Vierailija

Olen jo pitkään ajatellut että haluan sänkyyni tuplapeiton, vaikka nukun siinä yksin. Tavallinen peitto tuntuu joskus todella pieneltä kun siihen yrittää oikein kunnolla kääriytyä. Koot näyttivät olevan n. 230x200. Onko tuo koko liian iso yhdelle ja löytyykö peittoon pussilakanoita? Onko muita kokoja olemassa? Osaisitteko suositella merkkiä? Yritin esim. Ikean sivuilta etsiä peittoja (siis täkkejä), mutten löytänyt niitä lainkaan! Apua!

Kommentit (11)

Monessakin kaupassa myydään ihan hyviä. Meille on Hobby hallista hankittu monta peittoa, samoin Jyskistä. Hankkisin sellaisen, jonka voi pestä 60 asteessa.

Tuplapeiton ongelma on minusta se, että lakanoiden mankelointi ei esim. meidän mankelissa onnistu helpolla.

Pussilakanoitahan löytyy kyllä, tosin tyyriimpiähän ne vähän on.

Ja mitäs se kellekkään kuuluu, vaikka nukkuisit triplapeitossa yksin, mars ostoksille :)

(Jotexilta löytyy peittoja ja lakanoita ihan hyvä valikoima)

Ihanaa kietoutua kunnolla lämpimään peittoon. Omani olen ostanut aikoinaan Ikeasta, sieltä saa myös vaikka minkälaista pussilakanaa tuplapeittoon.

Ja minä en todellakaan mankeloi lakanoita, joten ei tule ongelmia mankeloinninkaan kanssa :)

Yritin tosiaan etsiä Ikean sivuilta peitteitä, että näkisi vähän hintahaitaria, mutten löytänyt mitään nukkumispeittoja (enkä tyynyjäkään). Olenko ihan sokea vai eikö niitä ole nettisivuilla? Ap

tosin meillä sen alla nukkuu 2. Ainut ongelma on pesu. Ei mahdu 7 kg:n pesukoneeseen tollanen muhkea peitto. Äitini taloyhtiön suurkoneessa on pesty. Pussilakanoita on tarjolla, kalliimpia vain ovat kuin jos ostaisi 2 tavallista pussilakanaa, mutta tarvitseeko niitä pussilakanoita olla kaapillinen?

nukuin tuplapeiton alla yksin, ja on paljon parempi kuin kapeampi peitto. Nykyään nukumme tuplapeiton alla kaksin ja hyvin mahdumme, vaikka molemmat suurimman osan yöstä nukkuukin omalla sängynpuoliskollaan. Meidän peitto on ostettu Ikeasta, hintaa en muista. Ja ostimme sen ihan liikkeestä, ei nettikaupasta, mutta saahan noita muistakin nettikaupoista, kuten hobby hallista. Tai jos on mahdollisuus päästä Ikeaan, siellä paljon vaihtoehtoja myös tuplapeitoissa. Ja meidän peitto ei ole niin muhkea, hyvin mahtuu pesukoneeseen (on pienempi kuin tuo edellä mainittu 7 kg kone). Silti on lämmin peitto. Enkä mistään hinnasta vaihtaisi sitä kahteen "pikkupeittoon"!

pitääkö aina tehdä arjen tavallisista asioista tosi isoja?? Eihän yksi peitto nyt ole kummoinen hankinta, että sitä tarvitsee päivätolkulla puntaroida ja ihmetellä... Ja tottakai niihen löytyy lakanoita, eihän kukaan v-uillessaan niitä peittoja valmista... Meillä ainakin on varmaan kuudet lakanat tuplapeittoon.

Tuplapeitto on ihan pop! Itse saatiin se lahjaksi muutama vuosi sitten, joten sen tarkemmin en osaa sanoa mistä se on, mutta voin sanoa että hyvä on :)

Meillä nukkuu peiton alla kaksi (välillä kolme, kun tyttö änkee myös sänkyyn) eikä mitään ongelmia ole ollut...yksi syy tähän on se, että meillä on jalkopäässä joka yö myös paino -> koira, joka painollaan pitää peiton paikallaa...ei tule riitoja ainakaan peitosta! ;)

Käärin peiton halittavaksi ja kylki on samalla enimmäkseen ilman peittoa. Ei onnistuisi tuplaleveällä peitolla, jos miehenkin pitäisi joku kulma saada.

Peitto on paksu, lämmin ja ISO! Menee reilusti sängyn reinojen yli (160cm) ja meillä ei ole mitään ongelmaa peiton omimisen tms. kanssa. Meillä tämä on käytössä aina talvet, kesällä vaihdetaan sitten hieman ohuempiin omiin.

Itse olen pussilakanoita löytänyt hobbyhallista, jotka ovat mielestäni hyvälaatuisia. Mutta kyllä niitä ihan muualtakin saa. Peiton olen saanut joskus lahjaksi joten en tiedä mistä se on ostettu.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat