Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

OPISKELEVAT odottajat

26.10.2005 |

Hei,

tällä hetkellä tuntuu, että tarvitsisin eniten vertaistukea muilta opiskelevilta odottajilta. Laitetaanko oma ryhmä kasaan? Laittakaa pieni esittely alkuun! Mikäs keksitään nimeksi ryhmälle?

Olen 25-vuotias, mies 26v, tyttö 2v. Raskauteni on ihan alussa, la luultavasti 30.6.06. Opiskelen yliopistossa, ja pakolliset opinnot pitäisi olla olla kesään mennessä tehty. Yritän aloitella gradua.

Näin raskauden alussa pelottaa, mitä muut sanovat, kun teen toisen lapsen kesken opiskelun. Miten saan gradun tehtyä, miten jaksan lasten kanssa pienellä ikäerolla, kun samalla pitäisi opiskella, miten muut suhtautuvat? jne. Jos sinulla on yhtään samanlaisia ajatuksia, tule pinoon mukaan.

t. Liinaharja ja täysin alkuraskaus

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
29.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen yliopistossa neljättä vuotta. Jäljellä muutama kirjatentti ja gradu. Graduseminaarin aloitin syksyllä, mutta oli pakko lopettaa kun olo on kuin pullalla uunissa =) Aihe on valmiina ja kirjallisuutta olen jo haravoinut läpi ja referoinut.

Lapsi on toivottu ja suunniteltu. Tarkoitus oli, että olisin raskausaikana suorittanut puuttuvat opinnot kirjatentteinä (teen aina kaikki opinnot muutenkin massiivisina kirjatentteinä, sopii mulle parhaiten), mutta toisin kävi. Alussa neljän kuukauden oksentelu, sitten tuli kesä ja työt omalta alalta ja hups, yhtäkkiä oltiinkin jo loppuraskaudessa. Päähän ei vaan tällä hetkellä mahdu muuta kuin tämä lapsi. 5 ovaria olen saanut suoritettua nyt syksyn aikana =D Keväällä pitää tehdä yksi tentti ja kesällä vielä pari, ettei joudu maksamaan opintotukia takaisin.

Olen ajatellut asian niin, että oma lapseni on kuitenkin vain kerran pieni vauva. En halua katua myöhemmin, vaan aion pyhittää vauva-ajan vauvalle. Opinnot ehtii suorittaa myöhemminkin.

Niin ja ikää minulla ja miehelläni on kummallakin 25 vuotta.

Noema ja Onni 37+6

Vierailija
22/32 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liinaharja ja Sadettaja, samalla alalla olen minäkin. Sadettaja, minäkin muuten opiskelen Turun yliopistossa! Hui, paljastinkohan liikaa? Nyt on kyllä varmaan jo helppo tunnistaa, jos tuntee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kanssasisaret!

Itse opiskelen neljättä vuotta historiaa Jyväskylän yliopistossa. Gradu ja joitakin kursseja puuttuu. Valmistun joskus, en jaksa ottaa paineita, kyllä ne opiskelut odottaa... =)

Meille oli aika selvä ratkaisu tehdä vauva tässä vaiheessa, mies on kuitenkin jo valmistunut ja työelämässä kiinni. Toisaalta myös itse olen halunnut vauvan melko nuorena, ikää löytyy tällä hetkellä 24. Niin ja laskettu aika on huhtikuussa.

Oli todella kiva kuulla, että teitä on muitakin samassa tilanteessa olevia. Vaikka yllättävän paljon ainakin meidän kampusalueella näkyy lapsen saaneita.

Rentouttavaa loppu viikonloppua kaikille! =)

Elliina81 rv 16+0

Vierailija
24/32 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple]Elikkä opiskelen kolmatta vuotta ammattikorkeakoulussa. Laskettu aika on kesäkuun puolessa välissä ja jos kaikki menee hyvin niin kerkiin saada opinnäytetyön valmiiksi ennen äitiyslomaa. Mulla jää jäljelle puoli vuotta ja se sisältää ainoastaan syventävän harjoittelun ja teoriat. Eli hyvälle mallille jää.

Raha ei mua huoleta. Ei sitä tuu olemaan enempää eikä vähempää kuin nytkään ja Suomessa ei kyllä nälkään kuole. Me saadaan ihan kaikki tarvikkeet vaunuista vaatteisiin mun sukulaiselta ja vielä ilmaiseksi.

