Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitäs sitten tehdään kun kaikki ikälisät täynnä? Montako sinulla on?

Vierailija
17.03.2011 |

Tätäkö tämä sitten on loppuelämä? Olen vasta 30 ja ala sellainen jossa ei todellakaan saa sanella palkkaansa. Mua ylempi tienaa +10% ja itse asiassa vähemmän kuin minä kun mulla on nuo ikälisät ja hänellä ei yhtään. Mutta siis ylennyskään ei ole vaivan arvoista. Mitä sitten?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kolme ikälisää on, eli kaikki. Tänä vuonna kohtaa vielä sellainen onni, että saan kesälomaa 6 viikkoa entisen 5 viikon sijaan, kun on 15 vuotta täynnä, mutta sitten ei muuta iloa lopuiksi 25-30 työvuosiksi ole.

Vierailija
2/4 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: 15 v töissä ja ei yhtään ikälisää ja lomaakin 5 viikkoa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja/tai lisäopintoja jos niillä vaikutusta "uralla etenemiseen".

Lähes alalla kun alalla voi edetä, ihan vaikka rivi kassamyyjästä voi hakeutua myyjäksi liikkeeseen jossa maksetaan provisioita/bonuksia peruspalkan päälle tulosten mukaan. Moni myyntihenkinen tienaa paljon kun palkkaus sidottu tulokseen, eli pohja+porivisio (autokauppa, huonekalukauppa jne.)

Ja esim. hoitoalalla jos on, niin sairaanhoitajana voi hakeutua monelle eri alalle ja eri tehtäviin. Esim. hyvä lääke-esittelijä tienaa hyvin +päälle vielä auto- ja puhelinetu jne.

Ja lisäkoulutuksella voi muuttaa uransa suuntaa: eli jos nyt vaikka toimistossa sihteerinä, niin voi opiskella lisää esim. kieliä, tietokonetaitoja, tmv. mikä auttaa etenemään työpaikalla toisiin tehtäviin tai saamaan jostain muualta paremman työpaikan.

Vierailija
4/4 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuoden palveluksesta saa toisen ja viimeisen ikälisän. 15 vuoden palveluksesta saa 38 lomapäivää/vuosi. Sitä se on sitten uran loppuun saakka. Toki henkilökohtaisia palkanlisiä voi anoa erityistaidoista, mutta se vaatii hyvät perustelut.

Itse olen kunnallisella alalla. Olen urani huipulla, palvelusvuosia yli 15, joten ikälisät on tulleet täyteen jo 5 v sitten ja nyt sain 8 lomapäivää lisää, eli lomapäivät nousivat 30 -> 38. Olemme korkeimmassa palkkakorissa työn vaativuuden takia, se on runsas 50 e/kk enemmän kuin muissa yksiköissä. Nyt olen kouluttanut itseäni erityistehtävään ja aion kouluttautua vielä lisää ja sen jälkeen aion anoa henkilökohtaista palkanlisää.