Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten yli - neljänkympin ikäkriisi?

Vierailija
04.04.2011 |

Olen kolmevitonen perheenäiti.

Elämässäni ei pitäisi olla valittamista, kun on koulutusta vastaava työ, kaksi lasta ja mies, mutta silti olen yleisesti tyytymätön vähän kaikkeen.

Onkohan tämä jo neljänkympin kriisi?

Miten pääsen yli?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

odotan toista lyhyellä ikäerolla esikoiseen. Ei ole kriisejä toistaiseksi.

Oleellista on varmaan se, että kokee elävänsä juuri sitä elämää mitä toivoo. Luulen, että syvällä sisimmässäsi olet pettynyt elämääsi ja siitä ristiriidasta tulee kriisi.

Vierailija
2/7 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viiveellä :) Minkäikäinen sun nuorimmainen lapsi on, entä esikoinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat 5- ja 7-vuotiaat.

Miten kolmenkympin kriisi eroaa neljänkympin kriisistä?

Itse ajattelin tämän tylsistymisen syyksi sen, että olen saavuttanut kaiken, mitä olen elämässä tavoitellut.

Hmm... Ehkä pitäisi keksiä joku tavoite, mutta mikä se olisi?

Vierailija
4/7 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi tavoitteeksi voisi ottaa vaikka sen, että oppisi aidosti iloitsemaan siitä, mitä itsellä on. Arjesta. Terveydestä. Siitä, että elämä kaikessa yllätyksettömyydessään on myös ihanan turvallista. Ei mistään yhtä isosta kuin naimisiinmenosta, lapsien saannista jne., koska ne on jo saatu.

Tunnen samoin kuin sinä. Olen reilu 40. Sen jälkeen, kun siskoni pieni lapsi sairastui vakavasti, olen yrittänyt olla tyytyväisempi.

Vierailija
5/7 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse tyytyväisempi kuin koskaan ja olen 40. Kysy itseltäsi mitä tarvitset ollaksesi onnellisempi. Uusi mies, lisää lapsia, uusi talo vai mitä? Minulla vastaus tuli muutamasta harrastuksesta.

Vierailija
6/7 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 kriisiä, silloin juuri elää tyytyväisenä, kun on ehkä kärsinyt siitä 30 kriisistä. Lastesi ikä kertoo sen myös, ja kuten totesit, olet jo saavuttanut ns toiveesi. Ota tavoitteeksesi nyt todellakin nauttimaan tästä elämästä, mitä sinulla jo on. EHkä joku uusi tavoite vielä?

Vierailija
7/7 |
04.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joku muukin harrastus kuin tämä netissä roikkuminen voisi kohentaa oloa.

Se olkoon seuraava tavoite.

Kiitos!

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan