Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiinteistövälittäjät ovat idiootteja.

Vierailija
13.04.2011 |

No, eivät kaikki, mutta iso osa.

Menet ovesta sisään ja ensimmäiseksi ennenkuin annetaan esitettä kysytään nimi ja puhelinnumero.

Miksi? Olen tullut katsomaan asuntoa ja sen jälkeen harkitsen ostanko vai en. Mihin välittäjä tarvitsee tietoni? Minähän se otan kuitenkin yhteyttä jos olen kiinnostunut asunnosta. Asuntoa ei saa katsoa jos ei kerro tietojaan...näin kävi yhden välittäjän kanssa.

Lisäksi välittäjän lisäksi voi olla pankin edustaja, joka kysyy onko raha-asiat kunnossa...haloo. Miten saa asunnon ostettua jos ei ole rahaa?

Välittäjät ovat lisäksi ylimielisiä ja töykeitä. Käy sääliksi sitä oikeaa myyjää, joka ei tiedä kuinka karseasti käyttäytyviä välittäjät voivat olla.

Miksi et myy itse asuntoasi?

Itse olen myynyt kaksi asuntoani itse, enkä voisi kuvitella ottavani välittäjää väliin vinoilemaan.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksavat päivän työstä kahden kuukauden palkan!

Minäkin olen netonnut kymmeniä tuhansia hoitamalla maailman yksinkertaisimman asian yksin. Pankin lakimiehen "ilmaisella" avulla tosin;-)

Vierailija
2/14 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu kuitenkin miettivän, että välittäjän käyttö tuo jotain lisäarvoa asunnon myyntiin. Pieleen menee. Lisähintaa ne tuovat ja vähemmän siis myyntivoittoa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinteistönvälittäjän työt!

Vierailija
4/14 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Paikalle toivotaan tosiostajia, ei uteliaita naapureita.

2. Jos myyjä löytääkin ostajan itse, välittäjä on oikeutettu saamaan välityspalkkionsa, jos ostaja on löytänyt asunnon välittäjän kautta ts. käynyt välittäjän järjestämässä näytössä. Käytännössä tämän voi todistaa vain esittämällä nimitiedot.

3. Välittäjä kerää yhteystietoja jatkoa varten, etsii sekä ostajia että lisää myytävää.

Kaikki välittäjät eivät ole töykeitä ja ylimielisiä. Meidän kohdalle osui viime kerralla erittäin hyvä ja ammattitaitoinen välittäjä, mutta ostajissa oli eräs erittäin töykeä ja valehteleva ostajaehdokas, joka rieheentui täysin, kun ei saanut ostettua meidän asuntoa. Onko itselläsi asenne kunnossa?

Pankin edustajan aloituskysymys ei ole ihan paras laatuan, jos kysyy, onko raha-asiat kunnossa. Mutta monella näyttöihin tulevalla ei ole vielä lainalupausta, ja suurin osa lainaa kuitenkin tarvitsee.

Vierailija
5/14 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. Jos myyjä löytääkin ostajan itse, välittäjä on oikeutettu saamaan välityspalkkionsa, jos ostaja on löytänyt asunnon välittäjän kautta ts. käynyt välittäjän järjestämässä näytössä. Käytännössä tämän voi todistaa vain esittämällä nimitiedot.

3. Välittäjä kerää yhteystietoja jatkoa varten, etsii sekä ostajia että lisää myytävää. Tekee omaa asiakasrekisteriä siis. Ostajatkin haluavat kuulla näytössä käyneistä, vaikka eivät nimiä kuulekaan.

Kaikki välittäjät eivät ole töykeitä ja ylimielisiä. Meidän kohdalle osui viime kerralla erittäin hyvä ja ammattitaitoinen välittäjä, mutta ostajissa oli eräs erittäin töykeä ja valehteleva ostajaehdokas, joka riehaantui täysin, kun ei saanut ostettua meidän asuntoa. Onko itselläsi asenne kunnossa?

Pankin edustajan aloituskysymys ei ole ihan paras laatuaan, jos kysyy, onko raha-asiat kunnossa. Mutta monella näyttöihin tulevalla ei ole vielä lainalupausta, ja suurin osa lainaa kuitenkin tarvitsee.

Vierailija
6/14 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Onko itselläsi asenne kunnossa? .

Kun menee ovesta sisään, niin asenne on jo pielessä?? Luitko aloitusta ollenkaan...

Vierailija
7/14 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Paikalle toivotaan tosiostajia, ei uteliaita naapureita. 2. Jos myyjä löytääkin ostajan itse, välittäjä on oikeutettu saamaan välityspalkkionsa, jos ostaja on löytänyt asunnon välittäjän kautta ts. käynyt välittäjän järjestämässä näytössä. Käytännössä tämän voi todistaa vain esittämällä nimitiedot. 3. Välittäjä kerää yhteystietoja jatkoa varten, etsii sekä ostajia että lisää myytävää. Tekee omaa asiakasrekisteriä siis. Ostajatkin haluavat kuulla näytössä käyneistä, vaikka eivät nimiä kuulekaan. Kaikki välittäjät eivät ole töykeitä ja ylimielisiä. Meidän kohdalle osui viime kerralla erittäin hyvä ja ammattitaitoinen välittäjä, mutta ostajissa oli eräs erittäin töykeä ja valehteleva ostajaehdokas, joka riehaantui täysin, kun ei saanut ostettua meidän asuntoa. Onko itselläsi asenne kunnossa? Pankin edustajan aloituskysymys ei ole ihan paras laatuaan, jos kysyy, onko raha-asiat kunnossa. Mutta monella näyttöihin tulevalla ei ole vielä lainalupausta, ja suurin osa lainaa kuitenkin tarvitsee.

