pitäiskö olla tällaisen anopin kanssa tekemisissä?
Anoppini on vihannut minua alusta asti. Olen ollut mieheni kanssa yhdessä 15 v ja koko sen ajan anoppi on vain haukkunut ja kiusannut minua.
Kun saimme lapsen, hän tuli väkisin koko ajan kylään ja haukkui miten huonosti hoidan vauvaa. Imetin ja pidin vauvaa perhepedissä, sekin oli hänen mielestään väärin. Sain kuulla haukkumista miten vauva tarvitsee hyvät yöunet omassa sängyssään. Ja miten mukamas seksielämämme kärsii jos vauva nukkuu vieressämme.
Kun hän tuli kylään hän määräsi että minä saan lähteä ulos ja hän haluaa hoitaa vauvaa yksinään. Eikö sellainen ole törkeää määräilyä? Vauva imi usein maitoa, enhän voinut edes lähteä niin vaan ulos, koska hän käski. En suostunut hänen määräilyyn.
Lopulta hän otti keittiöveitsen ja katsoi minua murhaavalla katseella ja tökkäsi sen minua kohti, oli puolesta sentistä kiinni, ettei osunut minuun.
Ystäväni mielestä minun pitäisi hyväksyä tuollainen ilkeä anoppi ja antaa lapseni tavata häntä. On kuulemma normaalia, että anopit ei hyväksy poikansa vaimoa. Harvoin kuulemma anopilla ja miniällä on hyvät välit. Miksi?? En ymmärrä.Onko yleistäkin tällainen kohtelu anopilta?
Koskaan en ole kuullut anopilta mitään positiivista, vaan aina moittimista. En kuulemma osaa tehdä ruokaa ja olen mieleltänikin sairas. Kaikenlaista mollaamista, jatkuvasti 15 vuoden ajan. Kun mentiin naimisiin, hän kielsi menemästä. Sanoi ettei tällaisesta naisesta ole vaimoksi.
Olen kiltti ja lempeä ihminen. En ymmärrä miksi hän on aina vihannu mua. Minulla ei ole ollut koskaan vanhempia, eikä tukiverkkoa. Olen ollut heitteillä lapsesta asti. Silti hän halusi olla ilkeä, eikö hän haluaisi tukea ja olla vähän kuin varaäiti? Hänen miehensä pitää hänen puoliaan eikä myöskään pidä minusta. Sallii myös haukkumisen ja nyt tuon puukolla uhkailunkin. En ole nyt enää tavannut anoppia.
Kommentit (35)
Ei, en todellakaan olisi tuollaisen kanssa tekemisissä. Ihan kamalaa :( Halaus sulle.
miehen äitiä on pakko jossain määrin sietää vaikka siitä ei pitäisi yhtään, mutta ei nyt sentään tuollaista anoppia tarvitse sietää.
Mies asialle kertomaan että käytös ei ole hyväksyttävää.
Sairas anoppi sulla on kuitenkin. Itse en olisi missään tekemisissä, eikä myöskään olisi lapseni. Vaikuttaa oikeasti pelottavalta ihmiseltä, jos veitsenkin kanssa huitelee.
Mies saisi tavata ja myöhemmin, kun imetys olisi ohi, mies saisi ottaa lapsen mukaan, jos ei hetkeksikään jättäisi lasta äitinsä armoille ja jos vierailut kestäisivät vain 1-2 tuntia.
Lisäksi kirjoittaisin appivanhemmilleni kirjeen, jossa listaisin kaikki ne syyt, miksi en halua olla heidän kanssaan tekemisissä - kaikki haukkumiset, vähättelyt, komentelut ja veitsellä osoittelut ja kertoisin lisäksi heille, että kirjeestä on otettu kopioita lasta/lapsiani varten, jotta ymmärtävät, miksi emme ole väleissä, vaikka appivanhemmat yrittäisivät kuinka väittää jotain omaa selitystään. En missään nimessä suostuisi tuollaiseen ylikävelyyn. Mikään asia ei oikeuta tuollaiseen käytökseen.
Entä kuinka kauan on tuosta veitsiedpisodista. Tuollaisesta tapauksesta tekisin rikosilmoituksen, onhan se mielestäni ainakin uhkailua tms.
Oma isäni on vastaavanlainen. Valitettavasti joudun pitämään häneen yhteyttä, joskin veitsellä huiteluita ei ole ollut. Anoppiin tai appiukkoon en pitäisi yhteyttä.
Kiinnostaa, että miten miehesi suhtautuu asiaan?
Vähän olen saanut isääni kuriin sillä, että olen kertonut, että jokaisen tapaamisen, jossa hän on läsnä, niin nauhoitan. Minua ei voi tavata ei edes jouluna siten, että en pitäisi nauhoitinta mukana. Jos loukkaa minua, niin olen sanonut, että soitan ne hänen tuttavapiirissään (joskin sattuneesta syystä niitä ei ole paljon...)
miehesi on yrittänyt asiaa korjata. Onko hän maininnut äidilleen,että hänen vaimoaan ei kohdella noin.
Vai kohteleeko miehesikin sinua huonosti? Kerrot jopa apesta ja ystävästä, mutta et miehestäsi.
Kuvailusi itsestäsi:
"Olen kiltti ja lempeä ihminen. En ymmärrä miksi hän on aina vihannu mua. Minulla ei ole ollut koskaan vanhempia, eikä tukiverkkoa. Olen ollut heitteillä lapsesta asti.", antaa sen kuvan, että olet helppo maalitaulu, joka ei osaa
oikeasti vaatia itselleen parempaa kohtelua.
Pyydä miestäsi puuttumaan asiaan.
sisaret, ne vasta vittumaisia on, niillä on tosi vaikeeta hyväksyä veljensä avioliitto ja ovat vielä niin juurillaan. Aina pitäisi huomata mieheni sisaret, nykyään sanon vastaan ja yritän olla heistä tietämättä.
Aika erkoinen ystävä sinulla, jos hänen mielestään veitsen heiluttelu on normaalia, tai edes toisten ihmisten seksielämään puuttuminen ja muu määräily.
Idiottihan sinä olisit, jos noin sairaan ihmisen antaisit määräillä itseäsi tai peräti hoitaa lastasi
eli ehkä kannattaisi kuulla sinunkin tarinasi.
mutta tuo puukkojuttu pilasi kaiken:)
Mieheni ei puukkotilanteessa tehnyt mitään. Selvästi pelkää, alistuu äidilleen. Oli silloin kotona, kun uhkailu tapahtui. Samoin appiukko oli paikalla mutta ei uskaltanut sanoa mitään. oli vain neutraali.
Mieheni hyväksyy sen asian, että en halua anoppia enää tavata. Enkä anna lapsenikaan tavata. Minun ystäväni vaan syyllistävät minua että miksen anna anteeksi anopille ja ymmärrä että sellaisia anopit vaan on!
Jotkut nyt luulee, että tämä oli aprillipila. Ei tosiaan ole. Minulla on tosi paha olo ja joku vähättelee tätä asiaa samomalla tätä aprillipilaksi.
Anopilla ja miniällä voi olla hyvätkin välit. Siis ennen lasten syntymistä. Ongelmia tulee, jos mummo omii lapsenlasta ja haluaa viedä äidiltä "Äidin" paikan.
Alkaa isovanhempien 24/7 sekaantuminen asiaan kuin asiaan:
- Miniä ja poika eivät osas hoitaa omaa lastaan. Anoppi ja appi osaavat paremmin.
- Anoppi ja appi eivät tapaa lapsenlasta tarpeeksi usein. Anoppi haluaa määrätä, koska heillä kyläillään. Anoppi haluaa kyläillä lapsiperheessä silloin, kun se hänelle sopii.
Jotkut anopit ramppaisivat kylässä monta kertaa päivässä. Ja kyläilyjen välillä soittelisivat yhtämittaa. Jotkut isovanhemmat katsovat erioikeudekseen kyläillä ilmoittamatta ja kutsumatta. Kylään tungettaisiin mitä ihmeellisempiin kellonaikoihin: Aikaisin aamulla, lapsen päiväunien ja nukkumaanmenon aikaan.
Parhaimpiin anoppeihin on hyvä välimatka. Minimi on 500 km.
Anopillasi ei ole MITÄÄN oikeuksia lapsenlapseen! Jos anoppisi käyttäytyy röyhkeästi, Te voitte jopa kieltää häntä tapaamasta lasta. Sinulla on äitinä oikeus IMETTÄÄ VAUVANTAHTISESTI ja NUKUTTAA VAUVAA PERHEPEDISSÄ! Sinun ei tarvitse poistua paikalta ja jättää vauvaa mummon hoitoon.
Onko anoppisi henkisesti terve? Onko hänellä dementian oireita? Narsistinen, aggressiivinen ja väkivaltainen käytös viittaisi luonnehäiriöön tai psyykkiseen sairauteen. Mielestäni mummo tarvitsee lääkärin ja psykiatrin apua.
hänellä on jotain mielenterveysongelmia. Diagnoosia hän ei ole kertonut (omasta mielestään hän on täysin terve...)
Joo, anoppi oli juuri sellainen, että änki kylään ihan koko ajan. Vaikka meille ei olisi sopinut, hän tuli väkisin!
Pitäisikö minun uskoa kun lapsi kertoi, että oli yökylässä anopin luona ollessaan herännyt siihen, että anoppi oli fileerausveistä teroittanut hänen sänkynsä vieressä?
Olen ajatellut, että se oli vain unta, mutta kun näitä juttuja aloin tarkemmin miettiä, ehkä se olikin totta.
Apua, auttakaa minua nyt.
catch you =)
t: ap
Caught?
Kukahan on idiootti? Olisit ees tarkastanut ensin, ennenkun tuut pätemään (www.ilmainensanakirja.fi)
Hahahahahahha!
minä laitoin välit poikki anoppiin PALJON pienemmästä syystä!
Kerronpa sen sinulle, ja terve vaan tutuille ketkä tuunistaa! ;D
Anoppi ja appi ovat eronneet ja vietimme mieheni ja lapsemme 3v kanssa viime joulun apen luona. Sinne on n. 500km matkaa meiltä kotoa ja anoppi asuu siinä muutaman kymmenen kilometrin päässä apen luota. Oli ajatuksena olla jouluaatto apella ja joulupäivä anopilla ja tapaninpäivä apen äidillä eli mieheni mummolla. Sitten piti jo lähteä kotiin koska ei ollut töistä lomaa enempää.
No, joulupäivän aamuna lapsemme oli tulikuuma ja rättiväsynyt, kuumemittaria ei ollut mutta ihan selkeästi siis kuumeessa. Ei jaksanut mitään ja nukkui vaan. Sanoin miehelle että anoppilareissu on peruttu, ei lähdetä raahaamaan sairasta lasta mihinkään. Mies soitti äidilleen, joka raivostui. Hänen joulunsa on kuulema mennyt pilalle jne. kun emme tulekaan. Appi ja anoppi ovat väleissä joten appi kutsui anopin sinne luokseen missä mekin olimme, että hänkin pääsee kuitenkin lapsenlastaan näkemään. Anoppi tuli suostuttelun jälkeen paikalle ja antoi lahjat lapselle ja rupesi vaatimaan mieheltäni että lapsi puetaan mekkoon että on nätimpi. Tyttö siis sängyssä oli yövaatteisillaan kuumeessa. Siihen pistin topin, sanoin että ei missään nimessä. No anoppi rupesi haukkumaan minua. Sanoi että olin pilannut hänen joulunsa lapsellisuudellani ja itsekkyydelläni ja että toivottavasti kasvan siitä vielä ulos. Ja että hän kyllä muistaa tämän.
Tähän väliin sanottakoon että mieheni ja hänen isänsä ovat maailman kilteimpiä ihmisiä. Eivät ikinä korota ääntään, eivät riitele tai sano pahaa sanaa kenellekään. Näin ollen anoppi on tottunut siihen että heitä saa kohdella ihan miten sattuu, ja on toteuttanut sitä mm avioeron aikaan.
No minä häivyin paikalta, toiseen huoneeseen siis. Mieheni ja appi eivät sanoneet mitään ja lopulta anoppi lähti kotiin. Minä sanoin miehelle samantien että se oli siinä. Tämä oli viimeinen kerta kun minä tai tyttäremme on tekemisissä anopin kanssa ja anoppi ei ole meille enää ikinä tervetullut.
Anoppi ei vieläkään tosin tiedä tätä eikä tajua tehneensä mitään väärin koska mieheni ei sitä kehtaa hänelle sanoa. On soitellut miehelle muutaman kerran mutta mies vaan keksii tekosyitä miksi ei voi tulla kylään tai puhua tyttäremme kanssa puhelimessa.
Karu totuus selviää toki anopille ennemmin tai myöhemmin sillä minua hän ei voi kohdella niinkun on tottunut elämässään kohtelemaan kaikkia muita, ja minä en häntä omaani tai lapseni tai tulevien lastemme elämään aio ottaa, ja mies hyväksyy tämän ja on samaa mieltä, vaikka ei uskallakaan sitä äidilleen sanoa kun ei omien sanojensa mukaan haluia aiheuttaa riitaa... :D
Joten ap, sinun tilanteessasi olisin jo soittanut poliisit.
Onko yleistäki et näin ilkee anoppi?