Miksi joillakin on koko ajan tarve pelotella loppuraskaudella?
Olen voinut koko raskauteni ajan hyvin ja olen nauttinut omasta energisestä olosta yms.
Naapurin jo 50:llä naisella on tarve koko ajan muistuttaa tulevista kituviikoista yms. Ja siitä kuinka hänellä oli silloin tuskallista ja kuinka se on sitten minullakin edessä.
Itselläni on kuitenkin kokemusta siitä ennenaikaisesta synnytyksestä ja ei niin hyvävointisestakaan raskaudesta. Joten aion todella nauttia jokaisesta viikosta minkä saan nyt kasaan ja omasta olostani. Ja eihän tämä onneksi loppuelämää kestä.
Kommentit (3)
Kunhan juttelevat, oman kokemuksen pohjalta. Nehän nyt voi päästää toisesta korvasta ulos.
Ehkä ne raskausjutut vain on sellaisia, että niitä mielellään jakaa jonkun kanssa.
Mutta itse ainakin sanon aina, että loppuraskaus oli ihanaa, energistä ja hyvinvoivaa aikaa kohdallani (Suurimman osan ensimmäisestä kahdesta kolmannesta olin huonossa kunnnossa) ja nautin loppuraskaudesta, joka tosin loppui vähän liiankin pian kun synnytys jouduttiin käynnistämään kolme viikkoa etuajassa.
Itse ihmettelen aina hehkutusta toisen kolmanneksen ihanuudesta. Kai se yleensä sitten on sellaista minulla vain ei ollut.
Todella ihanaa, että olet voinut koko raskauden ajan hyvin, se on suuri onni!
Omat loppuraskauteni ovat olleet varmaan helppoja, kun en osaisi ketään niillä pelotella. Olen ollut hyvävointinen loppuun asti ja toivottavasti tälläkin kertaa käy niin.
Minua ärsyttää ylipäänsä ihmisten kauhistelut ja päivittelyt ja viisastelut liittyen raskauteen. Jokaisella on kuitenkin tietojen pohjana vain ne omat kokemukset... ja tietysti tutun tutun tuttujen... =)