Vauva tulossa ja kaikki haluavat tulla kylään...
Meille on tulossa ensi kuussa vauva (ei esikoinen) ja asun ulkomailla. Ystävät ja sukulaiset ovat tulossa Suomesta katsomaan vauvaa, mikä on tietenkin ihanaa. Mutta kaikki ovat tulossa meille sitten yökylään, ruokapöytään ym. asumaan. Hotelli on niin kallis kun liputkin pitää maksaa jne kaikenlaista kuulen aina. Ei meilläkään mikään iso koti ole. Mutta kuulemma patja missä vain nurkassa kelpaa kaikille.
Mietin vain että miten jaksan! Olen juuri tullut sairaalasta kotiin tai kotiutumassa ja pitää jaksaa olla vieraiden kanssa jotka tulevat oikein kaukaa. Ja että pitäisi tehdä kaikille ruokaa, siivota... Kehtaako sitä käskeä vieraita tekemään ruoat? Ei kai.
En tiedä, olen iloinen että niin monet haluavat tulla tervehtimään uutta perheenjäsentä, mutta tuo vieraiden päiväkausien 24 h kestittäminen pelottaa. Rahallisestikin.
Kommentit (5)
ja vieraat hoitaa ruoat ym. Meille syntyi vasta vauva ja kaikki tutut tulivat kylään, mutta jokainen vierasperhe tajusi tuoda tuliaisena kahvileivät. anoppi tuli ruokakattilan kanssa ettei minun varmasti tarvitse keskittyä muuhun kuin vauvaan ja esikoiseen. :)
minäkin lepäisin ja jakelisin käskyjä, tyyliin käypäs kaupassa, hae jauhelihaa ja spaghettia. Tee ruoka, kylvetä lapset ym :D :D :D Ja sinä Tane-eno siellä voit imuroida sillä aikaa kun Martta kokkaa!
Meille on tulossa ensi kuussa vauva (ei esikoinen) ja asun ulkomailla. Ystävät ja sukulaiset ovat tulossa Suomesta katsomaan vauvaa, mikä on tietenkin ihanaa. Mutta kaikki ovat tulossa meille sitten yökylään, ruokapöytään ym. asumaan. Hotelli on niin kallis kun liputkin pitää maksaa jne kaikenlaista kuulen aina. Ei meilläkään mikään iso koti ole. Mutta kuulemma patja missä vain nurkassa kelpaa kaikille.
Mietin vain että miten jaksan! Olen juuri tullut sairaalasta kotiin tai kotiutumassa ja pitää jaksaa olla vieraiden kanssa jotka tulevat oikein kaukaa. Ja että pitäisi tehdä kaikille ruokaa, siivota... Kehtaako sitä käskeä vieraita tekemään ruoat? Ei kai.
En tiedä, olen iloinen että niin monet haluavat tulla tervehtimään uutta perheenjäsentä, mutta tuo vieraiden päiväkausien 24 h kestittäminen pelottaa. Rahallisestikin.
Eli sanot vieraille, että avuksi saa tulla, mutta hoitavat itse sitten ruuanlaitot yms. Ja jos haluat rauhoittaa pari ekaa viikkoa vain vauvalle, niin sanot että silloin ei vielä saa tulla kylään. (kyllä meillä kaikki sen ymmärsi, toki meillä sukulaiset muutenkin asuu lähellä)
kai nuo tajuavat myös osallistyua ruokaostoksiin
Laitat vieraat tekemään ruuan!
Tai muuten auttamaan, miten tarvitset.
Itse jos olisin vieraana, vaatisin saada tehdä kaikkea, jotta minusta olisi mahdollisimman vähän vaivaa. :)