Mutta ehkä kummilapsikin olisi hyvä ajatus :)

t. ap

Vierailija
8/15 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka usein täälläkin on ketjuja missä jotkut vahtoo siitä miten ei ikinä vois asua jossain itä-helsingin slummissa tms.Toivottavasti samaiset hienohelmat katsoo ohjelman ja näkee mikä on slummi.Suomessa ei ole slummeja.

slummi on erilainen kuin kehitysmaan slummi. Slummi silti.

Vierailija
9/15 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopus on kipeänä ties kuinka monetta päivää ja aamusta lääkäriin mennessä (toinen kerta tämän sairauden aikana) mietin jo sitä, että jossain tietyissä maissa olisi hurjasti rankempaa tällainenkin sairastaminen. Minun lapseni saa lääkettä, ruokaa ja vaikka mitä sairastaessaan. Eikä makaa alkeellisissa oloissa ilman kunnollista lääkitystä.

t. ap

Vierailija
10/15 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni on 5-vuotias. Miksi sulla toi ikä juuri kolahti kun eihän se tossa ollut ollenkaan surkeaa?

Nälän näkeminen ja puutos on tietysti aina surullista ja toivoisi, että voisi edes jotenkin auttaa. Itseäni koskettaa myös se, kuinka paljon esim tuokin mummo lapsesta välittää.

Mut toi ikä nyt ei mun mielestä tossa ollut edes mikään "juttu" sinänsä.

Vierailija
11/15 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta juuri vanhoja tavaroita ym. olisi. Tuntuu vain siltä, että ne eivät helposti mene oikeasti tarvitseville perille, vaan niistä otetaan siellä kohdemaassa parhaat päältä johonkin rosvojoukkojen tai virkamiesten tarkoituksiin, ja vain pieni osa päätyy ihan huono-osaisimmille.

Vierailija
12/15 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samastuin siis ikäiseeni naiseen - enkä suinkaan ajatellut, että on surkeaa että hän on jo mummo.

Samoin lapsen ikä oli melkein sama kuin kuopuksellani, sekin kolahti, koska elinpiirinsä ovat niin erilaiset - iät samat.

Siis ei se ikä ollut sinällään "juttu", vaan minulle se, että kyseessä oli ikäiseni ihminen. Jolla oli huikeasti rankempi elämä kuin minulla.

(Minun esikoiseni on muuten 22 :-)...)

t. ap

Vierailija
13/15 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta juuri vanhoja tavaroita ym. olisi. Tuntuu vain siltä, että ne eivät helposti mene oikeasti tarvitseville perille, vaan niistä otetaan siellä kohdemaassa parhaat päältä johonkin rosvojoukkojen tai virkamiesten tarkoituksiin, ja vain pieni osa päätyy ihan huono-osaisimmille.

Vierailija
14/15 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukkea pehmoa ja ties mitä...

mielellään veisin niitä tarvitseviell

kyl olis mahdollista jakaa käyt hyviä leluja ja vaatteita yms tavaraa, mut aina on ne pahikset, jotka vetää välistä :((((

maailma on pahan

onneksi pian tule harmagdon ja pahuus poistetaan, silloin kaikki saavat elää sitten onnellisina,

sitä vaan odotan ja toivon pian tapahtuvaksi

Vierailija
15/15 |
15.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt raskaana.

Ärsytää kun raskaushormonit itkettävät pienimmästäkin syystä.