Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vielä tärkeämpi asia kuin uusien energiamuotojen etsiminen:

Vierailija
17.03.2011 |

Kulutuksen vähentäminen. Lukekaa kuitenkin pitemmälle! Vastuu kulutuksen vähentämisestä ei ole pelkästään meillä kuluttajilla, vaan myös kulutushyödykkeiden valmistajilla.

Oletteko koskaan kuulleet termistä suunniteltu vanheneminen? Se tarkoittaa sitä, että tuotteen käyttöikä on määritelty jo tehtaalla. Esim. printtereissä on siru, joka laskee tulosteiden määrän ja rikkoo laitteen, kun määrä on saavutettu. Korjaaminen on kalliimpaa kuin uuden hankkiminen, vaikka oikeasti mitään korjattavaa ei ole - netistä voi ladata ohjelman, joka ohjelmoi printterin uudestaan.

Tällaisia asioita pitäisi myös ottaa huomioon, kun mietitään kulutusta. Voimaloita rakennetaan lisää nimenomaan teollisuuden tarpeisiin.

Kannatan uusiutuvia energiamuotoja, uusien energiamuotojen kehittämistä sekä henkilökohtaisen kuluttamisen vähentämistä, MUTTA vastuu ei ole yksistään meidän kuluttajien/kansalaisten/yksittäisten ihmisten.

Kannattaa katsoa Areenasta dokumentti Hehkulamppuhuijaus, jossa kerrotaan lisää tuosta suunnitellusta vanhenemisesta ja vähän myös siitä, mitä esim. elektroniikkaromulle tapahtuu. Tässä linkki:

http://areena.yle.fi/video/1300049115642

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
18.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekotehokkuus ja factor 5 ja factor 10 :kään ei pysty ratkaisemaan tätä ongelmaa yksistään. Lisäksi tarvitaan niitä kuluttajien arkipäivän valintoja,yhteiskunnallista päätöksentekoa ja sitoutumista.. Itse olen ainakin valmis osittain luopumaan elintasostani ja nostamaan siten elämäntasoa.

ja minä olen sen jo tehnytkin, eli laskenut elintasoani ja samalla on onnellisuus kasvanut, suosittelen!

Vierailija
2/2 |
17.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekotehokkuus ja factor 5 ja factor 10 :kään ei pysty ratkaisemaan tätä ongelmaa yksistään.

Lisäksi tarvitaan niitä kuluttajien arkipäivän valintoja,yhteiskunnallista päätöksentekoa ja sitoutumista..

Itse olen ainakin valmis osittain luopumaan elintasostani ja nostamaan siten elämäntasoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi