Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äidit jotka Kotihoidontuella 1 lapsen kanssa,arjen vinkkejä?

Vierailija
14.03.2011 |

Olen jäämässä kotihoidontuella 2v lapsen kanssa kotiin,ottasin mielelläni vinkkejä mitä muut äidit tekevät lastensa kanssa päivisin ja miten toi talouspuoli.. miten pärjätä pienillä tuloilla?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli olen kotona 2v1kk vanhan tytön kanssa. Perheessä on muitakin lapsia, mutta kaksi heistä eskarissa ja kolme koulussa.

Aamusta heti ennen yhdeksää ulkoilemme,ulkona vierähtää pari tuntia. Sisälle tulessamme teemme ruoakaa, syömme ja tyttö nukkuu tunnin päikkärit. Síinä ajalla siivoan ja valmistelen päivän ateriaa. Haemme eskarilaiset yhdeltä, joten jälleen ulkoilemme. Iltapäivällä sisällä normaalia leikkiä. isommat ovat yleensä kavereillaan naapurustossa. Luen paljon lapselle.

Talouspuoli ei sitetn olekkaan mikään hyvä. Lähinnä miehen palkalla elelemme. Itse joudun tekemääm viikonlopputöitä jotta rahat riittäisivät. Mutta meillä usemapi lapsi, niin menojakin enemmän.

Vierailija
2/4 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva 9½kk..meillä varmaan rahallisesti tulee myös tiukkaa, mies saa tilin 2vkon välein (ihan perus duunarin palkka) ja toinen tili menee kokonaan lainanhoitoon ja vastikkeeseen koska ei mun tuesta ole siihen laittaa yhtään :(

Mulla on onneks kavereita paljon tässä lähellä, keiden kanssa käydään muskarissa ti ja pe kerhossa, muina päivinä käydään kahvilla/teellä jonkun kotona.

Ei tietenkään joka pvä, mutta ei viikossa ole kuin ehkä 1-2pvää jolloin olen kahdestaan vauvan kanssa kotona, silloin nautitaan, nukutaan pitkään jos vauva sallii tietenkin ;) ulkoillaan, katsotaan sohvalla lastenohjelmia, luetaan, käydään kaupoilla ym..

Onko sulla tuttuja/kavereita kenen kanssa viettää aikaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävystykää toisten kotiäitien kanssa ja käykää vuoron perään osa-aika töissä. Toinen voi sillä aikaa hoitaa molempia lapsia toisen kotona. pienistä palkkatuloista ei mene paljoa veroakaan. Kotihoidontuen saa täysimääräisenä.

Arki on vain niin tylsää yhden lapsen kanssa, että kodinulkopuolinen pikkutyö käy virkistävästä harrastuksesta.

T. Kolmen lapsen äiti

Vierailija
4/4 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen kanssa kotiin nyt kun hän täyttää 2 vuotta. Rahat olen säästänyt tässä tän vuodella puolella heti kun keksin kotiin jäämisen. Toivon että kesällä aika kuluu hyvin, kun pystytään olemaan paljona ulkona ja puistossa. Toivoisin kyllä tutustuvani alueen muihin äiteihin..