Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä vihreässä teessä on vikana?

Vierailija
16.03.2011 |

Mä olen yrittänyt ruveta juomaan vihreää teetä kun sitä on niin hyväksi kehuttu mutta mulle tulee siitä aina huono olo. Semmonen etova ja vähän oksettava olo. Joka kerta vaikka olen eri teemerkkejäkin kokeillut.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos normaalisti keität vedenkeittimellä teevettä, niin se on aivan liian kuumaa vihreälle teelle, siitä tulee kammottavan kitkerää ja pahan makuista.

Anna veden ensin jäähtyä kunnolla tai laita joukkoon kylmää vettä. Myöskään sitä ei saa kauaa liottaa vedessä.

Vierailija
22/30 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee huono olo, niin keho yrittää kertoa, että älä juo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merilevää saa Itämerestäkin, jos sen makua kaipaa. Valkoinen tee on toinen kammotus.

Vierailija
24/30 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkoonkin vaikka kuinka "terveellistä" niin en suostu juomaan sitä kun se on niin pahaa ja kun tavallinen (musta tee) on hyvää.

Muutoin kyllä syön terveellisesti.

Vierailija
25/30 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella, tuo vihreä tee menee pilalle, jos sen tekee kiehuvaan veteen. Pitää olla joitakin asteita viileämpää vettä.

Vierailija
26/30 |
16.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi alkaa käyttämään luomuteetä. Se on on puhtaampaa. Tavallisessa teessä on yllättävän paljon myös myrkkyjä.

Vierailija
27/30 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus maha sekaisin vihreästä teestä... Rooibos on hyvää ja sekin on terveellistä :)

Vierailija
28/30 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta on sama kuin kahvi

Vierailija
29/30 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Sencha tehdään oikeaoppisesti näin:

10g teenlehtiä, veden oltava 80 C-asteista (kaadat veden kahteen tyhjään kuppiin kiehuvana, annat minuutin kuppien kuumentua ja sitten kaadat 80-asteiseksi jäähtyneen veden astiaan missä ne 10g teenlehtiä ovat. Haudutat teetä 60 sekuntia ja kaadat viimeiseen pisaraan takaisin niihin kahteen kuppiin.

Jos haudutusaika on pitkä tai vesi 90-100 C-asteista, niin eipä ole ihme jos siitä teestä liukenee jotakin sellaita veteen mitä ei pitäisi.

Vierailija
30/30 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vihreästä teestä on keitetty kitkerää. Sehän pitää hauduttaa vähän laadusta riippuen 60-80 asteessa, eikä missään nimessä liian kauan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän