Millaista on kiinteisövälittäjän työ? Onko kenelläkään kokemusta?
Homma on kiinnostanut jo pitkään ja alanvaihtoa mietin It-alalta pois.
Kommentit (16)
jonkin ketjun työntekijänä. Ilta- ja viikonlopputyöt eivät haittaa, koska pystyisin olemaan viikolla aamulla ja iltapäivällä katsomassa alakouluikäisetn lasten perään. Ja viikonloppuna on mies yleensä kotona ja lapsillakin jo menoja, joten näytöt pystyisin hoitamaan hyvin.
t.ap
ja siihen viikonloput päälle. Rankkaa on.
Itse toimin vain sihteerinä ja olen tyytyväinen.
Palkka jää tulematta, jos et saa myytyä
Se on rankkaa ja meillä välittäjät tekevät aamu ysistä ilta seiskaan töitä
En sanoisi kiinteistönvälittämistä työnteoksi.
asiakas painaa päälle koko ajan, ala ei kiinnosta tipan vertaa, työpaikan vaihtaminenkaan ei ole auttanut. Kiinteistönvälittäjän homma kiinnostaa tosi paljon, en siis odota mitään äkkirikastumista ja helppoa hommaa, mutta olisipa ainakin mielenkiintoinen duuni.
Kiitoksia vastauksista, jätän asian hautumaan :)
t.ap
Se on rankkaa ja meillä välittäjät tekevät aamu ysistä ilta seiskaan töitä
En sanoisi kiinteistönvälittämistä työnteoksi.
hankkia ja kauppaa tehdä ja saa palkkaa: minusta täyttää työnteon tunnusmerkit.
[
Töitä semmoinen kun mennään seitsemäksi satoi tai paistoi.
En ole koskaan ymmärtänyt miksi kiinteistönvälittäjän pitää tienata enemmän kuin keskimäärin duunari tienaa. Alahan ei vaadi edes mitään koulutusta
[
Töitä semmoinen kun mennään seitsemäksi satoi tai paistoi.En ole koskaan ymmärtänyt miksi kiinteistönvälittäjän pitää tienata enemmän kuin keskimäärin duunari tienaa. Alahan ei vaadi edes mitään koulutusta
kiinteistönvälittäjäksi ja tienaamaan? Tai onko niiden tienestit jotenkin sulta pois?
Ihme kitinää
ja usein myös kokemusta muusta myyntityöstä?
[/quote]
Alahan ei vaadi edes mitään koulutusta
[/quote]
Alahan ei vaadi edes mitään koulutusta
Perinteistä myyntityötä en ole tehnyt, mutta asiakkaan vakuuttamista projektipäällikön asemassa sitäkin enemmän :)
Meillä jokainen välittäjä on LKV, eli suorittanut tutkinnon
Se on pelkkä kirjekurssi/koe.
Itse en lähde allalle koska minua hävettäisi ottaa 10% välityspalkkio ihmisten vaivalla hankkimien asuntojen arvosta.
olla työsuhteessa esim. kiinteistönvälitystoimistoon? Tai jotain pohjakoulutusta?
t. toinen alasta kiinnostunut
Ensinnäkin katso, että taloutesi on kunnossa. Että sinulla on rahaa säästössä, ensimmäinen vuosi on rankkaa, tuloja ei yleensä kamalasti ole. Jos sinulla on perhe, lapsia lähinnä. Niin olet illat ja viikonloput töissä, silloin niitä esittelyjä on.
Mitä sanoisitte jos putkimies jättäisi työstään laskun samalla periaatteella kuin kiinteistönvälittäjä, 10% asunnon arvosta?
Uskoisin, että myynti on rankin homma tai siis toimeksiantojen metsästäminen. Etenkin jos olisi itsenäisenä yrittäjänä. Ehkä isossa talossa töitä ei tarvitse välttämättä pelkästään itse metsästää, enpä tiedä? Itse toteutus (esittely/ asiakastyö/ paperityöt) voi olla ihan kivaakin varmaan. Työajat ovat rikkonaiset ja on paljon viikonlopputyötä.