Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kehtaa kertoa miehelleni, paljonko painan :(

Vierailija
06.04.2011 |

Painan tällä hetkellä 115kg ja jännitän ensimmäistä neuvolaa, johon mies on tulossa mukaan, kun siellä hän viimeistään kuulee painoni ja luultavasti järkyttyy.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan sitä, että kun rakastaa sinua nyt ja tuollaisena, niin ei kai mitkään numerot suhdettanne muserra ;)

Mutta toisaalta ymmärrän sinua. Minua hävetti myös kertoa miehelleni paino. Ja se oli myös juuri neuvolakäyntien kautta. Painoin tuolloin 80 kg ja se oli minusta ääretön katastrofi ja häpeän aihe.

Mutta äh, miestäsi kiinnostaa sinä ja vauva, älä huoli :)

Vierailija
2/6 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt mun painoni ikinä tulee puheeksi (raskaus ei ajankohtainen), niin vähennän siitä automaattisesti 2 kg. En tiedä edes miksi. Esim. nyt painan 73, varmasti sanoisin "noin 71"... :p

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myös pelkäsin esikoista odottaessa ekaa neuvolaa, jossa mies kuulisi painoni. Tosin minulla ei ollut liikakiloja päinvastoin olin liian laiha, mutta en vaan jotenkin ilennyt kertoa painoani miehelle.

mies kuuli neuvolassa painoni ja toki hän siitä järkyttyi, varsinkin kun neuvolan täti alkoi puhua miten vaarallista minulle ja vauvalle on näin alhainen paino. :( Painoin tuolloin 45kg ja pituus on 175cm. Nyt kymmenen vuotta myöhemmin (4 lapsen) jälkeen painan jo onneksi 55kg. :)

Mutta älä sinä panikoi liikaa, miestäsi kiinnostaa neuvolassa ensisijaisesti vauva ja sinä, ei niinkään sinun painosi. :)

Vierailija
4/6 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvioimaan silmämääräisestikin noin 10 prosentin tarkkuudella. Olen aivan varma, että miehesi tietää aika hyvin painosi. Ei sillä ole hänelle merkitystä.

Sen sijaan raskautesi aikana on todella tärkeää, että syöt terveellisesti ja pyrit tekemään säännöllisesti vaikka kävelylenkkejä tai uimaan, jotta ylipainoosi liittyvät terveysriskit jäisivät mahdollisimman vähäisiksi.

Raskaus on joillekin ylipainoisille hyvä kimmoke terveellisempiin elämäntapoihin. Sinä voit hyvin pitkälle päättää elämäntavoillasi millaiset riskit vauvallesi tulee!

Vierailija
5/6 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi, kyllähän sen nyt pystyy suunnilleen arvioimaankin paljonko toinen painaa. Mieheni on mua sentin pidempi ja molemmat painetaan 75-76kg. Mies on lihaksikas ja aika hyvässä kunnossa, minä olen plösö. Kerroin myös että kun olin viimeisilläni raskaana niin painoin 92kg, eipä se siitäkään järkyttynyt. Tuskin sunkaan miehes siitä nyt niin kauheasti järkyttyy, unohtaa varmaan koko jutun aika pian.

Vierailija
6/6 |
06.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta, jos paino on noissa lukemissa, joku 10 kiloa suuntaan tai toiseen ei taida näkyä missään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi