Missä ja milloin bloggaajien lapset käyttävät niitä kaikkia hienoja sisävaatteitaan?
Kyse siis (tyttö)lapsille, lähinnä vauvoille ja taaperoille, ostetuista useista tosi kauniista sisävaatteista, melkein juhlavaatteista. Missä ja milloin ne lapset pitää niitä päällään? Onko niilä niin mnta kertaa viikossa joku "edustusmeno", muskari tai perhekahvila tai treffit kaupungilla, että niille hienommille vaatteille on tosiaan käyttöä? Vai pitääkö ne niitä kotona?
Omalla taaperollani 1,5 v on ainakin vain kerran viikossa muskar, johon hänet puen mietitysti. Muuten arki sujuu isosisaruksen rytmissä lähinnä kotosalla, puistossa ym. Ja kotona lapsi on bodyssa ja housuissa.
Tämä siis tuli mieleeni, kun yhdessä blogissa äiti esitteli taaperon hempeää ja trendikästä tweedshortsit+sukkahousut+paitis+ neuleliivi+rusettipinnit -asukokonaisuutta, ja lisäsi vielä, että shortsit olivat viidennet samankaltaiset. Siis missä se tyttö ehtii käyttää viisiä (tweed)shortseja??
Tätä siis ihmettelen todella.
Kommentit (15)
Ja itse en ilkeämielisesti tätä kysynyt, vaan ihan käytännön elämän kannalta ihmettelen.
En ole bloggari mutta mulla aina kanssa välillä karkaa mopo käsistä ja ostelen lapsille nättejä asuja. Sitten myyn niitä seuraavana vuonna huutiksessa käyttämättöminä tai kerran käytettynä :( Ei mulla vaan ole sellaisia tilanteita että niitä tarvisi. Etenkin talviaikaan näteille asuille on hirvittävän vähän käyttöä, kun käytännössä arkena aina peitetään toppapuvulla koko komeus.
No vähän sama kuin kysyisin "miksi mun isäni kerää postimerkkikokoelmaa?". Se on hänen harrastuksensa. Sarjasta pitää saada täydellinen. Noissa lastenvaatejutuissa on jollain vähän sama asia: pitää löytää täydellisiä kokonaisuuksia ja dokumentoida ne. Ei niitä vaatteita välttämättä kovin usein pidetä yhtään missään.
No vähän sama kuin kysyisin "miksi mun isäni kerää postimerkkikokoelmaa?". Se on hänen harrastuksensa. Sarjasta pitää saada täydellinen. Noissa lastenvaatejutuissa on jollain vähän sama asia: pitää löytää täydellisiä kokonaisuuksia ja dokumentoida ne. Ei niitä vaatteita välttämättä kovin usein pidetä yhtään missään.
Eli bloggaajat myöntävät, ettei kaikia vaatteita ole edes tarkoitus pitää missään, paitsi kerrna valokuvassa. Eikä ne aina oo edes lapsen päällä niissä kuvissa.
Kunnon postimerkkikokoelmalla on kuitenkin kerailyarvo, vaatteilla kuitenkin vain kayttoarvo.
Miksi lapsi ei voisi pitää niitä vaatteita ihan kotonaan? Itsensä ja vanhempiensa ilona????
niin miksei niita voisi pitaa siella kotonakin? Vai saako hyvin pukeutua vain kun mennaan juhliin tms. tarkeaan tilaisuuteen ihmisten ilmoille?
Kyse siis (tyttö)lapsille, lähinnä vauvoille ja taaperoille, ostetuista useista tosi kauniista sisävaatteista, melkein juhlavaatteista. Missä ja milloin ne lapset pitää niitä päällään? Onko niilä niin mnta kertaa viikossa joku "edustusmeno", muskari tai perhekahvila tai treffit kaupungilla, että niille hienommille vaatteille on tosiaan käyttöä? Vai pitääkö ne niitä kotona?
Omalla taaperollani 1,5 v on ainakin vain kerran viikossa muskar, johon hänet puen mietitysti. Muuten arki sujuu isosisaruksen rytmissä lähinnä kotosalla, puistossa ym. Ja kotona lapsi on bodyssa ja housuissa.
Tämä siis tuli mieleeni, kun yhdessä blogissa äiti esitteli taaperon hempeää ja trendikästä tweedshortsit+sukkahousut+paitis+ neuleliivi+rusettipinnit -asukokonaisuutta, ja lisäsi vielä, että shortsit olivat viidennet samankaltaiset. Siis missä se tyttö ehtii käyttää viisiä (tweed)shortseja??
Tätä siis ihmettelen todella.
Ja mä en kyllä muskariinkaan kehtais laittaa liian hienoa asua, se ois ylipukeutumista eli noloa. Varsinkin kun on kyse taaperosta, joka ei itse välitä vaatteistaa tuon taivaallista.
Yhden vaatefriikin äidin säälittävin selittely lastenvaatehamstraukselleen olikin: "Koska itsellänikin on useampi talvitakki, niin onhan lapsellakin siihen oikeus!" Pienet lapset eivät tietääkseni vaadi oikeuksiaan useampiin (kalliisiin) vaatteisiin. Isommat on sitten jo eri asia.
, että lapseni paita ja housut ovat mahdollisimman kivannäköiset, mutta eniten ihmetteln juuri noita shortseja, paitapuseroita ym. ei niin käteviä leikkivaatteita.
Pitäisittekö itse lapsellanne kotona tweedshortseja ja silitettyä paitapuseroa?
Jos, jos joku tosiaan pitää, niin olen saanut kysymykseeni vastauksen.
niin miksei niita voisi pitaa siella kotonakin? Vai saako hyvin pukeutua vain kun mennaan juhliin tms. tarkeaan tilaisuuteen ihmisten ilmoille?
Mä olin tänään töissä tweed-hameessa, paitapuserossa, sukkiksissa ja pikkukengissä. Kun pääsin kotiin, vaihdoin ekana päälle kylläkin ihan siistit T-paidan ja löysät pellavahousut ja heitin tukan ponnarille. En voisi ajatellakaan alkavani ruoanlaittoon tai löhöäväni sohvalla noissa tamineissa vaikka ne ovat laadukkaat ja kalliitkin ja ihan mukavat. Mutta kotona haluan olla rennosti.
Mutta kyllä sillä vauvalla on varmaan ihan mukavaa köllötellä ja ryömiä kotona tweed-shortseissa ja paitiksessa. Toivottavasti äitikin pukeutuu arjessa sitten samoin, esim. imuroidessaan.
Ja minä tykkään, todella tykkään kauniista lastenvaatteista. Koska meillä on jo isompien lasten myötä myös isoja rahareikiä, mm. lasten harrastukset jotka nielee viidet kalliin merkin tweed-shortsit kuukaudessa rahaa, joudun rajoittamaan shoppailuani ja lisäksi pienestä pitäen kauniisti puetut koululaiset eivät yhtäkkiä enää olekaan äidin puettavissa - toki ohjailtavissa jossain määrin. Eipä menis tweed-shortsit enää 3. luokkalaiselle, mutta enpä kyllä ostaisikaan.
Löytyykö muuten mistään lastenvaateblogia jossa keikistelisi kuvissa rappukäytävässä tai ihan kotosalla 10-vuotias tyttönen? Haluaisin siis ihan todella vinkkejä tämän ikäisten pukeutumisesta ja aivoituksista, ei vaan tunnu löytyvän. Enkä nyt ivaa enkä halua loukata kenenkään kunniaa, ihan vilpittömästi kysyn. Laittakaa linkkiä jos löytyy.
saa paremmin huutiksessa just kun ovat käyttämättömiä...
kun kotonakin on kivat vaatteet itsellä ja lapsilla.
Mutta ihmisillä on eri maku vaatteissa muutenkin. Jollekin joku on hieno tai juhlavaate, toiselle arkisempaa tai voi pukea myös kotona.
ainakin tykkää käyttää tossa lattialla ryömiessään Gantin neulemekkoa, Mini Clairen paitista ja Espritin sukkiksia. Kyllä silläkin on oikeus ihaniin vaatteisiin.
valokuvissa joita äiti voi sit näytellä yksityisesti ja julkisesti.