lapsiperheet,miten jaksatte koiraa?
työssäkäyvät vanhemmat,miten jaksatte pitää lasten lisäksi myös koiraa?
Kommentit (12)
miten te koiraperheet jaksatte lapsia?
suosittelisin et nuorin lapsista olis n.2v jos ensimmäistä koiraa ottaa
kohtuuella hoitaa myös koiraa?
ihan yhtälailla jaksan lapsia ja koiraa ja kissaa..
mulla kouluikäiset lapset. "jaksan" koiraani koska rakastan sitä.
ja vielä tarjota kaikille perheenjäsenille mukava elämä. :) Tällä ajatuksella minä koirat otin aikanaan otin. Tai otimme, tasapuolisella päätöksellä miehen kanssa. Josta sittemmin olen eronnut, eikä hän tietysti halunnut mitään vastuuta koirista...
miten te koiraperheet jaksatte lapsia?
On huomattavasti luonnollisempi tarve jatkaa sukuaan kuin nostaa toisen lajin edustaja omien jälkeläistensä edelle. Monella koiranomistajalla tämä asia tuntuukin kyllä vinksahtaneen. KOira tuntuu olevan monille mitä mainioin väline omien turhautumien viesittämiseen maailmalle. Tidän perheitä joissa jutellaankin vain koirien kautta ja kaikki ihmissuhteet ovat katkenneet koska ne eivät suunnilleen sovi koiralle. Tai muut eivät ole valmiita nostamaan koiraa jalustalle. Kukin tavallaan. Toiset pitävät elämänsä tärkeimpänä asiana omaa jälkikasvua ja hyviä suhteita lajitovereihinsa:)
Eli käyn juoksemassa koiran kanssa 5km joka toinen päivä. Pieni koira ja rakastaa juoksemista, kuten minäkin.
Välipäivinä mies käy kävelylenkillä noin tunnin koiran kanssa. Muu aktivitetti sujuu arkihommien sivussa, lapsi 6v. hoitaa koiran kanssa leikkimisen.
ja kaksi koiraa. Koirat ovat meille vanhemmille harrastus ja henkireikä. Minä lenkkeilen ja mies metsästää niiden kanssa. Toki koirat rajoittavat esimerkiksi matkustelua, mutta ne tuovat arkeen mukavasti piristystä. Viehän monilla esimerkiksi kuntosalilla käynti aikaa, tai mikä tahansa muu harrastus.
meidän perheellä on paljon apuja koirien hoidossa. Harrastan itse koirien kanssa. Kyllä pikkuvauva-aikana oli koirien kanssa rankkaa, mutta se aika oli kuitenkin tosi lyhyt. Nyt on kiva katsoa, miten paljon koirista on iloa lapsille.
ei koiraa tarvitse mitenkään erikseen "jaksaa". Meillä koirat ovat osa perhetta ja piste. Tosin lapset ovat jo niin isoja että pystyvät osallistumaan niiden hoitoon.
ei koiraa tarvitse mitenkään erikseen "jaksaa". Meillä koirat ovat osa perhetta ja piste. Tosin lapset ovat jo niin isoja että pystyvät osallistumaan niiden hoitoon.
Meillä on kaksi lasta ja kaksi koiraa. Ei meidän perheemme elämän pitäisi olla sen raskaampaa kuin sellaisen perheen, jossa neljä lasta mutta ei yhtään koiraa. Samalla tavalla kaikki perheenjäsenet tulee huomioida arjessa ja jokaisen tarpeista huolehdittava. Ja loppujen lopuksi koirasta on vähemmän vaivaa kuin lapsesta, elleivät ne päivittäiset ulkoilutuslenkit tunnu kohtuuttomalta taakalta.
isoja, että he osallistuvat koirien hoitoon. Lenkitykset menevät meillä vuoroperiaatteella, eli minä lenkitän n. 3 kertaa viikossa ja lapset muulloin. Turkit hoidan minä. Ihan pikkulapsiperheeseen en ottaisi koiraa, edes tällaisia pienikokoisia kuten meillä.