Mitä pitää huomioida, kun lapsi menee yksityiselle pph:lle?
Varahoitoa ei taida saada kuin itse järjestettynä, jos hoitaja sattuu sairastumaan.
Onko jotain muuta mitä pitää erityisesti huomioida?
Kommentit (7)
ollut ajatellutkaan. Täytyypä selvittää.
t. ap
Mitä teet jos hoitaja yllättäen ilmoittaa olevansa lomalla kaikki koululaisten lomat. Kannattaa kysyä etukäteen onko hänellä loma aina esim heinäkuussa vai miten pitää.
Eli missä lapsi on hoidossa esim. heinäkuussa tai muina päivähoitajan loma-aikoina. Vakuutukset. Erityisruokavaliot. Eli mikäli lapsella on erityisruokavalioita niin miten asia järjestet''n. Tuleeko lisämaksua.
Samoin sairaslomamenettelyt.
Mitä teet jos hoitaja yllättäen ilmoittaa olevansa lomalla kaikki koululaisten lomat. Kannattaa kysyä etukäteen onko hänellä loma aina esim heinäkuussa vai miten pitää.
Eli missä lapsi on hoidossa esim. heinäkuussa tai muina päivähoitajan loma-aikoina. Vakuutukset. Erityisruokavaliot. Eli mikäli lapsella on erityisruokavalioita niin miten asia järjestet''n. Tuleeko lisämaksua.
Yksityisiltähän ei vaadita mitään koulutusta.
Tosiaan varahoitoa ei yleensä ole jos hoitaja/hoitajan lapset sairastuvat eli hyvä jos löytyy omasta takaa vaikkapa mummola jonne voi lapsen hätätapauksessa viedä, vastuuvakuutus tulisi hoitajalla ilman muuta olla ja tosiaan sopimuksessa ainakin minulla lukee lomani, kuukausi kesällä. Erityisruokavalioista kukaan hoitaja tuskin lisämaksua ottaa koska kela maksaa lisäkorvauksen hoitajalle erityisruokavaliolapsesta. Yksityisellä hoitajalla tulee myös olla y-tunnus mikä on merkki siitä että hoitaja on saanut toimiluvan ja maksaa työstään veroa. Terkuin yksityinen pph
että hoitaja saattaa olla kilahtanut. Minun lapseni hoitaja oli, pidin häntä hyvänä hoitajana ja osin minulla oli "suosittelijakin", yhteinen tuttu. Suosittelija tunsi naisen naapurina, ei lastenhoitajana.
Lapsestani ei huomannut että hoitoon meno olisi pelottanut mutta ei hän siitä ilahtunutkaan.
Kun hoidon loppumisesta oli muutama kuukausi lapsi alkoi kertoa kovakouraisuudesta, oudoista rangaistuksista mm yksin huoneeseen sulkemisista pitkiksi ajoiksi.
Eli missä lapsi on hoidossa esim. heinäkuussa tai muina päivähoitajan loma-aikoina.
Vakuutukset.
Erityisruokavaliot. Eli mikäli lapsella on erityisruokavalioita niin miten asia järjestet''n. Tuleeko lisämaksua.