Kuka ottaa vastuun jos joku menee mukaan tähän jodihysteriaan
Vihreät hysteeriset toimittajat kirjoittavat läpiä päähänsä Japanin ydinvoimaloiden tilanteista ja Suomessa hamstrataan jodia apteekeista.... Mitä jos jotkut yliherkät ja manipulaatiolle alttiit ihmiset rupeavat nyt syömään niitä joditabletteja, ja KUOLEVAT jodiallergiaan??? Luuletteko, että nämä vasemmistolais-vihertävät toimittajat, joilla ei ole mitään käsitystä säteilyn todellisista määristä ja ennen kaikkea niiden vaikutuksista, tulevat ensimmäisenä pahoittelemaan aiheuttamaansa kuolemantapausta Suomessa, missä ei ole tietenkään ole hitustakaan säteilyä?
Kommentit (22)
Jodin syömisen turhuudesta ja haitoista on sanottu moneen kertaan tv:n uutisissa, ajankohtaisohjelmissa, radio-uutisissa jne. Siitä on kirjoitettu myös ainakin 15.3. Hesarissa, jossa sivun kokoinen info-juttu Japanin katastrofiin liittyen.
Aikuinen on vastuussa omista toistaan, myös hysteriasta.
Olen allerginen jodille. Olin munuaistutkimuksessa ja jodia (tai jodipitoista ainetta)annettiin suoraan suoneen. Ensiksi alkoivat sormet turvota ja sen jälkeen kurkku, jonka kerroin myös hoitsuille.
Sitten tulikin melkoinen hässäkkä. Ensiksi napattiin kanyyli pois käsivarresta. Toinen hoitsu toi vettä, jota piti niellä, että kurkku pysyy auki(??). Sitten ilmeisesti kortisonia suoraan suoneen.
Huh Huh!
Myöhemmin mietin, miten kävisi ydinonnettomuuden sattuessa. Jostain sitten luin, ettei suun kautta nautittavista joditableteista olisi vaaraa, mutta en ole netistä löytänyt nyt vahvistusta sille.
Olen kysynyt myös työterveyslääkäriltä, mutta hän ei osannut vastata.
No ihan sama kuitenkin, täällä ei nyt vaaraa ole.