Optikkoja? Sain uudet kaksteholasit, nyt ongelma.
Mulla on näitä ollut jo monia, mutta voiko olla linnssimerkissä isoja eroja siinä, kuinka iso on tuo "keskinäkökenttä"? Eli se alue jossa linssi muuttuu miinuksesta plussaksi. Vanhoissa ei ollut ongelmaa olla tietokoneella, mutta näissä on. Vanhojen vahvuudet oli -1 ja +2, uusissa -1 ja +2,25, eli ei kauheesti muuttuneet. Sen tiedän, että linssit eri firman. Nyt nään paremmin kuin otan lasit pois päästä, kun olen koneella. Ei oikeen tunnu hyvältä sekään vaihtoehto. Luulin saavani toimivat lasit.
Kommentit (12)
ostin, mutta vaikka kuinka jankutin, en saanut asiaani niille mielestäni selitettyä. Mulle on ennenkin käynyt näin ja olen sitten palauttanut lasit, voi fiffeli jos taas niin käy. ap.
sitä enemmän on kaikkia vääristymiä.
Ja onko sulla siis monitehot vai kaksitehot?
Ne kun ovat täysin erilaiset linssit.
Moniteho on rajaton linssi ja kaksiteho sellainen jossa alakulmassa lukuluukku.
Ja toisekseen onko se +2.25 lukulisä eli ADD vai sen lukuosan vahvuus?
Monitehot ei aina toimi koneella, mitä enemmän vahvuutta tulee sitä huonommin ne toimii koneella, erilliset näyttöpäätelasit on koneella hyvät.
liikkeeseen ja juttele optikon kanssa
http://www.nissen.fi/linssipaketit.php tilaa netin kautta sieltä jos tiedät minkälaiset haluat
eli
OD CYL
OS CYL
ADD
jos sulla on ne jossain, helpottas huomattavasti vastaamista missä vika vois olla...
OD -1.00 Add+2.25
OS -1.00 Add+2.25
oletko ottanut samantasoisen linssin kuin aiemmissa?
Oliko aiemmat varmasti monitehot ettei mitkään näyttöpäätelasit joilla myös tuollaisilla vahvuuksilla näkee kauas.
KOska monet kellä miedot vahvuudet käyttää näyttöpäätelaseja myös kauas katseluun ja sitten kun tulee ne ekat oikeet monitehot ollaan kiukkusia kun ei oo näkökentät enää niin leveet.
Meinaan monitehossa on keskellä linssiä kapein alue kun taas näyttöpäätelinsseissa on levein alue keskellä...
hankalaa mutta mee takas liikkeeseen kysymään, jos onkin tullut väärät linssit tms...
niitäkin on erilaisia ja nykyään on sisätilamonitehoja... =)
eli vaihtoehtoja on paljon.
Jos tekee päätetyötä on päätelasi mainio vaihtoehto eli yläosalla näkee linssistä riippuen 70cm - 2m ja siitä se sitten vahvistuu alareunaa kohti ja tosiaan ne näkemisen alueet on eripäin kun monitehossa eli keskellä linssiä levein katselualue.
Ei ollu edellisetkään näyttöpäätelinssit :(
Näillä kun katson näyttöön, on kun katsoisin suurennuslasin kautta, huh..
Ja ei tosiaan vaihtunut paljoo, vain tuli tuo ,25 lisää tuonne alas. ap.
Pakko se on mennä jutteleen. Kyllä ne uusii ihan kiltisti, mutta ei viitsis alkaan taas alusta koko hommaa. Kauankos yleensä kestää sopeutua uusiin?
ap.
niitäkin on erilaisia ja nykyään on sisätilamonitehoja... =)
eli vaihtoehtoja on paljon.
Jos tekee päätetyötä on päätelasi mainio vaihtoehto eli yläosalla näkee linssistä riippuen 70cm - 2m ja siitä se sitten vahvistuu alareunaa kohti ja tosiaan ne näkemisen alueet on eripäin kun monitehossa eli keskellä linssiä levein katselualue.
Eli linsseissä on todella eroja! Minä sain valita ne näkökenttien suuruudet muistaakseni 5 eri vaihtoehdosta sen mukaan, mihin laseja tarvitsen. Otin pienen lähinäköalueen, koska lukulasit on erikseen.