Mikä puolueeni on? Meneekö oikein, kun ajattelin vaalikoneen neuvomana äänestää (jälleen) vihreitä?
kannatan harkittua maahanmuuttoa. Minusta tässä maassa on tilaa huonompiosaisille ja työtä tekeville osaajille, pidän kulttuurien "sekoittumista" rikkautena. Kun haluaisin kuitenkin tiukentaa lakeja sen verran, että Suomi ei sovellu läpikulkumaaksi, jossa on helppoa rosvota ja liueta paikalta.
Kun kannatan EU-lainoja romahtamisvaarassa oleville valtioille. Parempi niin kuin että koko Euroopan talous kaatuisi maa kerralaan kuin dominonappulat.
Kun olen pettynyt Suomen korruptoituneisuuteen.
Kun olen epäluuloinen sellaisia valtioita kohtaan, joissa korruptio rehottaa. Olen historian leimaama ja lähtökohtaisesti ennakkoluuloinen itäblokin maita kohtaan.
Kun kannatan ydinvoimaa toistaiseksi, kun korvaavia TODELLISIA energiantuottomuotoja ei vielä ole. Kun ydinvoimala Lapissa toisi työpaikkoja. Kannatan sitä, että ohessa kehitetään kiivasti tuulivoimaa, aaltovoimaa, mitä tahansa saasteettomampaa muotoa ja vaihtaisin siihen kiljuen, kun teknologia on riittävän pitkällä.
Kun kannatan eläkeiän nostoa 2-3 vuodella siksi, että ikärakenne on muuttunut, terveys kohentunut, elinikä pidentynyt. Kun yhteiskunta on pidettävä pystyssä yhä iäkkäämpien voimin.
Kun pidän ensisijaisena sitä, että palvelut tuotetaan oman kaupungin ihmisillä, ostopalvelu vain paikkaamaan henkilökuntavajetta. Kun kannatan kotitaloustyön teettämisen lisäämistä. Kun kannatan yksityisyrittäjyyden mahdollistamista.
Kun kannatan lähituotantoa, kotimaisuutta vaikka se tarkoittaisi korkeampaa hintaa, kun kannatan maataloustukia, että tämä on mahdollista.
Kun kannatan kotiäitiyden ja omaishoitajuuden tukemista laitostamisen sijaan. Omien lasten ja läheisten itse hoitamisen piäisi olla todellinen ensimmäinen vaihtoehto, pitää saada toimeentulo silloinkin verovaroilla. Se on halvempaa, inhimillisempää ja luonnollisempaa.
Kun olen huolissani julkisen terveydenhuollon alasajosta (huomioden etenkin psykiatrian ja lasten terveydenhuollon, työikäisten ennaltaehkäisevän terveydenhuollon). Se ja kaikelle kansalle tarjolla oleva "ilmainen" koululaitos ovat aina olleet suomalaisen hyvinvoinnin ja sivistyksen perusta.
Kun olen ylipäätään huolissani perusturvan romuttamisesta, siinä säästetään väärästä päästä. Pää jää vetäjän käteen.
Kun kannatan pehmeitä kasvatustapoja, koulutusta, sivistystä, kouluruokailua ja avarakatseisuutta.
Kun pidän lapsista, taiteista, positiivisuudesta, tasapainoisuudesta, auringosta, kesästä, ihmisistä.
Kun en ole uskovainen, mutta keskustelen mielelläni teologisista kysymyksistä yleisellä tasolla.
Nainen 40v, 5 lasta
Kommentit (3)
Vihreiden tai vasemmistoliiton ohjelmat lienevät lähinnä, keskusta joilakin osin, kokoomus tuon eläkeiännoston kohdalla... sun täytyy nyt vaan arvottaa ja miettiä mitä painotat eniten.
eläkeiän tai koulutuspainotteisuuden vuoksi
Tiedän poikkeavani vähän sinne ja tänne juuri eläkekysymyksen ja ydinvoiman takia. Perussuomalaiset ovat kaukana siitä mitä ajattelen, pidän heitä lyhytnäköisinä populisteina, joilla ei ole kokonaiskuvaa. ap
Vihreiden tai vasemmistoliiton ohjelmat lienevät lähinnä, keskusta joilakin osin, kokoomus tuon eläkeiännoston kohdalla... sun täytyy nyt vaan arvottaa ja miettiä mitä painotat eniten.