Millaiselta ylioppilasbudjetilta kuulostaa?
Tytön ylioppilasjuhlat.
mekko: 110e (ostettu)
bolero tms: 30e (katsottu jo valmiiksi)
kengät:40-50e
kampaus: 55e
meikit (täti meikkaa): 20e
lakkia ei halua ostaa, lainaa veljen
=noin 260e
Ruuissa voidaan säästää jonkin verran kun tehdään itse, kakut on tilattu enon yrityksestä. Valokuvaus (ilman mitään kuvia siis) maksaa 50e. Mutta lähinnä tuo pynttäyspuoli, onko paljon tai vähän teistä? Tyttö ei halua laittaa ihan järjettömästi rahaa, vaikka hänellä onkin budjetoituna tuota tärkeää päivää varten. Miten paljon teidän lapsilla on mennyt rahaa?
Kommentit (26)
maksamme tietysti tarjoilut, kutsut ja kuvauksen ja lakkikin ostetaan jos tyttö sen haluaa, mutta tytön kanssa on sovittu että vaatteet hän maksaa itse (kuten maksaa kaikki muutkin vaatteensa). ostaa juuri ne, jotka haluaa, mutta osaa pysyä kohtuuden rajoissa, koska on itse kustantajana. ei vanhempien kaikkea lapselleen kuulu maksaa, vaikka rahaa olisikin. ostaisin toki hänelle parinkympin koltun, jottei alasti tarvitsisi mennä, mutta kyllä musta omat juhlavaatteet kuuluu itse maksaa, kun saa kuukausirahaa 100e, juurikin siksi että maksaa vaatteensa itse.
Tuon listan osalta kaikki mielestäni. Vaikka kuinka saisi kuukausirahaa ja ostaisi muuten vaatteet itse.
maksamme tietysti tarjoilut, kutsut ja kuvauksen ja lakkikin ostetaan jos tyttö sen haluaa, mutta tytön kanssa on sovittu että vaatteet hän maksaa itse (kuten maksaa kaikki muutkin vaatteensa). ostaa juuri ne, jotka haluaa, mutta osaa pysyä kohtuuden rajoissa, koska on itse kustantajana. ei vanhempien kaikkea lapselleen kuulu maksaa, vaikka rahaa olisikin. ostaisin toki hänelle parinkympin koltun, jottei alasti tarvitsisi mennä, mutta kyllä musta omat juhlavaatteet kuuluu itse maksaa, kun saa kuukausirahaa 100e, juurikin siksi että maksaa vaatteensa itse.
muuten todellakin vanhempien tehtävä ostaa lapselleen juhlamekko erityisen tärkeänä päivänä. Ylioppilaalta ei pitäisi noihin pirskeisiin kulua sentin penniä.
Vähänkö ootte noloja?
olisin suuttunut, jos mulle joku olisi ostanut lakin. En vaan tahtonut lakkia, en missään tapauksessa. Lainasin tädin vanhaa lakkia, jotta oli jokin lätsä päähän vedettäväksi.
muuten todellakin vanhempien tehtävä ostaa lapselleen juhlamekko erityisen tärkeänä päivänä. Ylioppilaalta ei pitäisi noihin pirskeisiin kulua sentin penniä.
Vähänkö ootte noloja?
juhlista pitää tulla ylioppilaan näköiset ja hänen tulee itse myös osallistua järjestämiseen, ei kaikkea pidä antaa valmiina. ihan kohtuullista, että nuori laittaa 150e valitsemaansa asuun, kun vanhemmat maksavat kuitenkin vähintään 1000e ruuista, kutsuista, kuvauksesta jne.
en ole vielä tätä ennen tavannut vanhempaa, joka ei hoida lapselleen vaatteita, lakkia ja juhlia yo-päivänä.
Todella säälin lastasi!