Oltiin yritetty vauvaa 9kk ja täytyy sanoa ettei olis parempaan saumaan voinut tärpätä. =)

T: Tytteli-83 rv 7+4

Vierailija
25/32 |
30.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 19vuotta, onnellisesti naimisissa ja elämä hymyilee. Vauvauutiset oli odotettuja, vaikka joku kai sanois, ettei tuossa vaiheessa voi olla. Mieheni opiskelee myös, vuosia jäljellä molemmilla. Itse aloitin yliopistossa, motivaatio hieman hukassa, kun oma ala vielä haun takana. Kesävauvaa meillä toivotaan, eka vuosi siis sitten ehkä paketissa. Eikä se tunnu nyt tärkeimmältä. Alkuraskaus+syksy nukuttaa ja viikot kuluu lennossa ku päivästä toiseen on jalkojen kannettava.

Kaikesta onnellisuudestani huolimatta sisälläni asuva realisti pistää välillä miettimään ja ehkä pelkäämäänkin, että ei vaan olisi säälittävä ulkopuolisen silmin. Toivon niin, etteivät neuvolassa yritä tunkea yksityiselämääni ' varmistaakseen' , että kyseessä on ' onnellinen' raskaus. Haluaisin vakuuttaa epäilevätkin, että olemme ehkä yksi maailman onnellisimmista perheistä, joiden arki ehkä eroaa ikätovereiden biletyksestä, mutta ei tee silti meistä outoja, säälittäviä tai yksinäisiä. ' Kohtalotovereita' on paljon.

Vierailija
26/32 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ikää muutama vuosi enemmän, mutta ajatukset ovat ihan samat. Melkein aina alle about 28-vuotias ja opiskeleva tuomitaan oudoksi, jos odottaa. On tosiaan ärsyttävää, että muut puhuu pahaa selän takana, tuomitsee ja ihmettelee, eikö ehkäisyä osata käyttää :(.

Löysin esikoisen myötä kokonaan uuden kaveripiirin, joka onkin äärimmäisen tärkeä. He tulevat olemaan onnellisia raskaudestani ja iloitsemaan kanssani täysillä. Opiskelukavereille en viitsi asiasta mitään kertoa, huomaavat kun huomaavat. Esikoista odotin helmi-lokakuun, joten toukokuussa koulun loppuessa kukaan ei vielä huomannut. Syksyllä en mennyt enää kontaktiopetukseen, näin vaan muutamia tenteissä. Koin sen kivana, loppuraskaudesta kun ei tartte enää selitellä...

Vierailija
27/32 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen vielä opiskeleva odottaja. Opinnot tosin jo loppusuoralla ja valmistuminen häämöttää parin kuukauden sisällä! Opiskelen yliopistossa ja teen gradua, joka on jo hyvällä mallilla. Ikää on 28 vuotta ja laskettu aika huhtikuun alussa. Mukava lukea muiden opiskelevien odottajien juttuja!

Vierailija
28/32 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 21v, mieheni 23v ja meille odotetaan kolmatta lasta syntyväksi huhtikuun loppupuolella. Vanhemmat lapset ovat 3v ja 1,5v, joten olen viettänyt koulun penkillä nuo edellisetkin raskaudet.

Esikoista odotin lukion tokalla ja jäin sitten Hänen kanssaan vuodeksi kotiin. Toista aloin odottaa jo ennen kuin ehdin edes kouluun takaisin ja tämä syntyi viikkoa ennen kuin kirjoitukset alkoi.

Nyt olen ekaa vuotta ammattikorkeassa ja jännään että pitääkö jäädä sairaslomalle jo vuoden alusta, kun luokat on komessa kerroksessa eikä talosta löydy hissiä...

Kaiken opiskeluihin liittyvän olen saanut tehtyä ja uskon, että se onnistuu nytkin. Kyse on kuitenkin vain siitä kuinka kovasti tahtoo opiskelujaan hoitaa. Tällä kertaa motivaatio ei kyllä ole ihan niin suuri kuin aiemmin, siksi voisin jäädä jo kotiin...

Vierailija
29/32 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmoittautuu yksi. :) Mä olen opiskelija, tosin tällä hetkellä opinnot on jo vähän niiku paussilla. Olen 25-vuotias, mies saman ikäinen ja ensimmäinen lapsi tulossa. Nyt odotellaan vauvaa syntyvän ihan milloin tahansa. Opiskelen kanssa yliopistolla, opinnot on suunnilleen puolessa välissä. Vielä viime viikolla tein vikan tentin, mutta sitten ajattelin jatkaa vasta keväällä mahdollisuuksien mukaan. Mua mietityttää kuinka saa yhdistettyä vauva ja opiskelun. Aluksi tietty paljon kirjatenttejä, mutta niiden jälkeen vähän mietityttää. Kovasti kyllä sitä vauvaa jo odotellaan..

