Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskallanko ottaa "riskin" - työasiaa

Vierailija
28.03.2011 |

Olen tällä hetkellä vuorotyössä, 150 tuntia per kk, palkkaa jää käteen noin 1500 e per kuukausi. Nyt olis mahdollisuus vaihtaa provisiopalkkkaan perustuvaan työhön, jossa työaika 6 tuntia - tuntipalkka 7 euroa ja myydyistä tuotteistaa saa 7-8 euroa lisää.. eli siellä jotkut tienaa 1500-3000euroa per kk. Työaika olis ihana, kuopus lähtee kouluun syksyllä, olisin aamuisin laittamassa ja päivällä jo kotona. Tiedän, että olen hyvä myyjä (nyt kaupassa töissä), mutta mitäs sitten kun puhelimen kautta kaupitellaan (ei lehtiä), riittääkö pokka sinne?

Nyt olis niin ihana ottaa riski!!

Mitä sinä tekisit? Takuupalkka on kyllä tosi pieni ja riski on suuri.. nykyinen työ on kaupanalalla

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kokeilin puhelinmyyntiä, ja totesin ettei oo mun hommaa. Ei musta ollut puhelimitse myymään yhtään mitään, mut sit siellä oli semmosia jotka teki tosi hyvää myyntiä, kun oli kuin luotuja siihen hommaan. Huomaahan sen itsekin kun lehtimyyjät tms. soittaa, että kyllä niissä eroja on.

Vierailija
2/8 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että "sulla pitäs olla oma firma" jne... mutta totta siinähän on 4kk koeaika molemmin puolin ja ilmeisesti voi tehdä niin, että käyn nykyisen työn vapaapäivinä kokeilemassa, että miltä tuntuu!! Mutta jos saan yhdenkin myytyä tunnissa, niin sithän tuntipalkka nousee jo 15 euroon! kun nyt se on 12...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatko lomaa toisesta työstä esim 1kk ja kokeilisit sillä aikaa toista?

Vierailija
4/8 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin jos vielä voit vapaapäivänä käydä kokeilemassa! Siitä vaan!! Olen itse aikoinaan ottanut riskejä ja luottanut itseeni ja päässyt hyvinkin merkittäviin ansioihin, mutta ennen kaikkea saanut itseluottamusta ja oppinut uutta.

Vierailija
5/8 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tilaa puhelinmyyjiltä ikinä mitään, syystä että mä en käytä aikaani siihen, että joku mainostaa mulle tuotteitaan vain sen perusteella, ettei numeroni ole hypersalainen. Sanon ei kiitos hei ja laitan luurin kiinni.

Vierailija
6/8 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siinä menestyy, myy vaikka lunta eskimoille. Mutta pari asiaa mitkä hyvä huomioida:

-Olet nyt varmasti työssä johon ihmiset ITSE tulevat? On eri asia soittaa (ehkä pahaankin aikaan) ja koittaa taivutella sellainen ihminen ostamaan jotakin jota hän ei edes kaipaa. Eli jos soitat Matille/Maijalle osta tälläinen, se on ihan eri prosessi saada kauppa syntymään vert. Matti/Maija on jo itse ottanut ensimmäisen askeleen ja tullut OMA-ALOITTEISESTI esim. siihen kauppaan "vain katselemaan".

-Mitä myyt? Uskotko itse tuotteeseen? Jos on tarpeeksi röyhkeä, myy tyyliin Demi lehden 80-vuotiaalle papalle, mutta harvan moraali taipuu tuollaiseen. Jos myyt taas tuotetta jonka tiedät olevan hyvä, ja jos tiedät että hinta on hyvä niin ei ongelmaa koska voi olla rehellinen. Mutta valitettavasti monesti puhelinmyynnissä kaupataan esim. nettiliittymää tmv. muka edullisesti vaikka kilpailijan vastaavan hinta on paljon halvempi vaikka tuote ihan sama.

-Aina sanotaan että ei tarvitse myydä kuin yksi tunnissa/päivässä ja saa isot summat rahaa, mutta sen tavoitteen toteutuminen on usein työn ja tuskan takana. Tottakai hyvä myyjä myy enemmän, ja moni ihan oikeasti nettoaa isot summat puhelinmyynnissä. Mutta sitten on iso liuta niitä joilta homma ei luista ollenkaan, ja moni on semitasoa eli myy hyvin mutta saisi saman (tai paremman) palkan muissa töissä.

-Jos olet hyvä myymään vaikka huonekaluja (aika monessa liikkeessä osittainen provisiopalkkaus) liikkeessä, niin muista että puhelinmyynti on kuitenkin ihan oma taiteenlajinsa, se on myyntiä mutta ihan erilaista. On eri asia vaihtaa perinteisestä myynnistä alalta toiseen, vaikka huonekaluista autoihin, kun em. puhelinmyyntiin.

-Jos myyt yrityksille, varaudu siihen että saat luuria korvaa, sillä monelle yrittäjälle soittelee koko ajan joku käyntikorttien, yrityksen logolla varustettujen kynien, nettimainosten ym. myyjät. Noita soittoja voi tulla TODELLA paljon ja usein tulee luuria korvaan ennenkun edes ehdit esitellä asiaa.

Vierailija
7/8 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei mitään seiskaa. Tuo alhainen lähtöpalkka vähän mietityttää, kun yksinhuoltaja olen. Mutta toisaalta kuuden tunnin työpäivä olisi varsin ihanteellinen ja saisin iltaisin olla kotona lasten kanssa!

Vierailija
8/8 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta, nyt olen kaupassa (kioskissa) jonne itse tullaan