Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä ja mieheni annoimme ystäväpariskunnalle häälahjaksi 30 euroa

Vierailija
08.04.2011 |

Tästä on jo vuosia. Mielestäni summa oli tuolloin perusteltu, koska:

- Hääpari sanoi, että heille on lahjoja tärkeämpää saada ystävät juhlistamaan päivää, mutta halutessaan voi kartuttaa häämatkarahastoa.

- Minä olin juuri valmistunut, pätkätyössä, mieheni opiskelija. Emme siis kylpeneet rahassa.

- Polttareihin upposi minun budjetillani iso summa rahaa.

- Ystäväpiirissäni ei ole ollut tapana antaa isoja lahjoja.

- En myöskään itse odottaisi saavani suuria rahasummia ystäviltä.

Kivittäkää!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ei ollu rahaa syödä prahassa! Mee ittees!

ps. siks sua ei kutsuttukaa seuraaviin julhiin, eikä sun miestäkää, tiiät kyl miks.

Vierailija
2/5 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta häämatkan kohde ei ollut Praha, ja meidät muuten kutsuttiin myös lapsen ristiäisiin :)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän perhe antoi häälahjaksi Pentikin patalaput, hinta 20 euroa. Ihan oikeesti ei ollut rahaa sillon laittaa yhtään senttiä enempää. Mielestäni tuossa oli kuitenkin ajatusta, tuo pariskunta oli todella keittiöihmisiä, usein oli puhetta heidän kokkailuharrastuksestaan, niin ajattelin että jokin keittiöön liittyvä asia olis kiva, vaikka sit ihan pieni juttu.

Vierailija
4/5 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ihmissuhteetkin tuntuvat olevan jonkin sortin kaupankäyntiä. Mitään ei tehdä hyvästä tahdosta, vaan odotetaan vastalahjaa/vastapalvelusta. Lahjat eivät ole lahjoja, vaan velvoitteita. Häät eivät ole iloinen juhla vaan tapahtuma, johon ostetaan pääsylippu lahjan muodossa. Juhliin ei kutsuta niitä, jotka oikeasti halutaan kutsua, vaan ne, jotka pitää kutsua kun nekin kutsuivat meidät. Köyhiä ei haluta mukaan, ne tulevat vaan syömään meidän kustannuksella eivätkä tuo kunnon lahjaa.

Onneksi on vielä sellaisiakin ihmisiä, joita ylläoleva ei koske. Ja onneksi läheisimmät ystäväni ovat niitä.

Vierailija
5/5 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen antanut vastaavan summan mutta lahja muodossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi