Hain kaupungin IT asiantuntijan paikkaa.
Hakijoita oli 88, joka kyllä suuresti ihmetyttää sillä palkka on tuossa hommassa vain 2400€
Taitaa olla toivotonta saada mitään töitä jos hakijoita on rupupaikkoihinkin noin paljon.
LUOVUTAN.
Kommentit (20)
nimenomaan noihin rupupaikkoihinhan niitä hakijoita just riittää!!
Ei ehkä onnistu ihan datanomipohjalta.
Oliko vaatimuksena oikea korkeakoulututkinto, vai riittikö pelkkä ammattikorkeakoulu? Se selittäisi ruuhkaa hakemuksissa, niitähän on nykyisin nuorilla pilvin pimein.
hakijoita oli 245, palkka n. 2000/kk, paikkaan valittiin FM.
Mä saan varmaan pyyhkästä näillä yo-merkonomin papereilla, näillä mitään tee enää...
Työkkäri varmaan ehdottaa seuraavaksi jotain keittiöapulaisen kurssia, sama lähteä sinne, saa ainakin ruuan :)
Oliko vaatimuksena oikea korkeakoulututkinto, vai riittikö pelkkä ammattikorkeakoulu? Se selittäisi ruuhkaa hakemuksissa, niitähän on nykyisin nuorilla pilvin pimein.
itse olen datanomi ja palkkani nykyisessä työssä on huomattavasti korkeampi. Hain tuota kaupungin paikkaa koska haluaisin jotain vähemmän stressaavaa.
-ap
itse olen datanomi ja palkkani nykyisessä työssä on huomattavasti korkeampi. Hain tuota kaupungin paikkaa koska haluaisin jotain vähemmän stressaavaa.
-ap
Itse huomannut saman. Vanhana yo-merkonomina pitänee pitää tiukasti paikastaan alalla kiinni, ei auta mussutukset. Jokaisella nuorella on vähintään amk-tutkinto ja halpa hinta. Toivottavasti kokemusta vielä alalla arvostettaisiin.
-ap
Itse huomannut saman. Vanhana yo-merkonomina pitänee pitää tiukasti paikastaan alalla kiinni, ei auta mussutukset. Jokaisella nuorella on vähintään amk-tutkinto ja halpa hinta. Toivottavasti kokemusta vielä alalla arvostettaisiin.
ja juuri siitä syystä että tradenomeja on 13 tusinassa kouluttaudun itsekin tradenomiksi. En siksi että haluaisin hukkua massaan, vaan siksi että pääsisin samalle viivalle koulutustaustallani ja mahdollisesti edelle työkokemuksellani jos tässä jossain välissä uutta työtä alan hakea (tai joudun työttömäksi ja joudun hakemaan uutta). JOS enemmän virtaa olisi, tietysti yliopistotason tutkinto olisi järkevin, mutta ehkä riittää tää tradenomi mulle kuitenkin.
-ap
ja juuri siitä syystä että tradenomeja on 13 tusinassa kouluttaudun itsekin tradenomiksi. En siksi että haluaisin hukkua massaan, vaan siksi että pääsisin samalle viivalle koulutustaustallani ja mahdollisesti edelle työkokemuksellani jos tässä jossain välissä uutta työtä alan hakea (tai joudun työttömäksi ja joudun hakemaan uutta). JOS enemmän virtaa olisi, tietysti yliopistotason tutkinto olisi järkevin, mutta ehkä riittää tää tradenomi mulle kuitenkin.
ja mun koulutus on pelkkä yo. Olen vaihatnut 3 viime vuoden aikana kolme kertaa työpaikkaa ja kumamsti on aina uusi löytynyt. Nyt kuitenkin aloitin opinnot avoimessa yliopistossa, josko sitä joskus pääsisi tutkintoa suorittamaan varsinaisen yliopiston puolelle ja vaihtamaan kokonaan toiselle alalle.
Olet ylikoulutettu, etkä pääse rupupaikkoihinkaan.
Herranjumala, missä päin tuollaista törkeän pientä palkkaa tarjotaan???? Ei tsissus sentään.
Kaikissa kunnallisissa ja valtiollisissa palkat on kutakuinkin tuollaist paskatasoa, ne kun tykkäävät maksaa vaan sen mitä KVTES käskee, eivätkä euroakaan enempää.
Olet ylikoulutettu, etkä pääse rupupaikkoihinkaan.
eli ehkä se tradenomitutkinto ja yli 10 vuoden työkokemus on ihan riittävä...
-9 (ja 10 jolla palsta tökki lähetyksessä)
Oliko vaatimuksena oikea korkeakoulututkinto, vai riittikö pelkkä ammattikorkeakoulu?
vaan tuhannennen kerran, ammattikorkeakoulututkinto on alempi korkeakoulututkinto eli ihan yhtä oikea kuin mikä muu tahansa, mutta vaan alempi. Ylempää korkeakoulututkintoa nyt tuskin kukaan kunnallisella sektorillakaan vaatii pelkkään asiantuntijan tehtäviin, kun jo tietohallintopäälliköksikin kelpaa alemmalla tutkinnolla.
Mutta vitun hienoa, että tähänkin piti taas vetää mukaan ylempi/alempi korkeakoulututkinto.
Kumpi olisi mielestäsi fiksumpi siirto:
a) Napata iso kasa täsmäkoulutuksia (tietty firman piikkiin)
b) Kouluttaa itsensä tradenomi
Jotenkin näyttää silmiinpistävältä vanhana yo-merkonomina tradenomiksi ryhtyminen. Ja kaikesta kuulemastani, siinä ei mitään uutta hyödyllistä juurikaan oppisi. Ja toden totta, virta ja aika ei oikein enää riitä molempien suorittamiseen tai yliopistolle.
vaan tuhannennen kerran, ammattikorkeakoulututkinto on alempi korkeakoulututkinto eli ihan yhtä oikea kuin mikä muu tahansa, mutta vaan alempi. Ylempää korkeakoulututkintoa nyt tuskin kukaan kunnallisella sektorillakaan vaatii pelkkään asiantuntijan tehtäviin, kun jo tietohallintopäälliköksikin kelpaa alemmalla tutkinnolla.
Mutta vitun hienoa, että tähänkin piti taas vetää mukaan ylempi/alempi korkeakoulututkinto.
Olen sen verran vanha, ettei tämä uusiokieli laajennettujen yo-merkonomien ja insinöörien korkeakoulutuksesta oikein minulta suju. Sanotaan nyt sitten yliopistotutkinto, niin kukaan ei pahastu.
Niin, ja olen itse ikäloppu vaivainen yo-merkonomi.
ja juuri siitä syystä että tradenomeja on 13 tusinassa kouluttaudun itsekin tradenomiksi. En siksi että haluaisin hukkua massaan, vaan siksi että pääsisin samalle viivalle koulutustaustallani ja mahdollisesti edelle työkokemuksellani jos tässä jossain välissä uutta työtä alan hakea (tai joudun työttömäksi ja joudun hakemaan uutta). JOS enemmän virtaa olisi, tietysti yliopistotason tutkinto olisi järkevin, mutta ehkä riittää tää tradenomi mulle kuitenkin.Kumpi olisi mielestäsi fiksumpi siirto:
a) Napata iso kasa täsmäkoulutuksia (tietty firman piikkiin)
b) Kouluttaa itsensä tradenomiJotenkin näyttää silmiinpistävältä vanhana yo-merkonomina tradenomiksi ryhtyminen. Ja kaikesta kuulemastani, siinä ei mitään uutta hyödyllistä juurikaan oppisi. Ja toden totta, virta ja aika ei oikein enää riitä molempien suorittamiseen tai yliopistolle.
kamalasti uutta ei opi, ainakaan 1,5 vuoden opiskelukokemuksella. Jotain kuitenkin. Mutta on moni meilläkin töissä ihmetellyt miksi hitossa olen lähtenyt vielä yli 3-kymppisenä opiskelemaan, varsinkaan kun olen jo ihan hyvässä asemassa ja hyvällä ammattitaidolla varustettu.
Täsmäkoulutuksista... joo ihan hyvä idea jos vaan noihin on mahdollista päästä. Meillä on erittäinkin nihkeää tällä hetkellä mikä on pirun ikävää.
Oli tosi vaikea löytää edes useampaa kunnollista hakijaa, koska Kelalla ei ole varaa maksaa kovin suuria palkkoja. Oli kyllä aivan eri lukemissa palkka kuin tuossa alkuperäisen viestissä kuitenkin.
Hakijoita varmaan piisaa, mutta ne, jotka oikeasti osais taas tehdäkin jotain kunnollista, niin niitä ei ole. Lopulta mies kuitenkin löysi paikkoihin porukkaa, mutta ei ollut kyllä useampia mistä valita vaan oli valittava niistä ketkä asian osaa.
Mä olen siis yksityisessä yrityksessä ja me maksetaan ihan eri numeroilla alkavia palkkoja asiantuntijoillekin. Hakemuksia voi tulla paljon, mutta osaajat on todella vähissä.
melkein valmis fm ja tradenomi on ennestään.
Joo ei tarvii haukkua huonoksi, koska on riittävän hyvä, muttei paras ja todellakin hakijoita on todella paljon. Ei asuta Helsingissä, vaan Tampereella.
Mikä sitten on osaaja? Tuntuu ettei mikään riitä, kun työnantajat nirppailee.
palkkaa tarjotaan???? Ei tsissus sentään.