Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko alkoholismi olla toisen ihmisen vika?

Vierailija
11.04.2011 |

Siis jonkun muun ihmisen aiheuttamaa kuin sen itse alkoholistin?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

parantumisen alku on se kun huomaa olevansa itse vastuussa omista valinnoistaan, myös juomisesta.

Vierailija
2/12 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

seura voi tietenkin mahdollistaa juomista, mutta niista ryyppyporukoista pitaa paasta pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lähipiirissä tapauksia, jotka ovat laukaisseet viinakierteen. Muun muassa ero, läheisen kuolema..

Alkoholismi on sairaus kuten masennuskin. samat syyt voivat vaikuttaa molempien puhkeamiseen.

Vierailija
4/12 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiseen jopa kolmanteen polveen.

Vierailija
5/12 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokain vastaa itse teoistaan. Toki tekosyitä voi hakea mistä ja kenestä tahansa.

Vierailija
6/12 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoholismi kulkeutuu suvuissa esimerkin kautta. Sen kierteen voi tahtoessaan murtaa. Ketään ei tuomita alkoholisoitumaan, jokainen vastaa omista valinnoistaan.

Vierailija
7/12 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikea syy vaan löytyy omasta itsestä.

Vierailija
8/12 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytää aina syyn juomiseen jostain itsensä ulkopuolelta; rankka työ, nalkuttava vaimo, yleinen v....., vappu, ikääntyminen, rentoutustarve.

Sitten osa kilteistä läheisistä syyttää itseään toisen juomisesta.

Kyllä se niin on, että alkoholin käyttö on jokaisen oma valinta. Huonot geenit altistavat alkoholisimille. Joku voi juoda viikonlopun yhtäkyytiä, mutta ei ole alkoholisti. Toinen juo joka lauantai ja on alkoholisti. Mikä merkitys kellekin on alkoholilla, on ratkaisevaa.

Jos viina alkaa hallita elämää, on parempi pitää korkki kiinni loppuikää ammattiavun turvin tai vakaalla omalla päätöksellä.

Vierailija
9/12 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoholismi voi puhjeta jonkun toisen takia, totta, mutta kukaan muu kuin alkoholisti itse ei päätä siitä juomisesta. Ja seurassa juominen on aina tekosyy, kuten mikä tahansa selitys jolla alkoholisti juomistaan jatkaa.

Vierailija
10/12 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

isänsä on syyllinen siihen, kun hän yhä pahemmin alkoholisoituu. Isä soitti miehen työnantajalle keskustellakseen miehen hoitoonohjauksesta (ryyppyvuosia takana tässä vaiheessa jo lukuisia), mies siitä suuttui ja juominen senkun paheni (työnantaja on tossukka, ei uskalla puuttua tilanteeseen). Jos tulee avioero niin sekin kuulemma on sen isänsä syy sitten, yksi asia johtanut niinkuin toiseen.

t. ap

Vierailija
11/12 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies joi aina viikonloppuisin ja humaltui, kun joi yksin ja käytös muuttui väkivaltaiseksi. Ajattelin että otan osan,ei niin humallu. Nyt olen oppinut liiankin hyvin ,että en osaa olla enää ilman.

Vierailija
12/12 |
11.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholistin omasta mielestä vika on yleensä aina jonkun muun: mies juo, kun on niin "mahdoton" vaimo, tai juo siksi, kun ei ole vaimoa eikä siis mitään syytä olla juomatta. Joskus harvoin alkoholisti tunnustaa, että syy on täysin hänessä itsessään ja silloin on toivoa raitistumisesta.

Tiedän,kun minulla on ollut kumpaakin mallia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä