Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua! Hoidan siskoni vauvaa, enkä saa häntä juomaan pullosta.

Vierailija
25.03.2011 |

Olen siskon vauvalle lapsenlikkana, sisko näytti kaikki kommervenkit, mutta nyt kun vauva on tosi nälkäinen, en saa häntä juomaan tuttipullosta. Ihan niin kuin työntäisi kielellä koko ajan sitä tuttiosaa pois. Se vähä maito, mikä suuhun menee, valuu heti suunpielistä pois. Vauva itkee, ja äsken, kun tarjosin pulloa ja vauva itki samalla, veti maitoa henkeen ja pelästyin sitä yskimistä enkä uskalla nyt antaa itkuiselle vauvalle lisää, ettei vaan tukehdu.

En millään haluaisi soittaa siskolle kesken iltaa, kun itse tätä hoitokeikkaa ehdotin ja vakuutin pärjääväni vauvan kanssa.

Auttakaa kiltit, kertokaa kaikki keinot, jolla saan lapsen juomaan pullosta. Pullossa lukee Avent, jos sillä on jotain erityistä merkitystä syöttämisen kannalta.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se sitten sen pulllonkin huoli.

Vierailija
2/16 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten kun on nukahtamispisteessä niin pullo suuhun, syö varmasti.

jos huutaa niin ihan turha on mitään pulloa tarjota.

Minkä ikäinen vauva?

Meillä vauva sai rintaraivareita eikä pullokaan aina kelvannut. Kun aikansa huusi ja väsähti syliin niin laitoin pullon, tai siis sen pullotutin, suuhun ja jatkon kevyttä rauhallista hyssyttelyä. Vauva söi ja nukahti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sillä vaikka vähän rauhoittuisi. Sitten kokeile pulloa uudestaan. Jos ei suostu syömään pullosta, niin anna suosiolla lusikalla.

Vierailija
4/16 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä vaikka polkaksi vauvan kanssa niin että se hämmentyy, tuikkaa pullo suuhun ja saattaa olla, että vauva vahingossa alkaakin syödä kun ei muista, että sen piti huutaa.

Vierailija
5/16 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeile rauhallisena. Minkä ikäinen vauva? Syökö jo muutakin kun pelkkää maitoa?

Auttaisiko jos otat päällesi jonkun siskoltasi tuoksuvan vaatteet/pidät vaatetta sylissä samalla kun syötät vauvaa: Jos suostuisi syömään kun haistaisi äidin tuoksun??

Jos ei millään rauhoitu niin soita siskolle. Mä ainakin mielummin kävisin kotona rauhottamassa vauvan välillä kun kuulisin perästä että oli kovin huutanut.

Muista että tärkeintä on pysyä itse rauhallisena.

Vierailija
6/16 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

imeä sun sormea ensin, jos kelpaa, ja sit vaihdat lennossa tuttipulloon.

Vierailija
7/16 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos oon niin laita ensin tutti suuhun ja sitten teet nopean vaihdoksen. Jos ei heti toimi koita uudestaan.

Mutta muuten odota että se vauva rauhoittuu. Jos on sen ikäinen, että voisi kiinnostua jo jostain kivoista värikkäistä kuvista niin yritä sellaista rauhoittamiseen. Tai sitten vaan hyssyttelet sylissä niin pitkään että rauhoittuu. Älä työnnä pulloa väkisin, ei se vauva nälkää kuole. Jos vauva huutaa ja työnnät maitoa suuhun niin henkeenhän se menee.

Voit myös tarjota maitoa lusikalla tai hörppäyttää mukista.

Vierailija
8/16 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

polkkaideaa! sillä tavalla sain oman pullonvieroksujani syömään välillä pullosta.

Eli siis vauva syylin, pomppuaskeleet päälle ja pullo suukkiin.

PS. olet mahtavan kuuloinen sisko kun annat siskollesi mahdollisuuden vapaailtaan =)

Vierailija
9/16 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota vauva syliim ja ala kävellä rytmikkäästi ympäriinsä. Kun vauva hieman rauhoittuu, sujauta lennosta pullo suuhun ja jatka hyssyttelykävelyä.

Itkevä vauva ei aisti pulloa suussaan eikä tajua alkaa imeä.

Vierailija
10/16 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pullo, mummo antoi lusikalla maitoa, hidasta mutta mikään muu ei auttanut.

Vierailija
11/16 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni kolme vauvaikää jo takana joten kokemusta ei puuttunut. vauveli ei vaan ottanut,oli rintaruokinassa ja oli ennenkin saanut kyllä pulloa isältään. ei vaan syönyt,koko yön itki ja välillä nukahti turvakaukaloon. aamuyöstä annoin puuroa sille ison satsin,sen suostui ottamaan ja nukahti vihdoin väsyneenä kaukaloon eikä herännyt edes kun äiti tuli aamulla hakemaan. raukka....(oli 5kk)

Vierailija
12/16 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi taisi olla sellainen vapaan virtauksen tutti. Siinä on "viilto" tuttiosassa. Riippuen siitä, että missä asennossa tuttia laittoi suuhun, niin virtaus oli suurta tai pientä. Siellä oli 1-pystyviiva merkitsemään hidasta virtausta, 2 viivaa keksimääräistä ja 3 erittäin nopeaa.

voit myös tarkistaa pullotutista, että kuinka monta pientä reikää niissä on.niitä oli muistaakseni 1-3. Ihan vastasyntyneelle yksi, hieman vanhemmalle 2 ja sitten isommille 3. tarkista onko kaikissa pullotuteissa sama määrä reikiä, jos ei ole, niin koita vaihtaa tuttia. me käytimme varatutteina noita 1 ja 2- reiän tutteja, mutta monesti lapsi sai huutokohtauksen, kun maitoa ei tullutkaan niin nopeasti, mihin oli tottunut.

Ihana sisko olet!

Vierailija
13/16 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tosi paljon! Tosiaan tanssahtelin vauvan kanssa ja sitten tarjosin pulloa, sitten vaan yhtäkkiä kelpasi=) Hörppäsi nopeasti koko pullon ja nukahti heti mun syliin. Taisi raasku olla itkusta niin väsynyt.

Haittaako muuten, etten saanut vauvaa röyhtäisemään? Yritin hetken olkaa vasten ja taputtelin selkää, mutta ei siltä tullut mitään. Vauva on nyt vähän alle viisi kuukautta. Tuleeko sen vatsa kovin kipeäksi?

Luulen, että ongelma oli se, että sisko näytti asennon, missä syöttää, mutta ehkä en sitten osannut pitää oikein sylissä, kun niin hermostui. Se kävely ja tanssi tepsi, kiitos vinkistä paljon.

Ja siskolle en tästä tapauksesta kyllä kerro, en halua huolestuttaa suotta ja olisi kiva jos hän luottaisi minun lapsenhoitotaitoihin jatkossakin.

Eli kiitos vielä nopeista vastauksista. Tiedän ainakin mistä kysyä jos meillä tuon ihanan miniatyyri-ihmisen kanssa tulee vielä loppuillasta jotain erimielisyyksiä...

Vierailija
14/16 |
25.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu vauvasta. jotkut ei röyhtäse ikinä,jotkut sillon kun saavat paljon maitoa kerrallaan.

minun lapseni eivät koskaan ole nukkunut tuntia pidempään jos en ole röyhtäsyttänyt.jos nukahti tissille jouduin olalla heijaamaan sen verran että heräsi vähän jotta röyhtäsy tuli. paha sanoa.

kokeile vaikka niin että jos vauva alkaa pyörimään ja nyrpistämään naamaansa niin nosta syliin varovasti ennenkun herää ja ota olalle,pidä siinä kunnes röyhtäsee,voi kestää jonkun aikaa mutta se on todennäköisesti se syy heräämiseen joten odottele vain.

Vierailija
15/16 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siskolle en tästä tapauksesta kyllä kerro, en halua huolestuttaa suotta ja olisi kiva jos hän luottaisi minun lapsenhoitotaitoihin jatkossakin.

En usko, että "ongelmien" kertomisella saisit mitään luottamuspulaa aikaiseksi, mutta siskollesi voisi kyllä tulla huono omatunto lapsen jättämisestä vieraan hoitoon. Ja ihan syyttä, koska kaikki meni lopulta hyvin!

Vierailija
16/16 |
26.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei myöskään poika 5kk röyhtäise joka kerralla, ei tosin tule vatsakipujakaan mutta voi luoja sitä puklun määrää mikä sieltä sen jälkeen tulee pitkin sänkyjä vaatteita yms! :D tääki nyt riippuu ihan lapsesta mutta meillä menee näin :)