Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onnistuuko osanutraus?

Vierailija
31.03.2011 |

Täällä on ollut puhetta nutrauksesta ja omakin mielenkiinto on herännyt, saisikohan sillä tavalla helpommin mieliteot pysymään kurissa kun olisi selkeästi ne jutut mitä saa syödä.

Onko kellään kokemusta jos söisi yhden lämpimän aterian päivässä (terveellisen, järkevän kokoisen) ja loput syömiset niitä mömmöjä? Kun käytännössä kumminkin on ruoka lapsille laitettava ja tuntuu niin mahdottomalta päivä ilman kunnon ruokaa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä pääset paremmin alkuun. Osanutraus on itse asiassa vaikeampaa, vaikka kuulostaa hassulta, siinä on enemmän nälkä eikä tule niin se energinen olo kuin täysnutratessa. Sinänsä se onnistuu kyllä ja sillä laihtuu, mikäli se ruoka tosiaan on terveellinen. Itse täysnutrasin pari viikkoa ja sitten jatkoin osanutrauksella, se toimi hyvin. Itse tein suunnilleen näin:

aamiainen: nutrauspirtelö

lounas: salaattia+vähän lohta/kanaa tai joku ruokainen salaatti tai joku keitto tai pari kananmunaa sekä raejuustoa

välipala: päärynä tai appelsiini

päivällinen: nutrauspirtelö

iltapala: puolikas nutrauspatukka (vie hyvin makeannälän pois, ovat ihan hyvänmakuisia, esim. appelsiini-suklaa (naturdiet) on lähes kuin suklaata)

Vierailija
2/13 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä et sitten vaan syö, so simple. ITSEKURIA!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysnutraus on huomattavasti helpompaa, koska elimistö menee ketoosiin, jossa nälkä helpottaa, rasva palaa ja lihakset on suojassa (eivät häviä). Laihtuminen on nopeampaa ja tulokset motivoi.

Olen täysnutrannut monta viikkoa ja lapsille lämmitän valmisruokia. Pääsääntöisesti mieheni on kokannut laihdutukseni ajan, mutta olen minäkin silloin tällöin leiponut, eikä se nyt niin vaikeaa ole ollut kuin alussa ajattelin.

Tietenkin laihdut myös osanutraamalla, mutta laihdutusvauhti voi masentaa ja etkä jaksa jatkaa pitkään, mutta kukin tyylillään. Toisille sopii toinen ja toisille toinen.

Vierailija
4/13 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehnyt iahnimpia ruokia :) Sain siitä tyydytystä kun tein, haistoin ja valmistin ruokaa muille. Oli kuin olisin itsekkin syönyt.

Ei ehkä sovi ekalla viikolla mutta kun itse on päässyt ketosiin ja virtaa riittää kuin pienessä kylässä niin oli ihanaa etsiä uusia reseptejä.

Samalla muutin myös muun perheen ruokatottumuksia jotta oli helopompaa jatkaa yhdessä nutrauksen jälkeen.

Pois kaikki perunat, pastat, leipä. Tilalle kasvikset ja vihannekset.

Mäkin täysnutraisin siis alussa, se on helpompaa ja perheelle voit silti laittaa hyviä ruokia ja samalla miettiä että mitä teillä jatkossa syödään.

Vierailija
5/13 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidanpa aloittaa parin viikon täysnutrauksella ja katsoa sitten miten jatketaan. Minulle varsinainen RUOKA ei ole ongelma, se on terveellistä, MUTTA sitten tulee syötyä sitä turhaa herkkua aivan liikaa (kaupasta matkaan lähtee suklaapatukka,jos kaapissa on keksejä nin menee helposti puol paketillista yms.), siis huono itsekuri. Näistä ylimääräisistä mässyistä pitäisi siis eroon päästä ja siihen kyllä jonkinmoinen sysäys tarvitaan.

-ap

Vierailija
6/13 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

5, mulla on muuten ihan sama!! Mä suorastaan rakastan tehdä ruokaa kun laihdutan! Normaalisti en ikinä, en siis IKINÄ, leivo, mutta nyt nutratessa olen tehnyt täytekakkuja, mokkapaloja, pullaa ja vaikka mitä :)). Lapset ihan onnessaan, sanoivatkin mulle, että laihduta äiti useammin :). Ruokaakin on ihana tehdä, teen kaikkea erilaista ja laitan erilaisia lisukkeita, mitä normaalisti en tee. Jotenkin siitä ruoan tuoksusta ja laitosta saa vaan sellaista tyydytystä, mitä normaalisti ei saa. Hassua :).

Vierailija
7/13 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti nutraus toimii. Olen nyt täysnutrannut 4pv ja paino laskenut vaivaiset 0.6kg. piti 5pv nutrata. ahdistavan vaikeeta.

Vierailija
8/13 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka se kolme päivää mihin yksi paketti (=15 pss) riittää ja sitten alotat esim syömään hieman salaattia/hedelmiä/kasviksi päivässä 1-2 aterialla ja loput nutrina. Siitä hivutat sitten pikku hiljaa normaali ateriarytmiin ja tietenkin muutat ruokailutottumuksiasi siinä samalla!

Vierailija
9/13 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti nutraus toimii. Olen nyt täysnutrannut 4pv ja paino laskenut vaivaiset 0.6kg. piti 5pv nutrata. ahdistavan vaikeeta.

ne ekat päivät on just ne vaikeat, sit se helpottuu. Mun mielestä ei kannata aloitella sillä 5 päivän starttipaketilla, suoraan vaan niillä pirtelöillä. Tulee nopeammin tuloksia ja sitä myötä motivaatio kasvaa.

Vierailija
10/13 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla menkkoja ennen ei tippunut paino yhtään, mutta sitten menkkojen jälkeen tippui päivässä yli kilon, kun turvotus lähti.

Vierailija
11/13 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käykääpä nutriletin sivuilla. Siellä on käyttäjien kokemuksia ja juttuja. Ja tietenkin ihanan kannustavia painonpudotustarinoita!

Vierailija
12/13 |
31.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljonko on kiloja karissut?

Itse aloitin NYT täynutrauksen. Alkuun kaksi viikkoa, jos stten tuntuu, että jaksan, niin jatkan vaikka kolme kuukautta. Kiloja on kymmeniä pudotettavana, joten on mistä lähteä.

Vierailija
13/13 |
31.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan jaksaa osanutrata?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi