Kuinka voin olla avuksi yksinäiselle vanhukselle?
Olen nuori enkä ole ollut paljonkaan tekemisissä vanhuksien kanssa ja tarvisin apua. Elämäämme on nyt tullut yksinäinen vanha mies, joka on aivan ihana. Niin ajattelevainen ja huomaavainen meitä ja lapsiamme kohtaan että tuollaista en ole nähnyt koskaan. Tuo ruokaa, on aidosti kiinnostunut, auttaa, neuvoo... Ja ennekaikkea muistaa kaiken ja käy kylässä.
Nyt vanha mies on huonossa kunnossa ja minulla omatunto soimaa täysillä kun en OSAA olla avuksi. Tämä on sellainen jäärä ukkeli ettei halua myöntää ettei pärjäisi arki asioista eli apua ei tule koskaan pyytämään ja on niin vaikea ottamaan sitä vastaan. Muutaman kerran olen siellä yrittänyt tiskata niin se tulee vain vihaiseksi, en uskalla enää yrittää sitä :)
Auttakaa minua keksimään pieniä huomaavaisia tekoja joilla voisin olla avuksi. Jotenkin tuntuu että jos esimerkiksi veisin ruokaa mennessä niin sekin olisi tökeröä.
Kommentit (2)
jos alustat sen 'tulipas paljon tehtyä jne' :)
Voit kysyä käytkö hänelle vaikka samalla kaupassa 'kun itse autolla siitä porräät jne'. Vanhat ihmiset ei useinkaan halua olla VAIVAKSI, mutta 'jos muutenkin'
Vai oliko väärä vuorokaudenaika tälle kysymykselle?