Annu rv 38+4

Vierailija
30/32 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Vähän samanlaisia mietteitä on minullakin ollut tässä kun toista odotan.. Meillä siis toinen tulossa maalis-huhtikuussa ja esikoinen täyttää samoihin aikoihin 3v.

Minulla on opiskelua jäljellä vielä noin 1,5 vuotta, ja näin ollen vuosi jää vielä jäljelle kun jään koulusta pois helmi-maaliskuussa. ja minulla siis ikää 24v.

Itse mietin myös kovasti alussa tuota mitä muut sanovat kun opiskelu jää taas kesken ja toinen lapsi tuloillaan, mutta sitten sain omat ajatukseni asian suhteen järjestykseen ja en enää jaksanut miettiä mitä muut ajattelevat siitä.. kyllähän monet mainitsivat että " sulla jää sitten opiskelu kesken" kun kerroin raskaudesta, mutta en antanut sen häiritä, ja silloin muutkaan eivät siitä sen enempää kommentoineet :) eli ihan hyvin kaikki läheiset suhtautuu..

Ja itsekkin olen alkanut uskomaan että kyllä ne opinnotkin saa päätökseen myös kahden lapsen kanssa, hieman valmistuminen venyy, mutta ei se ole maailmanloppu sentään :)

Mymmeli_Myy

Liinaharja:

Hei,

tällä hetkellä tuntuu, että tarvitsisin eniten vertaistukea muilta opiskelevilta odottajilta. Laitetaanko oma ryhmä kasaan? Laittakaa pieni esittely alkuun! Mikäs keksitään nimeksi ryhmälle?

Olen 25-vuotias, mies 26v, tyttö 2v. Raskauteni on ihan alussa, la luultavasti 30.6.06. Opiskelen yliopistossa, ja pakolliset opinnot pitäisi olla olla kesään mennessä tehty. Yritän aloitella gradua.

Näin raskauden alussa pelottaa, mitä muut sanovat, kun teen toisen lapsen kesken opiskelun. Miten saan gradun tehtyä, miten jaksan lasten kanssa pienellä ikäerolla, kun samalla pitäisi opiskella, miten muut suhtautuvat? jne. Jos sinulla on yhtään samanlaisia ajatuksia, tule pinoon mukaan.

t. Liinaharja ja täysin alkuraskaus

Vierailija
31/32 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kohtalotoveri :) Tosin mulla ikää jo mittarissa 31-v. Ekalta ammatiltani olen terveydenhoitaja, ja ehdin olla työelämässä viitisen vuotta, kunnes hain yliopistoon ja pääsin.Tällä hetkellä opinnot hieman yli puolen välin. Esikoinen (nyt 1v9kk) syntyi kesken opintojen ja toisen lapsen la helmikuussa.

Palstalla työ, opiskelu jne... oli ketju aiheesta lapselliset opiskelijat, ja meillä on oma yhteisökin...tervetuloa mukaan!

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=5334325&p=2&tmode=1&smode…

Vierailija
32/32 |
26.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippis!

Ajattelin kommentoida, pinoutumaan en oikein taida enää ehtiä kanssanne. Tsemppiä kaikille opiskeleville mammoille. Mulla siis sellainen tilanne, et gradu oli aika hyvässä hantissa kun jäin töistä pois toukokuun alussa tehdäkseni sen loppuun. Mullahan oli siis paljon aikaa jäljellä... Tein kuitenkin sitä jonkun verran, mutta pääasiallisesti kaikkea höpöä vaan. Ohjaajan kanssa sovittiin, että on tärkeämpää saada gradu valmiiksi kuin muut opinnot. Yksittäisiä kursseja on niin paljon helpompi suorittaa lapsen kanssa kuin keskittyä siihen graduun. Näin tehtiin. Suoritin kesällä kuitenkin jotain 10-15 opintoviikkoa ja itseasiassa huomenna olen menossa vielä yhteen tenttiin!

Viimeisen kaksi kuukautta olen kuitenkin panostanut G:hen enemmän. Sitä on nyt 112 sivua valmiina ja hiukan puuttuu ja tarkistus on kokonaan tekemättä, eikä sillä niin kiire. Ottakaa kaikki kuitenkin huomioon se, että raskaus ei aina suju niin kuin suunnittelee. Mä olen viimeisen viisi viikkoa hypännyt äippäpolin ja neuvolan väliä raskausmyrkytysepäilyn takia. Joka viikko odottanut, että nyt ne arvot on sellaiset, että joudun sairaalaan ja motivaatio ollut todella kateissa.

Tosiaan tsemppiä ja tervettä raskautta kaikille jotka meinaa opiskella loppuun asti!!

Knoppe 39+3