Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiselta ylioppilasbudjetilta kuulostaa?

Vierailija
29.03.2011 |

Tytön ylioppilasjuhlat.

mekko: 110e (ostettu)

bolero tms: 30e (katsottu jo valmiiksi)

kengät:40-50e

kampaus: 55e

meikit (täti meikkaa): 20e

lakkia ei halua ostaa, lainaa veljen

=noin 260e

Ruuissa voidaan säästää jonkin verran kun tehdään itse, kakut on tilattu enon yrityksestä. Valokuvaus (ilman mitään kuvia siis) maksaa 50e. Mutta lähinnä tuo pynttäyspuoli, onko paljon tai vähän teistä? Tyttö ei halua laittaa ihan järjettömästi rahaa, vaikka hänellä onkin budjetoituna tuota tärkeää päivää varten. Miten paljon teidän lapsilla on mennyt rahaa?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole vielä tätä ennen tavannut vanhempaa, joka ei hoida lapselleen vaatteita, lakkia ja juhlia yo-päivänä.

Todella säälin lastasi!

Vierailija
22/26 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksamme tietysti tarjoilut, kutsut ja kuvauksen ja lakkikin ostetaan jos tyttö sen haluaa, mutta tytön kanssa on sovittu että vaatteet hän maksaa itse (kuten maksaa kaikki muutkin vaatteensa). ostaa juuri ne, jotka haluaa, mutta osaa pysyä kohtuuden rajoissa, koska on itse kustantajana. ei vanhempien kaikkea lapselleen kuulu maksaa, vaikka rahaa olisikin. ostaisin toki hänelle parinkympin koltun, jottei alasti tarvitsisi mennä, mutta kyllä musta omat juhlavaatteet kuuluu itse maksaa, kun saa kuukausirahaa 100e, juurikin siksi että maksaa vaatteensa itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon listan osalta kaikki mielestäni. Vaikka kuinka saisi kuukausirahaa ja ostaisi muuten vaatteet itse.

Vierailija
24/26 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksamme tietysti tarjoilut, kutsut ja kuvauksen ja lakkikin ostetaan jos tyttö sen haluaa, mutta tytön kanssa on sovittu että vaatteet hän maksaa itse (kuten maksaa kaikki muutkin vaatteensa). ostaa juuri ne, jotka haluaa, mutta osaa pysyä kohtuuden rajoissa, koska on itse kustantajana. ei vanhempien kaikkea lapselleen kuulu maksaa, vaikka rahaa olisikin. ostaisin toki hänelle parinkympin koltun, jottei alasti tarvitsisi mennä, mutta kyllä musta omat juhlavaatteet kuuluu itse maksaa, kun saa kuukausirahaa 100e, juurikin siksi että maksaa vaatteensa itse.

muuten todellakin vanhempien tehtävä ostaa lapselleen juhlamekko erityisen tärkeänä päivänä. Ylioppilaalta ei pitäisi noihin pirskeisiin kulua sentin penniä.

Vähänkö ootte noloja?

Vierailija
25/26 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin suuttunut, jos mulle joku olisi ostanut lakin. En vaan tahtonut lakkia, en missään tapauksessa. Lainasin tädin vanhaa lakkia, jotta oli jokin lätsä päähän vedettäväksi.

Vierailija
26/26 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten todellakin vanhempien tehtävä ostaa lapselleen juhlamekko erityisen tärkeänä päivänä. Ylioppilaalta ei pitäisi noihin pirskeisiin kulua sentin penniä.

Vähänkö ootte noloja?

juhlista pitää tulla ylioppilaan näköiset ja hänen tulee itse myös osallistua järjestämiseen, ei kaikkea pidä antaa valmiina. ihan kohtuullista, että nuori laittaa 150e valitsemaansa asuun, kun vanhemmat maksavat kuitenkin vähintään 1000e ruuista, kutsuista, kuvauksesta jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi