Mikä on itsellesi merkityksellisin kirja
jonka olet viimeksi lukenut?
Minulla taitaa olla Elizabeth Gilbertin Omaa tietä etsimässä vai mikäköhän se nimi oli... Ei mitenkään hyvä kirja muuten mutta tajusin tuon luettuani kuinka olen viime vuosina laiminlyönyt itseni.
Kommentit (13)
mutta Taru Sormusten Herrasta
Voin sanoa, että vaikutti elämääni teininä/nuorena aikuisena erittäin paljon, esim. kolahtamalla ihan kympillä, aiheuttamalla erään harrastuksen aloittamisen, tuomalla uusia (elinikäisiä) ystäviä yms.
viimeaikaisin merkityksellinen olis varmaan ELisabeth Gaskellin the moorland cottage. Muuten aika surkea ja ärsyttävä kirja, mutta se moraalipohdinta ja kasvatuspohdinta jotenkin vetosi omassa elämäntilanteessani, jossa teen myös valintoja oman poikani puolesta.
TOinen viimeaikainen merkityksellinen on Noitavaimo ja neitsytäiti historiakirja, ikäänkuin esimerkkinä siitä, miten voi hedelmällisesti (!) olla feministi ja tutkija vaikka on alle 50-vuotias.
Samaan aikaan sekä iloinen että surullinen tarina ihmisyydestä. On tullut luettua useamman kerran, kun se on vaan niin vertaansa vailla!
mutta erittäin hyvä: José Saramagon Kertomus sokeudesta.
tulee lauma hihhuleita kertomaan omastaan...
Kirjoja, jotka ovat minulle kuin hyviä kavereita: palaan niiden äärelle säännöllisen epäsäännöllisesti
-Twilight (unohtakaa ne jatko-osat)Stephenie Meyer
-Okalinnut, Colleen McCullough (kolmen polven naiset ja heidän elämänsä ja miehensä)
-Vaskilintu, Kaari Utrio (Euroopan varhaishistoria Terhen Usvanaisen matkassa)
-Yksinäinen vuori, Maarit Verronen (Kuolematon mies Peter Urd ja laakso, joka on elävä)
-Linnunradan käsikirja liftareille (Radioteatterin kuunnelma on hulvaton) Douglas Adams
jaminusta se oli tässä vaalihuumassa mielenkiintoinen kirja. Mihin meiltä on hävinnyt se ajatus,että ihmisen pitäisi pyrkiä kehittämään itseään?
tosin sitäkin luin lähinnä sieltä täältä selailemalla
Sormusten herra, se on paljon muutakin kuin satukirja.
Täällä pohjan tähden alla, no en tiedä. Se vaan on kolahtanut
Barbara Thiering: Jesus the Man
Richard Dawkins: The God Delusion
-meidän tarinamme