Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole alkoholisti, mutta olen jo jonkin aikaa käsitellyt tunteitani alkoholin

Vierailija
10.04.2011 |

avulla yksin kotona ja netistä googlettamalla asioita.

Eli olen tehnyt sitä ehkä vähän liian kauan, siitä on tullut tapa. En kuitenkaan koe olevani alkoholisti, vaan yksinäinen ihminen vailla muita ongelmanratkaisukeinoja, koska jos olisin alkoholisti, niin tekisin kai mitä vaan saadakseni alkoholia, kun taas tekisin mitä vaan saadakseni ratkaisun ongelmiini?

Ymmärsikö kukaan? Ja jos niin neuvoja?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko mieluummin kokeilla liikuntaa tai terapiaa?

Vierailija
2/4 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko mieluummin kokeilla liikuntaa tai terapiaa?

Olenkin itselleni luvannut, että maanantaina se alkaa. Mutta miten muuttaa ajatusmaailma, kun on ihan yksin? Jostakin tarttis voimia, taustatukea.

Löytyisiköhän kirjastosta mitään kirjoja, kun mulla ei ole oikeastaan ja todellakaan yhtä ainuttakaan ystävää, joka tässä asiassa voisi tukea.

ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tarkoita että pitäisi jatkuvaan olla perseet, alkoholin himo riittää...

Vierailija
4/4 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko varata ajan esim. tk:sta la jutella lääkärin kanssa. Jos kyseessä on masennut niin siihen on parempiakin lääkkeitä olemassa kuin alkoholi.

Kirjastosta varmaan alan kirjoja löytyy mutta olisit silloinkin yksin ongelmiesikanssa. Lääkäri taas voisi ohjata hyvälle terapeutille tai johonkin tukiryhmään josta olisi enemmän tukea kuin alkosta, netistä tai kirjoista.

Uskon että ongelmasi (ahdistuksesi) alkaa selvitä kunhan uskallat ottaa sen puheeksi oikeiden ihmisten kanssa ja osaat "vaatia" apua. Älä tyydy siihen että jos jokin tietty taho ei apua pysty tarjoamaan ettet sitä silloin ansaitsisi tai voisi saada. Pienetkin asiat ovat suuria silloin kuin ihmisellä on paha olla joten myös yllättävän pienet muutokset voivat tuottaa suuren avun.

Voimia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi