Täytekakku for dummies???
Oisko poropeukalolle helppoa perusohjetta, jolla saada aikaan taatusti onnistunut täytekakkupohja?
Kaikki mitä tähän asti olen kokeillut, ovat tavalla tai toisella aina epäonnistuneet, alan olla epätoivoinen.
Ehkä mulla on vaan jauhopeukalon tilalla totaalinen poropeukalo?
Mutta halua ja kiinnostusta yrittämiseen olis silti yhä...
Help me!?
Kommentit (6)
on pullollaan hyviä ohjeita!
Mutta helpointa on tehdä täytekakku kääretorttupohjasta, täytteet ja koristelut sitten oman makusi mukaan.
Kaikkiin samanverran sisältöä. Eli yhteen lasiin esim 6 kananmunaa, toiseen saman verran sokeria ja kolmanteen samanverran jauhoja.
Vatkaa munat ja sokeri kovaksi vaahdoksi, varo kolauttelemasta kulhon reunoja vispilällä tai ylipäätään varo kolauttelua.
Sekoita vehnäjauhot vaahdon joukkoon, nostele varovasti sekaisin. Muista 1 tl leivinjauhetta sekoittaa vehnäjauhoihin.
PAistoaikaa en nyt muista, mut olisko tunti vähän vajaa 200c
niitä on ihan hyviä nykyään, laittaa hyvät täytteet niin ei huomaa mitään eroa
kokeile vaikka tällä ohjeella. http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/57325/T%C3%A4ytekakkupohja-taat… "aina onnistuvia- kakkuohjeita" löytyy. Tärkeitä juttuja tekemisessä on käyttää huoneenlämpöisiä aineita, vatkata riittävästi, sekoittaa jauhot varoen ja paistaa oikeassa lämpötilassa.
Niin ja jos keskelle tulee kuitenkin kuoppa, sen voi viimeistelyssä kätkeä kermavaahdolla. Luovuutta peliin!
a) korvaa osa vehnäjauhoista perunajauhoilla
b) jos aiemmat ovat epäonnistuneet, tarkista vielä varustelua. Minulla on kokemusta kakkujen epäonnistumisesta sekä vääränlaisen sokerin (kyllä, todella, ja piti olla kakkuihin tarkoitettua) että huonolaatuisen leivinjauheen takia. Vaikka kuulostaa hullulta, niin koeta ostaa vielä vaikka molemmat eri merkkiä kuin tähän asti.
kvg