Olenko alkoholisti? Juon 1-8krt kuukaudessa
Kommentit (10)
Juon pienen lasin viiniä aterialla, 5-6 kertaa viikossa. Enkä ole alkoholisti.
kokonaan ilman alkoholia, ei siis tipan tippaa. Ei pitäis tuottaa mitään ongelmia jos alkoholinkäyttö on hanskassa.
Tyhmän se tekee kyllä. Ja aiheuttaa fyysisiä, psyykkisiä ja monen muunlaisia vaikeuksia.
kun olin neljäntenä viikonloppuna peräkkäin baarissa ja vielä sunnuntai-iltana teki mieli ottaa saunaolut. Päätin siltä istumalta, että koska minulla oli ollut painonpudotusprojekti jo pitkään harkinnassa, otan viiniä seuraavan kerran, kun olen saanut tiputettua 10 kiloa. 7 kiloa noista on tippunut, eikä vielä kertaakaan ole tehnyt mieli alkoholia.
sen kyllä huomasin, että viikonloppuilloille piti keksimällä keksiä tekemistä, vaikka en siis ollutkaan muuta kuin sen neljä peräkkäistä viikonloppua (lauantaita) käynyt baarissa. sitä ennen oli monta kuukautta ennen edellistä kertaa, vaikka toki olin sen yhden tai kaksi saunaolutta saattanut ottaa kotona. aivan kuin tuo päätös olla juomatta olisi saanut ongelman päässäni aikaiseksi. aloitin lenkkeilyharrastuksen ja sijoitin yhden lenkin lauantai-iltaan, ja ongelma ratkesi sillä.
kuulostaa paljolta..
Siis jos 1-2 kertaa kk:ssa ottaa, niin vielä menee. Tosin tarviiko aina ottaa hirvee känni?
Kokeile kuukausi kokonaan ilman alkoholia, ei siis tipan tippaa. Ei pitäis tuottaa mitään ongelmia jos alkoholinkäyttö on hanskassa.
jos 2vkoa en ota alkoholia, niin pää sekoa
Juomasi määrä on naiselle jo riskirajoilla. Mieti alkoholinkäyttöäsi.
ja kandeis lopettaa.Jos et pysty olemaan juomatta känniä aina kun otat, olet mielestäni alkoholisti ihan siitä riippumatta, kuinka usein se tapahtuu.