Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei, te sektiolla synnyttäneet!!

Vierailija
27.03.2011 |

Sattuiko toimenpide (siinähän ollaan hereillä)? Toki saa puudutusta mutta tunteeko siinä ollenkaan kipua?

Kauan haavan parantuminen kesti, ja milloin pystyit kävelemään normaalisti ja nostella tavaroita yms?

Ja kauan olit sairaalassa kunnes pääsit kotiin?

Minua odottaa tämä hetki kahden viikon päästä, ja pelkään kuollaakseni.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
29.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkausarpea tuskin näkee, koska joka kerta leikkasivat aivan vierestä.

minka vieresta leikkasivat?

no sen vanhan arven arvatenkin :)

Vierailija
2/12 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mm. miehen kanssa seksiä 3 pvää leikkauksen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkaus ei satu, puudutus vie kivun kokonaan. Osastolla sain kipupumpun, josta sai annostella kipulääkettä. Sairaalassa olimme vauvan kanssa 4 päivää, pariin viikkoon ei saanut nostella painavia esineitä (vauvaa nostelin).

Vierailija
4/12 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tietysti sen tuntee, että jotain siellä tapahtuu. Itseäni se ei kyllä häirinnyt yhtään.

Haava parani parissa viikossa, parin päivän jälkeen käveli normaalisti mutta tavaroiden nostelua välttelin aika pitkään. Täysin kunnossa ilman kipuja missään liikkeessä olin viikossa mutta en kovin painavia tavaroita (tai esikoista) nostellut vielä pariin viikkoon. Sairaalassa olin kolme päivää.

Vierailija
5/12 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kivut tulivat vasta kun puudutus hävisi. seuraavana aamuna oli pakko nousta ylös, hoitsut pakottivat. normaalisti pystyin kävelemään ehkä joskus viikon-parin päästä. siihen asti oli varovaista ja hidasta köpöttelyä. Nostamisessa oli se sääntö ettei mitään vauvaa painavampaa saanut nostella sektion jälkeen joidenkin viikkojen ajan. Olin sairaalassa muistaakseni 5-6 päivää.

Vierailija
6/12 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olin alussa ihan paniikissa,mutta ei leikkaus satu yhtään,sairaalassa oltiin 4päivää(johtuen lapsen keltaisuudesta) seksiä oli jo parin päivän päästä. Myös toipusin todella nopeasti,pari viikkoa oli arka.

Vierailija
7/12 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
8/12 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjanaina sektio, lauantaina jalkeille ja suihkuun, sunnuntaina lapsen kanssa kotiin.

Hakaset otettiin pois 5 päivänä sektiosta. Heti vaan kävelemään, mutta raskaita nostoja pitää varoa alussa. Lapsi on raskainta mitä saa nostaa.

Turhaa pelkäät ammattilaisia ovat ja lääkkeitä saat niin paljon kuin haluat.

Vierailija
9/12 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten myöhemmin oli kurjaa, samoin ensimmäinen liikkeellelähtö, kun sen teki väärin. Mutta ei kestämätöntä, ja kyllähän alatiesynnytyksessäkin jossain vaiheessa sattuu käsittääkseni ihan perkeleesti.

En kyllä ymmärrä, miten joku edes ajattelee seksiä pari päivää leikkauksen jälkeen! Kysehän on kuitenkin aika isosta leikkauksesta. Ihmiset (ja miehet?) näyttävät olevan ihan hulluja :O

Vierailija
10/12 |
27.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimenpide ei sattunut, mie tosin olin niin tokkurassa kipulääkkeistä jo valmiiksi että aika muissa maailmoissa olin.

Paraneminen oli tosi nopeaa, seuraavana päivänä jalkeille ja suihkuun, 5. päivänä pääsin kotiin, mutta se johtui korkeista tulehdusarvoista (mitkä eivät sektioon liittyneet). Kotona en syönyt yhtään särkylääkettä enää ja seksiäkin taisi olla heti kotiin päästyäni. Suhteellisen normaalia elämää pystyin viettämään heti kotona, tietenkään en mitään älyttömän painavia nostellut mutta muuten.

Vierailija
11/12 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sattunut mullakaan. Alkuun toipuminenkin oli nopeampaa kun vaikeahkosta alatiesynnytyksestä. Kotiin pääsin vasta viikonpäästä synnytyksestä, mutta se johtui vauvan keltaituudesta ei sektiosta.

Kotona paraneminen hidastui. Kannattaa oikeasti varoa sitä nostelua. Meillä oli silloin hissi todella usein rikki ja taisin rehkiä liikaa kun kannoin vauvaa, tavaroita, kauppakassia jne. kuudenteen kerrokseen kerran jos toisenkin. Sektiohaavan paranemiseen meni todella kauan. (vuosi jonkinverran verta vielä 8 viikkoa synnytyksestä) Neuvolassa kävin sitä pari kertaa näyttämässä ja parani se vihdoin.

Minäkään en tarvinnut kotona särkylääkkeitä.

Vierailija
12/12 |
28.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sattunut yhtään, torstaina leikattiin, su kotiin, olisin päässy jo la, mut vauvan paino oli laskenu liikaa, piti teho syöttää yö. Tikit otettiin pois 6pvä päästä, sit pysty toimimaan jo normaalisti. Olin paljon paremmassa kunnossa sairaalassakin, kävelin yms, kun monet alakautta synnyttäneet, jotka oli samaan aikaan sairaalas. Kipulääkkeitä meni vko-1,5vkoa tarpeen mukaan. Seksiä oisin halunnu jo n.vkon päästä, mut odotettiin about 3vkoa, et jälkivuoto lakkas.

Ainoat huonot puolet oli se ettei saa nostaa mitään vauvaa painavampaa 4-6vkoon ja vatsalihastreenin alottamista joutuu odotella vielä pitempään. :)

Jos tietäsin että seuraavakin raskaus ja synnytys, siis saisin sektion, joka menis näin hyvin, haluaisin vielä toisen lapsen.

Turhaan pelkäät. :)