Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joudutko ottamaan menkkojen aikana särkylääkettä?

Vierailija
21.03.2011 |

Itse otan suunnilleen buranan päivässä parina eka päivänä. Alaselkä on kipeä nykyään ja hieman tuntuu kuin koko kroppaa särkisi.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi panadolia sen 3 kertaa 1g. Eikä noi vie kuin terävimmän kärjen kivulta. Aika helvetilliset kk-kivut. Alkoivat kolmannen synnytyksen jälkeen. Olen nyt kotiäitinä ja syksyllä pitäis palata työelämään, mietin jo kauhulla että pitääkö mun hakea joka kuukausi saikkua tän takia.

Vierailija
2/14 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten parina ekana päivänä pakkauksen ohjeen mukaan, jos on tarvetta. Yleensä on tarvetta...

Ehkä iän myötä on kuitenkin hieman helpottanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hormonikierukan jälkeen en kertaakaan. Kivut hävisi ekan kierron jälkeen.

Vierailija
4/14 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina menkkojen toisena päivänä särki koko alapäätä.

Vierailija
5/14 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kun cerazettea käyttäessä. Silloin kipu oli oikeastaan vielä pahempi kuin ilman mitään hormoneja.

Vierailija
6/14 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miranax 550mg 1-3 x päivässä. Minulla on endometrioosi. En mielelläni tosin käytä särkylääkkeitä vaan vältän niitä mahdollisimman pitkään ja makoilen mielummin vain ja muutenkin lepäilen. Ja joudun tosiaankin ottamaan sairaslomaa töistä sen 1-2 päivää ainakin, jollei kuukautiset satu alkamaan viikonlopun aikana.

Vierailija
7/14 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

gyne kirjottanut sitä varten Miranax resptinkin.

Vierailija
8/14 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut elämässäni ottamaan ehkä kerran särkylääkkeen menkkakipuihin ja nekin olivat (tokan)synnytyksen jälkeiset ekat menkat.

Vierailija
9/14 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en varsinaisiin menkkakipuihin vaan kovaan päänsärkyyn, jota esiintyy aina kuukautisten loppupäivinä.

Vierailija
10/14 |
21.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burana 800 x 3 päivässä ja jotain migreenitäsmälääkettä kokeilen ensi kerralla jos/kun tuo burana ei riitä. Siihen vielä panadolia max. annos päälle, jotta pääsee sohvalta ylös. Kipu käy alaselkään ja lantioon ja peräsuoleen myös kovaa. Onneksi vaan pari ekaa päivää.

Ja on ollut aina kovat menkkakivut, sieltä 10-vuotiaasta saakka kun ne alkoi, kausittain on saattanut olla muutama helpompi kk välissä, nyt taas ollut ihan helvetillistä puolisen vuotta.

Vierailija
11/14 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaihtelee menkkakivut, joskus on ihan hirveät, joskus ei juuri mitään. Joskus auttaa pelkkä liikunta, suihku tai orgasmi.

Silloin, kun käytin hormonaalista ehkäisyä, ainoa menkkakipu oli päänsärky, mutta se olikin sitten valtaisa. Olin pari kertaa ihan vuoteen pohjalla sen takia.

Vierailija
12/14 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei niinkään kipuun vaan yritän niillä vähentää vuotoa

Vierailija
13/14 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vie multa menkat kokonaan pois ja samalla kivutkin

Vierailija
14/14 |
22.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta periaatteessa alusta tähän päivään asti melkein aina tarvitsee särkylääkettä ottaa. Nykyään 400mg ibuprofeiini-lääke 3-4krt ekana päivänä ja ehkä 2kpl tokana ja 1 kolmantena.

Joskus 19-20 vuotiaana meni sen verran pahaksi että piti ottaa pahimpana päivänä 600mg buranaa 4xpvä. Ja kolme sit seuraavana päivänä. Ennen kun tajusin käydä hakemassa näitä reseptillä saatavia vahvempia, olin aina joka kuukausi yhden päivän pois koulusta kun olin niin kipeä.

Kun aloitin e-pillerit niin 400mg:set on riittäneet. Yllättäen kun muutama vuosi sitten pillerit lopetin niin ne jättisäryt ei palanneetkaan vaan olen pärjännyt ilman reseptilääkkeitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä