Laittavatko ekaluokkalaisenne kura-asuja tällä koiranilmalla kouluun?
Meillä ei suostu millään laittamaan, vaikka vettä sataa:(
Kommentit (12)
Tarhassakin juuri hoitajat sanoivat, että monien 4-5-vuotiaidenkin kanssa saa jo taistella kuriksista.
Käytitkö itse ala-asteella kuravaatteita?!
Minä en ainakaan ja eihän siellä koulussa ole säilytys/kuivauspaikkoja niille!
hupulliset sadeviitat. Niiden alle mahtuu lapsi ja reppu ja ne on helppo huitaista päälle. Meillä pitää kävellä jonkin matkaa ip-kerhoon ja matkalla kastuisi ilman tätä. Eikä ole lapsellisen näköinenkään.
pitkävartiset kumisaappaat ja tuulihousut (ja tietysti pipo ja vettähylkivät hanskat) riittävät
En tiedä lasketaanko kura-asuksi, mutta suht.vedenpitävät housut sisähousujen päällä. Näyttää olevan samantyyliset muillakin.
tyttö laittoi kouluun lähtiessään. Mutta täällä satoikin kaatamalla puoli 8 aikaan.
Olen huomannut, että täällä Helsingissä lapset ainakin sillä alueella missä itse asumme käyttävät myös koulussa pitkään järkeviä vaatteita kuten toppahousuja ja jopa toppahaalareita.
Maakuntakaupungissa - josta on aiempaa kokemusta - oli lapset paljon niuhempia jo ala-asteella.
kura-asua, sen sijaan käyttää sateenpitäviä vaatteita+sateenvarjoa ja kumisaappaita. Eskarilaisella vielä kurahousut.
Pienemmän vaatteet ja kengät ovat vedenpitävät. Isommalla eivät täysin ole, mutta vannotin tyttöä aamulla, ettei istu maahan tai kävele lätäkköön. Uskon kyllä, että tuon ikäinen jo ymmärtää yskän. :)
Osaa pitää itsestään huolta, eikä ryvety sateessa. Koulun pihalla on sadekatokset, joiden alla voi viettää välitunnit. Niin tekee moni muukin lapsi.
Vaatteet pitävät pientä sadetta myös. Repussa on varasukat, jos sattuisivat kastumaan koulun käytävillä.
ja ihan mielellään, touhuaa kovin välituntisin ja inhoaa kastumista :)
Ei myöskään huoli sateenvarjoa, mikä mielestäni on jo vähän liioittelua. Onneksi on vedenpitävät vaatteet keksitty.