Onko hölmöä pitää pääsiäisenä lapsen synttärit?
Jonain noista pääsiäisen vapaista. Jos te saisitte kutsun tulisitteko vai vietättekö pääsiäistä. Mikä päivä olis paras synttäreille? Itse emme oikeen pääsiäistä vietä. Suklaamunia saatamme ostaa mutta ei siis muuten, siksi kysyn täältä?
Kommentit (17)
mutta kannattaa varautua siihen, että perheillä voi olla muutakin. Me usein syödään suvun kanssa pääsiäisenä tai saatetaan mennä mökille tms.
Juhliin tultaisiin, jos muuta ei olisi.
että kaverit pääsee juhliin.
Me ei erityisesti vietetä pääsiäistä, mutta kun on pitkä vapaa, niin mennään kaupunkilomalle, kylpylään tm perheen kanssa. Ja olen huomannut, että moni tuttavista mökillä, mummolassa tai muualla reissussa.
Monet ovat poissa kotoota pääsiäisenä tai viettävät sukujuhlia. Voi olla lapselle aika kova pettymys, jos moni ei pääsekään juhliin.
pitää, mutta kannattaa tosiaan varautua siihen, että monet on sukuloimassa, matkoilla jne.
Jos päättäisin pitää kaverisynttärit pääsiäisen aikoihin, niin pitäisin ne lauantaina.
Moni vaan on jossain sukuloimassa tai reissussa pääsiäisenä. Itse pääsiäinen ei meillä estäisi osallistumasta, mutta olemme yleensä aina pääsiäisenä pois kotoa.
mutta varautukaa että moni jää pois kutsuilta. Olemme saaneet pääsiäiseksi jo kaksi synttärikutsua ja valitettavasti jäävät meiltä väliin koska olemme reisussa.
pääsiäisenä. Harvoin missään silloin käydään. Halutaan vaan levätä ja viettää yhdessä aikaa. Joko lauantai tai maanantai voisi olla hyvä synttäripäivä.
Muistaaksesi meidän tytöllä osui synttärit kerran myös pääsiäiseen, kun se oli jotenkin aikaisemmin kuin yleensä mutta en yhtään muista miloin ne pidettiin. Oiskohan se ollut se maanantai?
pitää, mutta kannattaa tosiaan varautua siihen, että monet on sukuloimassa, matkoilla jne.
Jos päättäisin pitää kaverisynttärit pääsiäisen aikoihin, niin pitäisin ne lauantaina.
että lauantai on ainoa edes vähän arkipäivää muistuttava päivä pääsiäispyhien keskellä.
Tämä oli siis oma mielipiteeni, ei mikään ehdotus ap:lle tai yhtään kellekään muullekaan. En itse pitäisi kaverisynttäreitä pääsiäisenä, mutta jos olis ns. pakko, niin valitsisin lauantain.
Miksi lauantaina?
Eli, et tietenkään pidä pääsiäisenä synttäreitä! Se on kuitenkin yksi juhlapyhistä, jolloin perheet keskittyy olemaan yhdessä (toivottavasti), ei siihen todellakaan mitään synttäreitä haluta. Suuresti ihmettelisin, jos joku pyytäisi synttäreille silloin enkä todellakaan lasta silloin päästäisi. Ja ei olla siis mitään uskovaisia, mulle juhlapyhät on juhlapyhiä, jotka on pyhitetty perheen yhdessäololle!
Pääsiäisen päivistä ehdottomasti maanantai fiksuin. Siis jos kaverisynttärit meinaa Pääsiäisenä pitää. Moni perhe on kuitenkin esim. mökillä, joten maanantai iltapäiväksi kuitenkin halutessaan synttäreille helposti vielä pääsee ilman suuria muutoksia aikatauluihin (joita ei moni tietenkään tekisi). Mutta eihän Pääsiäinen missään nimessä kovin hyvä aika ole, varmasti aika moni joutuisi jäämään pois.
Eli, et tietenkään pidä pääsiäisenä synttäreitä! Se on kuitenkin yksi juhlapyhistä, jolloin perheet keskittyy olemaan yhdessä (toivottavasti), ei siihen todellakaan mitään synttäreitä haluta. Suuresti ihmettelisin, jos joku pyytäisi synttäreille silloin enkä todellakaan lasta silloin päästäisi. Ja ei olla siis mitään uskovaisia, mulle juhlapyhät on juhlapyhiä, jotka on pyhitetty perheen yhdessäololle!
No ei nyt liioitella. Eihän Pääsisenä toki kaverisynttäreitä kannata pitää, ellei ole "pakko". Mutta älä nyt hyvänen aika sentään tuota Jouluun vertaa! Onhan Pääsiäisenä paljon esim. tapahtumia ja vaikkapa lasten harrastusjuttuja, kuten urheiluturnauksia, joita ei todellakaan joulunpyhinä olisi.
Mentäisi toki juhlin, jos ei olle pääsiäisenä menossa muualle. Yleensä kyllä pääsiäisenä mennään isovanhemmille, kun on pitempi viikonloppu. Jos järjstät kemut, pidä ne vapaiden viimeisenä päivänä, silloin voi osa olla jo palannut mahdollisislta pääsiäismatkoilta.