Minä ainakin antaisin huu-haa tiedot.

Vierailija
8/14 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse sanon aina jonkun muun nimen ja puhelinnumeron kun kysyvät. Herra Virtanen tässä päivää.

Vierailija
9/14 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Onko itselläsi asenne kunnossa? .

Kun menee ovesta sisään, niin asenne on jo pielessä?? Luitko aloitusta ollenkaan...

Väitit välittäjiä töykeiksi jne. Oletko itse kohtelias?

Ja vielä tuohon nimenkyselyyn. En halua meille kotiin ketä tahansa kadulta tulijaa. Onneksi voi tehdä niinkin, että yleisiä näyttäjä ei järjestetä, ainostaan sopimuksesta.

Vierailija
10/14 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli ostamassa asuntoa ja teki tarjouksen välittäjälle. Välittäjä sanoi, ettei ota noin alhaista tarjousta vastaan.

Kaverini meni suoraan välitystoimistoon ja kysyi toiselta välittäjältä voiko jättää tämän tarjouksen, se välittäjä otti tarjouksen, jonka myös myyjä hyväksyi ja kaverini sai asunnon.

Vierailija
11/14 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin luuleeko tuo yksi kirjoittaja että välittäjää pitää nuoleskella?

Tottakai ollaan normaalin kohteliaita, mutta jos ei saa katsoa asuntoa ilman henkilötietoja niin huh huh.

Vierailija
12/14 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin on hölmöä, että tietoja kysytään ja yleensä syyksi on sanmottu että ottavat yhteyttä kun samanlaisia asuntoja tulee myyntiin...KERTAAKAAN eivät ole soittaneet.Ja mistää yhdestä kerrasta ei ole kyse.

Puppua koko tietojen kysely.

Vierailija
13/14 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuli käytyä kymmenissä näytöissä. Joskus leuka loksahti ihan aidosti hämmästyksestä, että kuin vähä-älyisen oloisia välittäjiä sitä onkaan...

Esimerkki 1. Menimme katsomaan asuntoa, ja kun astuimme ovesta sisään, välittäjän ensimmäiset sanat oliva: "nimi? Puhelinnumero?" Siis aivan kuin olisi kuulustelemassa. Välittäjällä oli nuuska huulessa koko tuon näytön ajan. Oli todella rasittava ja mietimme vakavasti että käymme kertomassa asunnon oikeille omistajille että onko heillä käsitystä millainen tyyli valitsemallaan välittäjällä on... Nimittäin jos minun asuntoani myytäisiin nuuska huulessa, vaihtuisi välittäjä ihan helvetin äkkiä!

Esimerkki 2. Välittäjä alkoi rähjäämään meille kun katsoimme mm. jääkaapin kunnon (oli uusi asunto kyseessä, jääkaappi oli onnistuttu jotenkin pilaamaan ja myös parketti oli todella härskissä kunnossa). Välittäjä käyttäytyi todella törkeästi, ja rehellisesti me olimme aidoilla ostoaikeilla valmiina hieromaan kauppaa. Teimme välittäjästä kantelun viranomaisille.

Esimerkki 3. Välittäjä painosti törkeästi kaupantekotilanteessa (olimme tarjoamassa muutamaa prosenttia alle pyyntihinnan). Laukoi typeryyksiä tyyliin: "ymmärrätte sitten kun itsekin omistatte jotakin" ja "tuohan kuulostaa aivan shoppailulta, tehän olette ostamassa kotia herranjumala sentään". Olimme ensimmäiset tarjouksen tekijät, ostimme asunnon. Ei varmaan tarvitse mainita, että kun asunnossa paljastui hyvin pian muuttomme jälkeen isoja ongelmia joista myyjän on täytynyt olla tietoinen, välittäjä ei enää vastannut sähköposteihin lainkaan...

Kyllä sinne joukkoon mahtui hyviäkin, totuuden nimissä se on kyllä sanottava. Ja ne hyvät on kyllä painettu tarkkaan mieleen, jos ja kun asuntoa ollaan välittäjän kautta myymässä tai etsimässä. Näitä esimerkkieni välittäjiä emme varmasti tule käyttämään. Merkille pantavaa on mielestäni myös se, että kaksi näistä välittäjistä oli ison ja tunnetun ketjun leivissä (ei saman firman kuitenkaan), joista molemmat mainostavat PALJON ja ahkerasti. Ei ihan välittäjän käytös vastannut mielikuvaa....

Vierailija
14/14 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapuri onkin ostamassa? Aika moni muuttaa yllättävän lähelle edellistä kotiaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan