Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauan teillä, jotka olette saaneet äitiysrahan 6 kk tulojen mukaan

Vierailija
22.03.2011 |

Miten lähellä laskettua aikaa saitte päätöksen?

Minulla on vajaat 2 viikkoa LA:n ja päätöstä ei vieläkään kuulu.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä se tuli jotain 1-1,5kk ennen laskettua aikaa!! soita kelaan!!

Vierailija
2/14 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli laskettu aika marraskuussa, toukokuun lopulla vissiin laitoin hakemuksen ja kesäkuussa tuli muistaakseni päätös? koska laitoit hakemuksen? soita joo kelaan..mites kun kuukautta ennen laskettua oot ätiyslomalla ni ethän saa nyt tukia tältä kuulta? soita kelaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kun palkanlaskija ei voinut lähettää 6kk tulojani ennen kuin viimeinen palkka on tullut. Tuli muistaakseni 9. päivä. Eli pari viikkoa sitten.

Hakemuksen tietysti vein sinne kelaan heti kun sain todistuksen lääkäriltä.

Vierailija
4/14 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellään ole laskettu puolen vuoden tulojen mukaan??

Vierailija
5/14 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee hakea 2kk ennen LA eli nyt voit saada jopa kuukauden myöhässä päätöksen, kun kuukauden myöhässä haitkin?

Vierailija
6/14 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla työnanta on joka ikinen kerta (=3) unohtanut jonkin liitteen ja sitten on saanut ihmetellä, miksi päätökset viipyvät. Toisella kerralla kyseessä olivat juuri nuo 6 kk tulot. Sain onneksi rahani, kun selitin, että vika ei ollut minussa, mutta sepustus Kelalla piti raapustaa myöhästymisestä. Mitään ilmoitusta minulle itselleni puuttuvista papereista ei ole tullut.

Vierailija
7/14 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nyt kun olen hakenut sairaspäivärahaa viimeiseltä 3 viikolta ennen äitiyslomaa niin ei ole tullut vieläkään päätöstä ja hakemuksen olen jättänyt 9.3 :/

Kai se on kiinni kaupungista ja ruuhkista, mutta soittaisin kyllä sinuna jos on ollut jo yli kuukauden, eikä vastausta tullut.

Vierailija
8/14 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli varmaan kolme kuukautta sitten?? MUTTA kun palkanlaskija sanoi että kelalle kelpaa vain viimeisen 6 kk ajalta palkkakuitit ja sen takia lähetti ne vasta vajaa 3 sitten, kun tiedot viimeisestä palkasta oli saatu.

Eli miten minä nyt ole hakenut liian myöhään sitä rahaa?!?

Vierailija
9/14 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesti 4 päivää siitä kun työnantaja oli lähettänyt tiedot!! Onkohan sun työnantaja unohtanut?

Vierailija
10/14 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vajaat 3vk sitten.

T:ap

Vierailija
11/14 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä olet ihan oikein hakenut, työnantajanhan pitäis hoitaa loput.

Vierailija
12/14 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tapauksessani (ongelma nro 2) työnantaja oli unohtanut lähettää koko hakemuksen (oli luvannut toimittaa sen perille). Seuraavalla kerralla toimitin hakemuksen itse, mutta jokin liite puuttui... Sinulla homma sikäli varmastikin ihan kunnossa :)

Soita siis Kelaan heti huomenissa ja varmista, ettei mikään mätä missään.

Vierailija
13/14 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No saa sitten kela ja palkanlaskija yhdessä selittää vuokranantajalle, miksi vuokra on myöhässä.. Ensimmäinen äippäraha pitäisi siis tulla kuun vaihteessa..

T: vihainen ap

Vierailija
14/14 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin vaan ennen soittoa jos jollakin olisi ollut sama tilanne. Mutta näin asian ei siis ainakaan kuulu mennä kun kellään muulla ei ole kokemusta.

Kiitos vastauksista.

AP