Minä otan kyllä lopputilin kotitöistä!!
Ei ole sitten mitään hyötyä siivota.
Jos imuroin ja luutuan niin illasta miehen tultua töistä, kävelee kengät jalassa sisällä (paskaiset lattiat), heittää likaiset työvaatteet sohvalle (paskainen sohva), likaiset haisevat sukat löytyy lattioilta ja sieltähän se lapsi ne suuhun laittaa ellei äiti kerää, heittää likaiset kalsarit pyykkikoneen päälle suihkuun mennessä ei siis saa niitä laitettua edes sinne tyhjään koneeseen ja metrin päässä olisi pyykkikori. Ottaa joka kerta uuden pyyhkeen ja käveltyään vaatekomeroon ja laitettuaan kalsarit jalkaan jää märkä pyyhe sinne ja ellen minä niitä kerää pois on viikossa niitä jo seitsemän siellä ja pian pyyhekaappi tyhjä!
Tämän jälkeen mies menee keittiöön syömään!! (herranen aika) Voiveitsi, ketsuppi, mausteet yms. jää pöydälle.
Syö olohuoneessa ja lattialla/sohvalla on sitten ruokaa, astiat jää siihen olohuoneen pöydälle/tietokone pöydälle.
Näiden jälkeen mies menee tyytyväisenä tietokoneelle ja minä alan siivota ja järjestellä paikkoja kun lapsen saan nukkumaan.
Yleensä sitten nukkumaan mentyäni mies noudee koneelta ja hakee "vähän" iltapalaa ja kas kummaa kun aamulla herään kahvin keittoon niin eipäs olekaan ihanan siisti keittiö...järjestelen paikat ja pyyhin tasot ennenkuin pääsee kahvia keittämäänkään.
Olisi vaan niin ihana herätä joku aamu että koti olisi siisti! Tuntuu etten saa kiitosta töistäni eikä mies kyllä tee elettäkään missään kotitöissä. Olen asiasta maininnut mutta vastaukseksi saan vaan kun minun pitää mäkättää että olisin vaan nyt hiljaa.
Kommentit (7)
Näyttelyn nimeksi vaikka Shame of theatre!
Sen jälkeen munakello valmiiksi soimaan ja mies siivoamaan kaikki pois! Tunti aikaa!
Miksi siivoat sen jälkiä? Laita herra pesemään omat pyykkinsä ja tekemään omat ruokansa. Mä tinttasin aikoinani kaikki miehen pöydälle jättämät ruokatarpeet roskikseen ja laitoin miehen kauppaan ostamaan uudet tilalle. Vitutti tosiaan raivata aina aikuisen ihmisen jälkiä. Ympäri kämppää jätetyt paskaiset astiat uhkasin heittää seinään. Seuraavan kerran kun jättää keittiön sotkuiseksi, niin kutsu teille vieraita ja kailota sitten miehesi kuullen isoon ääneen kuinka ei iso mies osaa raivata omia jälkiään ja siksi on aina sotkuista.
Meille tuli anoppi kylään ja menimme komerosta etsimään jotain. Komerossa sattui olemaan mieheni jättämä läjä paskaisia vaatteitaan ja ihan keskellä komeron lattiaa. Kun anoppi näki sen niin heti mylväisi " Mitä perkelettä se tuolla tavalla jättää noita rytkyjään?!?" Arvaa naurattiko? Tuumasin vaan että "niin, minkähän takia?"
mies voi elää,miten haluaa viikon ja kutsut sitten vieraita. selittelet sitten,että selkä on ollut kipeä, etkä ole miehen jälkiä pystynyt korjaamaan.
meillä mieheen saa toisinaan vauhtia se, kun joku kaveri kuittailee sille tekemättömistä jutuista.
Kun olen sanonut asiasta mutta menee vissiin korvasta sisään ja toisesta ulos. Sitä vaatetta ja astioita vaan kertyy ja kertyy kunnes niitä on vaarallisen paljon että lapsemme yltää niihin niin viimeistään silloin olen alkanut siivoamaan ne itse pois. Ei siis vaikuta vaikka annan asian olla ja katson josko mies tekisi asialle jotain. Ilmeisesti mieluummin eläisi paskan keskellä. Pitäisiköhän tuo viedä kaatopaikalle ja sanoa "tässä uusi kotisi kulta". En todellakaan tiedä...
ap
Mä kannatan kyllä tuota nolaamista. Vieraita vaan kylään ja sanot miehellesi " menepäs siivoamaan nuo omat jälkesi että saadaan vieraille kahvit katettua"
Sä et ilmeisesti ole räjähtänyt asiasta kunnolla. Jos vaan mäkätät ja mäkätät loputtomiin, ei sillä vaikutusta ole. Seuraavan kerran kun sotkee, pakkaa vauva mukaan ja häivy vaikka sukulaisiin. kerro että takaisin tulette sitten kunhan on kämppä siisti. Tai pyydä miehesi äiti teille siivoamaan.
- kun mies tulee töistä, pysäytät sen heti eteisessä ja vaadit riisumaan kaikki likaiset vaatteet ja kengät siinä + laittamaan paikoilleen
- jos likaisia vaatteita löytyy muualta kuin pyykkikorista tai pesukoneesta, keräät ne tyynen rauhallisesti jätesäkkiin etkä pese. Mies kyllä havahtuu, kun kalsarit loppuvat
- vaihdat puhtaiden pyyhkeiden paikkaa. Annat miehen käyttää vain yhtä pyyhettä. Jos hän valitsee jättää sen lojumaan johonkin lattialle, niin käyttäkööt likaista, märkää pyyhettä
- vaihda astiat kertakäyttöisiin
- jos mies jättää safkoja pöydille, toista jätesäkkimetodi
Mies viisveisaa mihin vaatteet/astiat yms. heittää. Tuntuu kuin olisi vauvan lisäksi toinen ylimääräinen lapsi talossa.
Miten saan miehelleni jakeluun etten jaksa siivota hänen sotkujaan aina!?
Olen kokeillut etten ole ollut huomaavinaan, mutta kun lapsi ottaa haarukan käteen tmv. niin pakko siinä on alkaa siivoilemaan kun tiskiä kertyy ja lika sukkia lattioilla on sen kymmenen paria ja pesukoneen päällä jo paritkymmenet likaiset kalsarit!
Otanko kuvia ja lähetän miehelle töihin...