Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka jaatte puolisonne kanssa kulut kun olet äitiyslomalla tai hoitovapaalla?

Vierailija
13.04.2011 |

Eli kuinka suuren osan menoistanne maksat ja mitä ne ovat? Kumpi maksaa asumisen, vaatteet yms.?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lasketa kuka maksaa ja mitä maksaa.

Vierailija
2/27 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla on aviopuoliso, ei mitään kämppistä. Eli kaikki tulee ja menee yhden tilin kautta. Muu olisi naurettavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen vaatteista, kun saan lapsilisän. Kaiken muun maksaa mies. Omat vaatteet myös maksan pieniä poikkeuksia lukuunottamatta.

Vierailija
4/27 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kanssa yhteiset rahat. Varsinkin hoitovapaa-tilanteessa työssäkäyvän nettotulot ovat meillä noin 10-kertaiset, joten kyllä ne rahat ihan yhteiseen saaviin menee.

Vierailija
5/27 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonne laitoimme molemmat suunnilleen saman summan kun olimme molemmat töissä. Nyt mies laittaa vain sinne tuplasti sen mitä minä.

Vierailija
6/27 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitovapaalla mies maksoi kaikki ja laittoi rahaa lisäksi mun tilille kuukausittain.

Vierailija
7/27 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan lähinnä omat menoni ja silloin kun käyn ruokakaupassa niin ruuat. Lastenvaatteet yleensä maksan minä ellei olla yhdessä kaupoissa.

Vierailija
8/27 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ruoat, pesuaineet ym.

Vierailija
9/27 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vauvan vaatteet ja kahvilakäyntini (paitsi jos mies on mukana hän maksaa) ym.

Vierailija
10/27 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se maksaa jolla on millä maksaa

Vierailija
11/27 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos rahoja jotenkin jaetaan avioliitossa. Opiskelija-asuntolat ovat erikseen, kaikilla omat lokerot jääkaapeissa jne.

Mutta että jos toinen hoitaa YHTEISTÄ LASTA kotona, kyllä on ihmeellistä, jos pitää erikseen miettiä kuka mitäkin ostaa milläkin rahalla.

Ihan käsittämättömän itsekkäitä ihmiset ovat nykyään.

Olin 10v kotiäitinä, nyt töissä. Yhteiset rahat ollut aina, olisin muuten kuollut nälkään. Samoin lapset.

Vierailija
12/27 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsääntöisesti ruoka yms menot mun tililtä, laskut miehen tililtä.

Vierailija
13/27 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan avoliitossa.

Olen hoitovapaalla, maksan kaiken ruuan, vatteet ja muun tarvittavan. Onneksi minulla on säästöjä.

Talo on jo maksettu, molemmat maksaneet puolet.

Mies maksaa sähkön veden. Lisäksi saan lainata hänen autoaan.

Mies siis kerää säästöön rahaa omia harrastuksiaan ja menojaan varten. Minä taas joudun "tuhlaamaan" omat säästöni.

Asiasta ollan keskusteltu, mutta näin se vain menee.

Vierailija
14/27 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käyn muutaman kerran viikossa kaupassa. Ostan myös suurimman osan vauvan vaatteista. Mies maksaa loput eli oman puolen lainasta, yhtiövastikkeen, sähkön, bensat, vakuutukset kaikille, ulkona syömiset yms lomat.

Vierailija
15/27 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hoitovapaalle ei pysty jäämään, kun ei ole varaa. Eli en olisi pystynyt elämään sillä pikkurahalla mitä sieltä saa. Mieheltä toki saisin rahaa ilman mitään ongelmia mutta en halua olla riippuvainen.

Vierailija
16/27 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiyslomalla mullaki riitti aina johonki, mutta nyt hoitovapaalla mies maksaa kaikki (minä maksellen siitä 300 eurosta, satunnaisia täydennyskauppakäyntejä, kavila yms. pikkumenoja ku oon lasten kans keskenään liikenteessä). Mies hoitaa siis myös pääasiassa mun henk.koht enot kuten kampaajat, kynnet, vaatteet jne.

Vierailija
17/27 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa maksaa se jolla on rahaa. Omat tilit on, mutta "lainailemme" toisillemme. Äitiyslomalla sain rahaa mieheltä, kun tarvin.

Vierailija
18/27 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin miehelle, hoitovapaalla saatiin samat koska tililleni tulevat myös lapsilisät ja elatusmaksut vanhemmista lapsista. Että yhteiset rahat meillä tietysti.

Vierailija
19/27 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asutaan ja eletään yhdessä perheenä, ei tarvitse mitään prosenttilaskuja suorittaa jokaisen kaupassa käynnin yhteydessä. Maksan tietenkin omat vaatteeni ym. menot, niihin riittää kotihoidontuki oikein hyvin.

Vierailija
20/27 |
13.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän kahden auton lyhennykset, noin 550 euroa kuussa yhteensä, mies maksaa muut menot. Molemmat maksaa tietysti myös omat laskunsa. Joo, on yhteiset rahat, mutta jos tilaan vaikka vaatteita tai kirjoja nettikaupasta, niin kyllä ne itse osaan maksaa. En minäkään osta miehen autoon varaosia jos tarvii.

Säästin palkastani sivuun noin 600 euroa kuussa heti kun huomasin olevani raskaana. Vauvan syntyessä oli sitten vararahastossa noin 6000 euroa. Voin suositella. Äitiyslomalla rahaa on kuitenkin vähemmän, niin ei sitten niin tarvitse stressata. me ei ainakaan mitään varakkaita olla, että pakko oli laittaa muutama satanen kuussa sivuun vauvan tuloa ajatellen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi