Pieni lapsi keskellä tietä. Mitä äiti ajatteli??? Hohhoijaa...
Tuossa viereisellä läpiajettavalla kadulla asuu perhe,
jonka äidillä ei taida olla ihan kaikki paketit kuusen alla.
Ajoin eilen sitä katua pitkin. Se viettää alaspäin ja siinä on mutka oikealle.
Äiti seisoi juuri oman pihansa puolella tien reunassa ja 3 lasta oli keskellä tietä.
Yksi niistä oli oma ja muut naapuritalosta.
Se oma oli jotain ehkä alle 2v ja ne toiset n. 10v.
Jalkakäytävä on tien toisella puolella, mutta sekään ei näköjään kelpaa leikkipaikaksi.
Kyseessä on omakotitaloalue ja pihoillakin olisi tilaa.
Siinä se pikkutaapero pönötti keskellä tietä kuin odottaen mutkan takaa tulevaa autoa.
Tie oli sohjoisen jäinen ja siis jarrutusmatka saattaisi venähtää...
Äiti vain katseli kun isommat lapset touhusivat ja pieni seisoi.
Itse en koskaan aja tällaisissa paikoissa ylinopeutta varsinkin kun tiedän täällä asuvan paljon lapsia.
Kaikki eivät piittaa rajoituksista ja sehän riittää. Lienee vain ajan kysymys...
:-(
Kommentit (3)
maalaisjärjellä ajatellen, kyllä siellä omakotialueella liikkuvat tajuaa, että lapsia voi olla "siellä täällä" hyppelemässä... Ai et aja "tällaisissa paikoissa" ylinopeutta, mielenkiintoista, viittaa ihan siihen, että muualla taidat ajella... Ja sielläkin vaarannat silloin muun liikenteen ja muut liikkujat.
Tuosta paahtaa ohi autoja välillä ihan päätöntä kyytiä.
Ja kyllä. Myönnän joskus ajavani pientä ylinopeutta, esim. motarilla 100 km/h rajoituksella 110km/h.
t: ap
tilanne oli mulla kerran vuosia sitten. Seisoimme erään äidin kanssa lastemme kanssa juttelemassa pyörätiellä ja siinä oli lähellä pieni tienristeys. Autotieltä tuli hitaasti auto ajellen risteykseen hidastaen. Tämän toisen äidin lapsi 1-2-vuotias tepasteli suoraan tämän auton eteen, ja auto pysähtyi. Lapsi seisoi auton edessä ihmettelemässä ja auton kuljettaja irvisteli vihaisen näköisenä. Mitä teki äiti? Ei elettäkään lapsen hakemiseksi pois auton edestä, tokaisi vain, että jääköön sitten alle, jos älyä tulla pois. Olin ihan äimänä! Olin pitänyt tätä äitiä ihan fiksuna, lapsistaan huolehtivana äitinä, mutta tuo käytös oli mielestäni todella outoa. Pieni lapsi seisottaa autoa tienristeyksessä jonkin aikaa, eikä äiti tee elettäkään. En enää muista, miten tilanne ratkesi, hainko minä sen vieraan lapsen vai tuliko lapsi itse siitä pois. Mutta yhteydenpito tuohon äitiin väheni huomattavasti.
maalaisjärjellä ajatellen, kyllä siellä omakotialueella liikkuvat tajuaa, että lapsia voi olla "siellä täällä" hyppelemässä...
Ai et aja "tällaisissa paikoissa" ylinopeutta, mielenkiintoista, viittaa ihan siihen, että muualla taidat ajella... Ja sielläkin vaarannat silloin muun liikenteen ja muut liikkujat.