Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Osaako eskarit yleensä itse pyyhkiä...

Vierailija
09.04.2011 |

..pyllynsä (kakan jälkeen) ja sylkäistä hammastahnan suustaan hammaspesun yhteydessä (eikä siis niele sitä)?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä siellä on hoitajilla aikaa käydä pienen pylly pyyhkimässä.

nim. eskarissa työskennellyt

Eskarimme on koulun yhteydessä. Vessat ovat vanhantyyliset ulkokautta mentävät yhteisvessat, joissa pääsääntöisesti käydään välkillä (saa mennä muulloinkin). Luokassa on 22 eskaria, opettaja ja apuope. Tuntuisi aika hassulta että lapsi pyytäisi välkällä opea tulemaan pyyhkimään. Tai käytännössä siis pitäisi kysyä jotain koulun välituntivalvojista, koska eihän se oma ope ole koko ajan välkillä mukana.

Vierailija
22/30 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kaikkialla ole tuollaista? Välitunteja ym?

Eskarimme on koulun yhteydessä. Vessat ovat vanhantyyliset ulkokautta mentävät yhteisvessat, joissa pääsääntöisesti käydään välkillä (saa mennä muulloinkin). Luokassa on 22 eskaria, opettaja ja apuope. Tuntuisi aika hassulta että lapsi pyytäisi välkällä opea tulemaan pyyhkimään. Tai käytännössä siis pitäisi kysyä jotain koulun välituntivalvojista, koska eihän se oma ope ole koko ajan välkillä mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin vähän varttuneempana useamman lapsen äitinä minun on nyt kysyttävä, että onko tämä totta?

Eikö nykyisin anneta lasten itse oppia tekemään mitään, kun kaikki pitää olla niin Täydellistä ja Oikeaa, tarpeeksi puhdasta ja muutenkin hyvää?

Muistaakseni omat lapset olivat jotain 3-4 v kun nuo oppivat. Hammastahnaa eivät ole tietääkseni koskaan nielleet, edes ihan pienenä.

Vierailija
24/30 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa paikassa eskari on koulussa. Siellä ollaan ihan niin kuin muutkin koululaiset, ollaan tunnilla, sitten välitunnilla ym.

Myös itse pyyhitään tarvittaessa.

Aika surullista sekin, jos lapsi ei uskalla käydä vessassa muualla kuin kotona, kun ei osaa itse pyyhkiä, vaikka olisi jo sen ikäinen, että voisi olla poissa vanhempien luota pitempäänkin, koulussa tai kavereiden luona.

Vierailija
25/30 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyllähän suu sylkästään tyhjäksi pesun jälkeen mutta sen jälkeen ei enää huuhdella...

Vierailija
26/30 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona pyyhin vielä eskarilaisen pyllyn, että tulisi varmasti puhdasta, mutta koulussa hän joko ei kakkaa tai pyyhkii itse.

Vierailija
27/30 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis äkkiseltään suurin osa tänne vastanneiden mielestä eskarit hoitaa nämä hommat ihan itse.

Niin tekee meidänkin eskari, mutta tämän päiväinen vieras ei.. Ei tuo sylkemishomma niinkään, mutta kyllä mä ton pyllynpyyhkimiskutsun jälkeen olin, että häh.. Kehotin häntä vielä itse tekemään niin, tai edes kokeilemaan, mutta ei, kun hän ei kuulemma osaa.. Tekee vanhemmat kyllä karhunpalveluksen lapselleen. Niin ja meidän lapsi on itse pyyhkinyt pyllyn viisi vuotiaasta. Jos jotain sinne jäi/jää, se hoituu iltapesulla pois.

ap

Vierailija
28/30 |
09.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyyhkiä itse pyllynsä, pukea itse vaatteensa, jne.

Vierailija
29/30 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan pyydä vieraita vaan pyyhkii sitten itse. Sitä paitsi on samanlainen kuin minä eli ei koskaan kakkaile päiväkodissa tai kylässä. Jos kakkaisi, hoitaisi itse asian kyllä.

Hammastahnan sylkee, huuhdellaan suusta pahimmat. Tarkoituksella osa hammastahnasta saakin jäädä. Hampaat pesen minä tai mies illalla, aamulla sutaisee itse. Hammaslääkäri juuri korosti, ettei missään tapauksessa saa vielä jättää asiaa lapsen kontolle vaan iltapesu on ainakin vanhemman huolehdittava. Tuttu hammaslääkäri pesi yläasteikään poikansa hampaat, jotta tuli kunnolla puhdasta.

Vierailija
30/30 |
10.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin on sitten lapsi sen jälkeen yrittänyt jamelkoisen hyvin onnistuukin. Ikää nyt 4v 2kk. Hammastahnan sylkee pois.