Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko huutiksessa siis tapana laittaa HETI nega, jos ei miellytä

Vierailija
24.03.2011 |

eli jos ostaja eri mieltä vaatteen kunnosta (löytää esim. siitä jotain näkymättömiä / tietyssä valossa vain näkyviä haileita tahroja pari tms.), vaikka kohteessa on sanottu että tuotetta on paljon käytetty ja on käytön kulumaa tms.

Niin onko tapana sitten vain laittaa heti NEGA? (ei edes neutraali)

Itse kuvittelisin että kohteliasta olisi, että ottaisi ensin yhteyttä s-postilla ja kertoisi asiasta ja siitä voisi neuvotella, esim. hinnanalennus, tuotteen palautus tms.

Ja sitten vasta nega jos ei neuvottelu onnistu.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etenkin jos kyse selvästä tahrasta tai muusta. Usein myyjät valittavat että ei saisi heti antaa huonoa palautetta vaan ensin keskustella mutta miksi pitäisi keskustella? Huonosti toteutunut kauppa on huonosti toteutunut vaikka miten sitä yrittäisi jälkikäteen sovitella! Esim jos laitat tulemaan vaatteen mikä huonokuntoinen vaikka mainittu hyväkuntoiseksi sitä ei ostajan tarvi alkaa selvittämään myyjän kanssa vaan voi heti antaa negan!

Vierailija
2/10 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan itse ensin sähköpostia asiasta ja yritän saada asiat sovittua. Tiedän itsekin, että joku tahra voi jäädä huomaamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit vastata siihen asiallisesti omissa palautteissasi ja kirjata vastaukseesi faktat. Mutta älä anna kostonegaa.

Vierailija
4/10 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttää tosiaan, eri juttu jos ois tosiaan kertonut että on hyväkuntoinen, mutta jos on mainittu että on pajlon käytetty ja löytyy kulumaa ja muuta....

mahdoton tutkia kaikissa eri valoissa, löytyiskö joku pikkuinen tahra (+ tosi törkeää väittää vielä toistakin vaatetta likaiseksi, joka varmasti oli melkein uuden näköinen, ei nukkaa jne.)

Vierailija
5/10 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi v-mäisiä viestejä, kun ovat syynänneet vaatteet millimetrin tarkkuudella ja löytäneet siitä yhden pesunukan.

Vierailija
6/10 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

palautteen aika ja kaupat ohi kun tuote tullut postissa ja ostaja tarkistanut kunnon. Itse en ihan heti anna negaa mutta mulle on pari kertaa pari myyjää kehdannut märistä kun annoin negaa siitä että1. tuote oli väärää kokoa, 2. tuotteen postitus onnistui vasta monen monen meilin jälkeen kun uhkasin jo toimenpiteillä 3. tavara oli virheellisesti kuvailtu ja siksi mulle täysin käyttökelvoton. Ostajalle tulee aina lisäharmia siitä että pitää alkaa valittamaan tuotteesta joka ollut kaikkea muuta kuin luvattu! Myyjälläkin on vastuu myydessään eikä kaikkea kuitata vain asian selvittelyllä! Periaatteessa siitä lähdetään että tuote on likimain sitä mitä luvattu ja ellei ole kaupat epäonnistuneet vaikka miten myyjä jälkikäteen yrittäisi hyvitellä...

Vierailija
7/10 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kostonegaa? plussaako pitäisi antaa?

ärsyttää tosiaan, eri juttu jos ois tosiaan kertonut että on hyväkuntoinen, mutta jos on mainittu että on pajlon käytetty ja löytyy kulumaa ja muuta....

mahdoton tutkia kaikissa eri valoissa, löytyiskö joku pikkuinen tahra (+ tosi törkeää väittää vielä toistakin vaatetta likaiseksi, joka varmasti oli melkein uuden näköinen, ei nukkaa jne.)

eli maksanut ostoksensa sovittuna aikana, antaa sinusta myyjänä aika huonon kuvan, jos annat negan pelkästään ostajan antamasta negatiivisesta palautteesta. Tässä tapauksessa sinun on myös turha pyytää esim. ylläpitoa poistamaan aiheettomia negoja.

Kuten sanoin: kirjaa palautteen vastaukseen tiedot. Jos nega on aiheeton, pyydä yp:tä poistamaan se.

Vierailija
8/10 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä myydä vaikka mitä paskaa laatuna ja sitten jälkikäteen tarjota hinnan alennusta jos ostaja kehtaa valittaa meilitse. Jos ostaja suostuu hinnan alennukseen ei se tarkoita sitä että kaupat olisivat sujuneet hyvin!

Vierailija
9/10 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ostaja haukkuu tavaraa aiheetta?

Vierailija
10/10 |
24.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ostaja haukkuu tavaraa aiheetta?

mutta kostonegat eivät ole asiallisia ja niitä katsotaan huutiksessa kyllä vinoon. Jos ostaja ei toimi niin, että kauppa toteutuu asianmukaisesti, saa antaa ja pitääkin antaa nega.